Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

Idag har ja gått in i v.14..jippie...har sagt de några gånger men nästa vecka så ska ja boka för ul...himla spännande.

angå.. vikten så har jag gått ner 1,5 kg sen inskrivningen. med första sonen gick ja upp 5-6 kg och andra ca 10 kg. hoppas ja stannar på 10 kg denna gång med.

• Ninnie81

i veckan ska jag boka tid för rul..s himla kul..längtar massor. en fråga vilka ska kolla könet? vi ska inte göra de denna gång. vi kolla inte med första sonen men med andra sonen. nu vill vi ha en överraskning. men vi får se va som väl händer när vi är där. kanske vi ändrar oss ändå

• Ninnie81

kul att vissa fått se på bebis och att de mår bra. ska i morgon ringa angående tid för rul. kul kul

har förresten lagt in mina första magbilder i bildtråden...är gode så stor och fläskig..ha ha..

• Ninnie81

14+1...nästata vecka ska jag lyssna på hjärtat...längtar. fått tid för rul den 14 juli på sambons födelsedag.

• Ninnie81

va kul att rul börja närma sig för vissa. sj måste vi vänta till den 14 juli och enligt mina beräkningar är ja då i v.19+0. tror ja kommer bli flyttad bakåt några dagar till runt den 10-11 dec ist för 7 dec.

angående vikten så har ja gått ner 2-3 kg sen inskrivningen. gör inte för mig eftersom ja har lite att ta från början.

däremot så har ja haft en molande värk under magen sen igår kväll. är som mensvärk eller förvärkar. eftersom ja inte känner av bebis än är ja lite orolig att plutt inte mår så bra där inne. med den andra sonen kände ja rörelser redan i v.12. nån fler som har haft värk i magen?

har verkligen känt mig ogravid denna gång. med första sonen spydde ja till v,32 och hade jobbigt med fogarna sista tiden.  med andra sonen spydde ja till v.16-17 och var nästan sängliggande pga fogarna sista 2 mån. vissa dagar fick sambon hjälpa mig upp från sängen. hade konstant ont och gick med kryckor nästan varje dag

denna gång har ja mått hur bra som helst. inge illamående eller nå andra symtom på gravid. enda att magen har växt endel. annar har ja som sagt fått må äckligt bra och då blir ja lite orolig att man bara är skendräktig...ha ha..har tid nästa vecka hos bm och då ska ja få lyssna på bebis hjärta..hoppas de tickar då.

• Ninnie81

känner oxå bebisen nu. kändes jättetydligt när ja var på jobbet ikväll..blir så glad för ja har varit lite orolig över bebis existens. däremot så molar de på i magen gode så bra. mindre skönt. hoppas alla har haft en bra helg.

nu ska ja lägga mig för ja börjar jobba kvarit i sju i morgon bitti.

godnatt alla

• Ninnie81

idag gick ja in i v.16 och i morgon ska ja få lyssna på bebis hjärta för första gången. så himla kul. hoppas bara att man får höra nå.

var tvungen att ändra rul så nu ska ja göra de den 19 juli..kommer då närstan vara i v.21. har så dåligt med tider under juli. har bett dem ringa om de blir en ledig tid den 7 juli. de gör bara rul på ons i börjar av juli. får inte göra senare än den 20 juli så den som väntar på nå gott...hoppas verkligen att de blir en ledig tid den 7 juli för de är ju bara 3 v dit.

har idag varit jätteyr och trött. mått väldigt konstigt i kroppen. misstänker att ja har dåligt blodvärde. har legat lågt med sönerna.

hoppas ni alla mår bra

• Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-16 21:53:10 följande:
    Grattis gumman och lycka till fan vad spännande försök att banda in med mobil så vi kan oxå lyssna
    Jag ska till min Inskrivning 29 juni längtar ..
    ha ha..ja de ska ja göra...tack för tipset...så långt tänkte inte jag

men va kul med inskrivning. vilken v, k,ommer du vara i då?

en liten fråga. hur mycket har ni gått upp eller ner än så länge. sj har ja gått ner 2 kg men ja är rund och go innan så de gör inge för mig...har börja vara duktigt på att tänka på va ja äter och sen försöker ja röra mig 1-2 timmar minst 3-4 dagar i veckan.
  • Ninnie81
    Tisseltassel skrev 2010-06-18 11:31:16 följande:
    Ja jag är så otroligt less på detta kräkande.. Börjar känna att detta blir första och sista barnet om man ska må såhär.. Men men.. Får glädjas åt magen föxer som tusan och resten av kroppen minskar.. Nu i vecka 16 väger jag ca 7 kilo mindre än då jag plussade och 5 kilo mindre än vid inskrivningen.. Vilken bantningkur.. Tur dom kollar bebisen ofta så den har det bra iaf.
    kan förstå att de är jobbigt att må illa.

när ja vänta min första son spydde ja till v.33. fick upp sammmanlagt 5 kg. fick fara på 5 ul för att kolla hur han mådde. fick även veta då att han inte skulle vara så himla stor. gick över tiden och han vägde bara 3,2 kg. är skönt att de ville ha koll. åkte in några ggr på bb för uttorkning. fick inte i mig nå förutom yoghurt och kräm i små mängder...snacka om värsta bantningskur.

denna gång har ja gått ner över 2 kg men har inte spytt nå alls. men ja tror de beror på att ja har ändrat min kost och rör mig mer.

hoppas verkligen de blir bättre för dig med illamåendet för de är inte kul

var förresten till bm igår och hörde bebishjärtljud. låg på 148 sl/min. däremot så måste ja lämna in urinprov för hon misstänker uvi. sen ska ja även kolla om ja har fått b12 brist eftersom ja har varit så yr sista dagarna. hon sa att de kan blir så om man får många barn tätt. och de har ja. har barn som är född -07, -09 och nu .10. sen ska min kropp få vila några år innan de blir nå fler om de nu blir nå mer...ha ha men man vet aldrig
  • Ninnie81

ursäkta mig men va är detta för dagisfasoner. orka tjafsa och bråka..alla måste få säga va man tror men ja tycker inte man ska trycka ner varandra för de. tycker inte heller att nån ska behöva lämna tråden för nån annnan. kan ni bara försöka strunta i varandra och ist glädjas med varandra och oss att vi faktiskt ska ha små i dec. finns så mycka andra saker att lägga ner energin på än att säga du har fel ja har rätt. vi är faktiskt vuxna människor alla.

ni behöver ju inte prata med varandra men med oss andra....nu får ni väl bli sura på mig men ja tycker bara hela grejen är så fjantigt..

till nå helt annat och nå roligt enligt mig iaf igår kväll kände ja bebisen jättetydligt och när ja la handen på magen kunde ja känna buffarna...även min sambo kunde göra de...nu kändes de inte tydligt och man var tvungan att trycka lite lätt men vi kände iaf blir sååå glad att lillplutt lyser med din närvaro

Svar på tråden December Bebis 2010 :)