Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Emynem skrev 2010-11-22 13:46:25 följande:
    Jasså, jag har ingen koll på det där då jag är sjukskriven ;P.
    Ja då var det ju några år emellan iaf :D

Usch, jag vill inte!!!!

Ohh, då får man säga dubbelgrattis då! :) 
    Det är inte lätt jag blev först halssjukskriven sen helsjukskriven sen mammaledig haha ja men dk har andra regler än sverige har

Ja skönt att det är år mellan annars skulle jag blivit knäpp.

Om du ber så får du ju svepning hoppas bara du e mogen gumman ..
    Men svepning leder inte alltid till snabb förlossning utan också över tiden
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 13:57:15 följande:
    Grattis 2barnsmamma84! {#emotions_dlg.flower}

Var ju hos BM idag..
    blt 110/70
    inget i urinen
    men vikten +13,7kg! Har alltså gått upp 2kg på 11dgr! Förvånad 

så det är ju verkligen så att jag samlar vätska nu, hoppas man inte utvecklar ngn HF nu bara.

hjärtljuden 130 och SF hade gått från 35 för 11dgr sen till 38 (!) så hon bad en annan BM att mäta och den fick det till 39-40 (!) så hennes mått på 38 var ju verkligen ingen överdrift. Hmm..Obestämd 
    Så TUL:et jag har inbokat den 1dec har jag hos en läkare (Vivianne Holgersson för er som vet) och då tar vi diskussionen om hur vi ska förlösa mig. Läkaren hade iaf skrivit att: "tveksamt om vi ska låta patienten gå full tid..osv..." 

Fick ingen ny tid till min BM iaf så det måste ju vara ett gott tecken!  

PS; bäckenmätningens resultat kunde hon inte få fram men sa att det ska ju läkaren nästa vecka ta fram och ta med i beräkningen när vi också gjort TUL:et.  
    Jösses haha den bebisen är en stor bebis ''guldklump'' haha gulligt
    Det kommer gå bra vad det än blir ja jag vet med 100 att du får snitt då denna e stor inte kan dom låta dig föda ?
    Hoppas svaret kommer av läkaren innan det är dags..
    Men antingen är det vatten du har i kroppen som gör att vikten går upp eller bebisen såklart då.

Sf måttet ja det beror på 2 saker bebisen storlek och fostervatten .. så nu är det snart dags gumman för Tul för dig om 9 dagar inte illa det kommer gå BRA {#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-11-22 13:57:37 följande:
    Ja det lät lite knepigt det dära ;).

Jag förstår inte hur folk som skaffar barn super tätt orkar. Jag oroar mig för hur jag ska orka med en 3,5 åring och en bebis. Haha. Men vissa är väl stålkvinnor! I´m not one of them!

Ja, vi får se den 6.e... Hoppas hoppas!
    Ne, jag vet men jag är villig att försöka, mina fogar verkligen dödar mig. Känner mig som en jätte dålig fru och mamma som knappt kan röra mig.
    Mannen behöver mer hjälp här hemma och Viktor vill leka, och jag vill bara sitta!

Längtar såååå till förlossningen.
    Vet att det egentligen inte är lång tid kvar även om jag når BF men hellre förr än senare!
    Skulle inte ha något emot att föda redan imorgon! :D 
    Du är bara en vanlig mamma med som är just nu på smällen tack varare din man haha men det kommer gå bra.
    Tror inte du passerar över BF iaf nej då det tror jag inte.

När kom 1:a vilken vecka ?

Jag vet hur det är idag har jag ju det bättre och jag har städat och sambon kommer hem halv och jag ska cykla o hemta skit ungarna och sen hem igen och sen ja vad är det som väntar då jo MAT och massa skrik och bråk men,men imorgon är det en NY dag och en NY dag närmare alla våra fölossningar snart kan vi glädja oss tillsammans.
    Du ska bara njuta och inte anstränka din kropp för mkt JO när du har nära BF och värkar ska du säda och dona och ha sex i massor för att öka chansen
  • 3 barns mamma84

Nä nu ska jag städa lite mer haha kommer snart

• 3 barns mamma84

Nu e jag lessen jag är derprimerad för första gången gråter jag av att jag är så jävla less av att känna mig som en sumo och en koss som inte kan göra något !
    Inte änns ta mig upp på en cykel.
    Kom precis hem har innan inte kommit på en cykel men för mig då var det bara ja,ja snart är man inte gravid längre.
    Men IDAG känndes det bara hårt att bara änns cykla och ta sig upp som jag innan bara blå nekade för mig själv att det inte var något.
    Men nu sitter man här och bara gråter och jag sa till sambon JAG SKITER I hur barnen kommer till dagiset för jag kan verklgen inte längre
    Gråter
    Känner mig som en tönt !!

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-22 15:31:53 följande:
    Jag har BM tid varje tisdag..SÅ imorgon klockan 8.30 ska jag dit och ha med mig sonen..

åh lyx jag har barn 12 dec ..
    Förra gången var det 29 okt
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-22 16:24:19 följande:
    jag hoppas och tror det ja, att till nästa helg sitter jag med lillebror i famnen. Hjärta
    Momalicious skrev 2010-11-22 14:28:23 följande:
    Oj jösses vilken ökning på SF-måttet! Det är verkligen ingen överdrift att det är en stor bebis där inne! Men åh, snart får du träffa din lilla! :)
    Jag vet..det är ju sjukt vad kurvan stack upp idag! haha... Det ska bli så spännande nästa onsdag på TUL:et och se vad han uppskattas till och vad läkaren sen säger om allt. Så nu ska jag se till att huset är nystädat och frysen rensad och påfylld tills dess! Tungan ute
    Kan man bli mer avis hahaha VILL OXÅ !!!
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-22 17:52:38 följande:
    Skulle precis skriva att jag knappt har några flytningar alls. LÖGN! Idag har dem kommit haha..Men innan dess klarade jag mig rätt bra. Iaf senaste månaden..
    Haha man ska aldrig säga aldrig nu har du lärt dig något
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-22 17:28:58 följande:
    Haft molvärk/mensvärk i korsryggen och över tjejmagen hela dagen idag. Blir tokig om jag ska ha det såhär de sista veckorna..Hur fabian orkar man gå runt med detta? Bebis rör sig som vanligt. Lite lugnare dock. Jag är så trött och skulle nog kunna sova ett helt år.

Det komiska är att jag har INGET som helst minne av hur det känns när förlossningen startar. Kommer inte ihåg känslan haha..Man tycker att det borde ligga färskare i minnet. Jag kommer nog vara lika förnekande som jag var sist. Då tog jag inte ens med mig skötväskan till BB för jag trodde vi skulle bli hemskickade igen haha.. 
    Har också typ glömt bort men när en värk kommer ja då vet man får då ligger man och gråter av smärta
    Du kommer att märka av tro mig
  • 3 barns mamma84

Spänns och drar i magen känns som magen exploderar nu när som hällst.
    Det är tungt och mega jobbigt.

Tänk vad spännade det är sen när alla bebisar är ute och tänk vad mkt dom alla vägt och vi har haft dem i magen inte dåligt.
    Har inte änns hälsat på hos Förlossningen häller inte haft tid sen har det gått så fort också.
    Imorgon är det bara 4 veckor kvar för mig

Svar på tråden December Bebis 2010 :)