Tisseltassel skrev 2010-06-18 11:31:16 följande:
Ja jag är så otroligt less på detta kräkande.. Börjar känna att detta blir första och sista barnet om man ska må såhär.. Men men.. Får glädjas åt magen föxer som tusan och resten av kroppen minskar.. Nu i vecka 16 väger jag ca 7 kilo mindre än då jag plussade och 5 kilo mindre än vid inskrivningen.. Vilken bantningkur.. Tur dom kollar bebisen ofta så den har det bra iaf.
kan förstå att de är jobbigt att må illa.
när ja vänta min första son spydde ja till v.33. fick upp sammmanlagt 5 kg. fick fara på 5 ul för att kolla hur han mådde. fick även veta då att han inte skulle vara så himla stor. gick över tiden och han vägde bara 3,2 kg. är skönt att de ville ha koll. åkte in några ggr på bb för uttorkning. fick inte i mig nå förutom yoghurt och kräm i små mängder...snacka om värsta bantningskur.
denna gång har ja gått ner över 2 kg men har inte spytt nå alls. men ja tror de beror på att ja har ändrat min kost och rör mig mer.
hoppas verkligen de blir bättre för dig med illamåendet för de är inte kul
var förresten till bm igår och hörde bebishjärtljud. låg på 148 sl/min. däremot så måste ja lämna in urinprov för hon misstänker uvi. sen ska ja även kolla om ja har fått b12 brist eftersom ja har varit så yr sista dagarna. hon sa att de kan blir så om man får många barn tätt. och de har ja. har barn som är född -07, -09 och nu .10. sen ska min kropp få vila några år innan de blir nå fler om de nu blir nå mer...ha ha men man vet aldrig