Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

God morgon! Jag har suttit på tis halva natten men nu börjar jag bli bättre. Dumma magsjukesak. Efter att jag lyckats somna drömde jag att vi fick sexlingar, och faaaan vad jobbigt det var! Tur att det känns otroligt osannolikt. Vaknade helt svettig av att jagat ungar.

Idag fyller sambon 23, jag är sjuk, Elliot är inne l en utvecklingsfas, sambon måste plugga hela dagen. Kul gäng vi är ;)

• Momalicious
    Jenni78 skrev 2011-04-14 09:49:09 följande:
    Har börjat ge gröt till V. Bara några smakportionsskedar får man i henne men hon verkar kunna sova längre på det iaf. I går fick hon gröt vid 20 och sov till 5! Amning och sov till 8. Så skönt. 

Har beslutat att inte använda den numera döpta BAJSSTOLEN förrän V kan åka framåtvänd. Det sämsta köp jag gjort någonsin. Hur kan man överhuvudtaget sälja framåtvända bilbarnstolar?! Trodde inte det såldes sådana, men uppenbarligen gör det det ute i Europa. Bara att kolla på testfilmer på youtube.

">

" target="_blank">

Ja, usch... Kommer köra på bakåtvänt så länge det går.
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Elliot "tuggar" på sina fingrar en del, men det har han i princip gjort sen han började stoppa in händerna i munnen.

I övrigt verkar han ha ett bra immunförsvar till skillnad från mig. Inte varit sjuk nån gång.

• Momalicious

Majorima: Elliot är likadan så jag googlade lite igår, och runt 3,5 månad har bebisar tydligen en massiv utveckling av tarmarna och kan därför få ont i magen när dom äter, trots att dom är hungriga. Känns åtminstone lite lättare när man vet det. Ibland funkar det att lägga snutten över ögonen på honom. Annars funkar det oftast att göra det tyst runt omkring och att titta på honom. Att se på tv under tiden funkar typ inte alls. Vad jag läste varar det mellan 1-2 veckor.

• Momalicious

Vad brukar han ha då? Varje gång jag tagit tempen på Elliot brukar han ha runt 37.0 men han är ju väldigt varm av sig med.

• Momalicious

Och där kom mensen! Tänk, om jag blivit gravid denna månaden hade BF varit på Elliots födelsedag. Vi skyddar oss iofs men ändå, är extra glad att se mensen ;) vill gärna sprida ut barnen lite över året. Inte för att vi ska försöka få syskon riktigt än, men ändå. ;)

• Momalicious

Ja verkligen!
    Förresten, ni som fått tillbaka mensen, hur har den varit? Jag blöder nämligen mycket mer än innan graviditeten. MYCKET mer. Tror ni det kommer vara så för alltid eller rättar det till sig?

• Momalicious

Suzzy: jag hörde ju när Elliot vaknade och så, men kollade inte på klockan och somnade om direkt han blev tyst. Det är väl iaf en av fördelarna med att inte amma.

• Momalicious

Thegoddess: också tänkt på det där med tvillingar, hjälp!

Idag började vi med nan2. Kan ju tydligen ge den från födseln om man inte ammar. Han verkar stå sig bättre på den faktiskt.

Har ni börjat prata om syskon än?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)