Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag ger mild havregröt till Elliot, majsvälling testade han igår (och gillade) och jag har även köpt hem lite barnmat för 5-6 månader.
    Jag går mer efter hur Elliot är och hans behov än efter åldersrekommendationerna. Men alla gör ju som dom vill :)

• Momalicious

Elliot spyr inget av fast föda/välling. Jag köpte majsvälling för den skulle vara mild mot magen. Enda negativa är att det bara står antal mått per 200 ml vatten. 5 matskedar på 2 dl vatten och att få till hälften eller så känns krångligt. Elliot åt lite mer än 100 ml.

• Momalicious

Idag åt Elliot köttfärssås och spaghetti till lunch och det var jättegott tyckte han. Inte en endaste droppe gick till spillo!

• Momalicious

Vi ska också flytta snart. Slutet av maj nån gång. Ser inte alls fram emot själva flytten men ser fram emot att ha en större lägenhet.

Var på BVC idag med. 7860 gram och 67 cm lång var han. 4 månader och 10 dagar är han, eller nåt sånt :)

Nu ska jag städa vidare!

• Momalicious

Elliot somnade 21 (!!!) igår och sov till halv tio. Han har aldrig somnat så tidigt för natten förut! Vågar inte hoppas att det håller i sig men trevligt var det.

• Momalicious

Elliot somnade nio igår kväll med, helt fantastiskt!
    Idag sitter jag på toa, är sinnessjukt dålig i magen. Skulle fisa förut men det kom mer än så.. Pinsaamt. Tur att man var hemma iaf ;)

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-08 17:11:34 följande:
    *Skrattar* det har hänt mig med men tur så åkte jag bara hiss ner från mamma och var tungen att åka upp igen och gå in på toalett och byta trosor
    Men ej dålig i magen utan gravid

Hur är det med dig är det magsjuka eller en ny graviditet ?
    Själv är jag konstig i magen nu + fiser som en karl haha och mensen hmm ja nidblödningar ska man säga så ? hmm ja konstiga MKT konstiga..
    Men jag ska ta ett test hos läkaren nästa vecka iaf.
    Få se vad som vissas.
    Oansvariga jag.
    Nä jag är bara dålig i magen, vi skddar oss så blir väldigt förvånad om jag är gravid :P
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Dopinbjudningarna är färdiga! Idag ska jag adressera alla kuvert och skicka. Skönt :)

Insåg även att jag skulle gått upp vid sju när jag var pigg, för det är jag inte nu haha.

• Momalicious
    Haligh skrev 2011-05-09 12:04:12 följande:
    Inte varit några roliga dagar. I fredags var jag ju på farfars begravning, det gick bra med lillsnuttan, det kom lite glädjetjut då och då men både präst och anhöriga kom fram och sa att det lättade upp, jag oroade mig ganska mycket att folk skulle tycka att det störde så jag gick lite ut och in.

Så efteråt åkte vi till min farmor som bor på ålderdomshem, hon är sjuk men var betydligt yngre än sin käraste. Hon blev så glad att vi var där, att hon fick träffa sina barnbarn och barnbarnsbarn. Så bara dog hon, när vi satt bredvid henne. Det var så hemskt, känner mig fortfarande i chock, bilden av de sista andetagen finns på mina ögonlock. Det var som att hon kunde somna in med ro när hon varit med på begravningen och vi var där, de bor långt bort så vi ses inte så ofta. VArm och levande och sen död, jag kan inte förstå det.
    Men gud vad jobbigt! Men samtidigt skönt antar jag, att hon fick vara med sina nära och kära när hon dog. Många dör ju ensamma på ålderdomshem med kanske inte ens personal vid sin sida. Jag är ledsen för din skull, kram!
    Karttikeya skrev 2011-05-09 10:38:43 följande:
    Härligt! Glad

Vi gifter oss om tre veckor och det mesta är också fixat... Bara sprit som ska inhandlas, haha..
    Åh, gifta sig! Så avundsjuk, fast ändå inte, min kropp är avskyvärd haha. Usch. Men nån gång, när jag är lite snyggare, ska vi allt gifta oss. Ska ni på någon bröllopsresa?

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)