Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Gud, jag är så sjukt uppblåst! Ser gravid ut typ.. Började i gårkväll och sitter fortfarande i. Är röten i magen med.

Idag började jag mitt nya, sundare och smalare liv! Känns toppen! Mitt första mål är att ha gått ner hälften (ca 15 kg) till slutet av sommaren :)

• Momalicious
    LokesMammi skrev 2011-04-06 22:13:27 följande:
    På familjeträffen idag så pratade bvc sköterskan om smakisar och pratade om gröt som man kan ge som tillägg innan sänggående och då sa hon att det finns havregrynsgröt som man SKA köpa och inte göra själv pga näringen som finns i den köpta o inte i den som man gör själv! :/ Låter läskigt o ge min lilla plutt mat om en månad. Smakisar på potatis, palsternacka o morötter...... Han blir ju så stor då...vill ha en liten plutt jue! =)
    Jag tror också det. Jag menar, det är ju så himla stränga regler för allt som har med barn att göra så tror knappast det är massa konstigt där i. Jag har köpt färdigt grötpulver och det innehåller ju HUR mycket vitaminer och mineraler som helst. Men potatis och liknande kan man ju lika gärna göra själv känns det som. :)
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    mamma smurfen skrev 2011-04-07 09:18:12 följande:

En fråga,

När jag födde Ellie, så fick hon en sk skalpelektråd fäst på hjässan för xtra koll på hur det stog till med henne, som ni vet så "skruvar" man ju fast den så hon fick ju ett sår på huvudet av den.

Igår när vi badade henne så upptäkte jag att hon fortfarande har kvar en sårskorpa efer den?!

Ni som har bebbar som oxå fick en sådan under förlossningen, har de oxå kvar en skorpa?

Det är ju snart 4a månader sedan hon föddes.

Vad konstigt! Nä, jag såg inte ens nåt på Elliot när vi låg på BB. 
  • Momalicious
    linasmama skrev 2011-04-07 09:18:25 följande:
    Kraven är inte tillräckliga.. www.dn.se/nyheter/sverige/barnmat-kan-innehal...
    Fast det handlar ju om råvarorna, då kan ju det lika gärna innehålla precis samma om man gör egna saker. Dom tillsätter ju knappast dessa saker till maten.

Och som det står så var det ju enstaka saker. Jag tänker iaf fortsätta ge Elliot havregröten. :) Jag menar, hur många äter inte chips och fortsätte göra det även när det kom cancervarningar? Men självklart, skulle det komma mer rapporter och de faktiskt drog in saker så skulle jag ju reagera.
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 09:34:40 följande:
    Menar du sugkopp ?
    Ebba hade sugkopp på slutet då hennes hjärta gick ner och jag svimmade under förlossningen så kom hon ut med en metal sugklocka och hon hade längre tid men det var väl ca bara 1 månad en avlång huvud hon såg rolig ut
    Nä, hon menar en skalpelektrod ;)
    http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/Fosterovervakning/ 
  • Momalicious

Elliot sover gott i sin säng och jag ligger i vår säng och lyssnar på hans andetag, myys!

-7 cm i midjan på 2 dagar med, helt sjukt! Ska göra mät- och vägning imorgon men fuskade lite idag ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)