Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

SaraTheres skrev 2010-07-13 21:37:54 följande:
    Har oxå varit på RUL idag. Bebisen såg bra ut, låg o sprattlade med både ben och armar. Mitt BF blev flyttat från 8/12 till 16/12 så nu är man i vecka 18 igen!

När jag gjorde undersökningar när vi försökte bli gravida såg de att jag hade en hjärtformad livmoder som kunde ställa till det lite när jag blev gravid... Idag på UL såg de inget tecken på det alls. Det verkar som om livmodern har sträckt ut sig.  
    då var de ungerfär som mig då. var beräknad till den 7/12 och blev flyttad till den 15/12.

såg att min bebis var 15,2 cm men däremot så vet ja inte hur stor bebis kommer bli. första sonen vägde 3280 g och va 50 cm lång när ja gått 15 dagar över. Lillebror vägde 3,7 kg och var 53 cm lång och kom på bf, tror inte denna bebis kommer vara så stor. har alti haft min vanliga mage. har nog en VÄLDIGT djup navel....ha ha
  • Ninnie81

hej hej

var ett tag sen ja var inne men vi har varit till Norge och rest omkring. i morgon går ja in i v.22. börjar ta sig. käner bebis jätte mycke nu. så himla mysigt men däremot så har ja massor sd. speciellt nu i helgen när ja har jobbat. har haft massor med sista sonen oxå och ja åkte in i .32 för risk för prematurfödsel så ja hoppas denna bebis inte kommer ut då. fick ta sprutor för att avbryta värkarna..fastän men inte vill gå över tiden så vill man inte att den ska komma allt för tidigt.

himlarns va fina magar och bebisar ni har brudar. kram

• Ninnie81

ja har inte kvar nå mammabyxor från de andra grav. har inte köpt nå nya heller utan använder hm´s leggings för 149 kr. de är jätte sköna och elastiska..love them..har även ett par träningsbyxor från hm som är som mamma byxor...tyckte de va onödigt att inskaffa ny när de här nog är sista grav

• Ninnie81

ja angående vikten så har ja än inte gått upp nå än..har däremot gått net 3-4 kg sen inskrivningen men de gör inge för mig för ja är nog rund som de är redan...typ som en valross...ha ha

bristningar har ja till tusen på magen och mer kommer att komma denna gång...lite trist men men så är de bara gilla läget.

däremot så måste ja få berätta va som hände igår kväll. lite ingående men ja och sambon hade sex och sen när ja skulle på toa så upptäkte ja att ja blödde massor. rött och klart var de, men tur som de var så var de inge i morse. tippar på att slemhinnorna är så känsliga nu. men de blir nog att va försiktig på den fronten framöver. är ju nog ingen fara men man bli ändå lite nojjig.

sen har ja såå djuriskt med sd och kramper nu. var ute och gick med grabbarna i morse och ja höll knappt på att ta mig hem för ja fick sånn kramp i magen.

• Ninnie81

hej alla morgonpigga..

ja hoppas verkligen att ni som ska försöka bli sjukskriva får i genom de. förra året när ja vänta sonen hade ja jätteproblem med fogarna. hade rent av kryckor och fick ha äldstsonen längre på dagis för att ja skulle orka med, men fastän min läkare hade skrivit att hon INTE tyckte att ja var kapabel att jobba så godkände fp bara 2 v. av 2 mån. har överklagat så de har gått till länsrätten men har fortfarande inte fått veta nå och de är över 1 år sen. fastän graviditet inte är en sjukdom så tycker ja de är så pissigt att när man har så stora problem att ens röra sig inte blir betrodd....så ja ska hålla tummar och tår för er att de går bättre.

• Ninnie81
    Karttikeya skrev 2010-08-11 10:08:44 följande:
    Åh har du en gravid katt? Mysigt ^^

Får också ont när jag är sådär superkissenödig. Känns som om urinblåsan ska explodera ungefär. Ytterst skönt.

Jag måste verkligen köpa en ny behå.. Mina tuttar väller över.. Har väl 85 C nu, har aldrig haft så stora bröst, varit en ganska liten b-kupa förut Förvånad Cool
    ja de är inte lätt med brösten...köpte en bh på ullared för 50 spänn. skitskön, och ja har aldrig haft 85 D förr...synd att man inte har de sen oxå..ha ha..
  • Ninnie81

i morse när ja och ungarna vaknade fick Melwin både se och känna bebisen för första gången. han vart helt lyrisk. sa även " mamma när ja var bebis och låg i din mage sparkade ja dig oxå" skön ungen min

gällande namn så älskar ja Melwin och Malcom så klart men även:

Milo, Milton, Vincent, Niko, Zeb, Mio, Elvis

Leya, Meja- Lee, Enya, Jolina, Cindy, Melissa, My, Vilja

vi har inte kollat på nå namn alls denna gång. Får bli i slutet, men ja har lite favoriter. Vill ju att de ska passa till Melwin och Malcom oxå.

• Ninnie81
    Stoce skrev 2010-08-13 09:17:05 följande:
    Blåbären: mönstret finns i ett mönsterhäfte från Svarta fåret - Tilda-garn..
    Melwin fick en sån där trötta och mössa av min faster när han födde...är såå himla fina..va duktig du är på att sticka
  • Ninnie81
    Momalicious skrev 2010-08-13 13:21:30 följande:
    Glömde förresten skriva att min bm sa att de kan göra så att man antingen blir hård i magen eller att man blir lite mer lös i magen. Och eftersom jag var hård i magen från början antar jag att det hade den lösgörande effekten hos mig. Inte fel!
    Ninnie81 skrev 2010-08-13 08:31:18 följande:
    i morse när ja och ungarna vaknade fick Melwin både se och känna bebisen för första gången. han vart helt lyrisk. sa även " mamma när ja var bebis och låg i din mage sparkade ja dig oxå" skön ungen min

gällande namn så älskar ja Melwin och Malcom så klart men även:

Milo, Milton, Vincent, Niko, Zeb, Mio, Elvis

Leya, Meja- Lee, Enya, Jolina, Cindy, Melissa, My, Vilja

vi har inte kollat på nå namn alls denna gång. Får bli i slutet, men ja har lite favoriter. Vill ju att de ska passa till Melwin och Malcom oxå.
    Så jäkla mysigt! :) Hur gammal är Melwin? :)Låter så jäkla snyggt! Jag har typ glömt hur våran vagn ser ut för jag har inte sett den sen i maj/juni typ...
    Utomlands skrev 2010-08-13 12:33:58 följande:
    tjabus allihopa!
    har inte skrivit pâ jätte länge pga resor och mkt pluggande, men jag har koll pâ vad som hánder till och frân

eftersom jag bor i spanien sâ vet nog ingen vad vagnen Jane Matrix e för nâgot, men i alla fall sâ beställde vi den förra veckan. om man googlar den sâ kommer de mânga bilder.

är det nâgon som vet om homologerad liggvagn är lagligt att sätt i bilen i sverige? detta i stället för bilbarnstol de första 9 mânaderna. hoppas nämligen kunna komma hem och visa upp den lill* vid typ 4-5 mânaders âlder.

jag kan tyvärr säga att jag nog ocksâ har foglossningar :( ska till doctorn pâ tisdag och nu i veckan ska jag även fâ dricka glukos för att se sâ att jag inte har fâtt gravid diabetes. gör man detta i svea oxâ???

Namn namn och âter namn... Vi har tjej namn om de blir en kicka, Linnéa Maria, och om de e pojk, uy vad svârt!!! Alexandro (mix mellan spansk och svensk stavning), Elias gillar jag men inte min sambo, Pablo e ok, Tomas är oxâ bra men mest för sambons farfar hette sâ... oj vilket sjâ...
    Jag har ingen aaaaning, vet inte ens vad en homologerad liggvagn är haha. Borde väl gå att googla misstänker jag.
    Jag tror man gör glukos belastning i sverige, inte säker. Men tror bara det är om man misstänker grav diabetes? Kan ha fel här. Jag har inte gjort det (än) iaf utan min bm har bara tagit mitt blodsocker.

Tomas heter min sambo haha, fast det är bara en annan stavning på thomas. Det kanske eran Tomas är också?Gillar också korta namn även om just det där namnen inte är några vi funderar på.
    Här är det typ Ella, Stella, Lily, Nova (favoriten är Ella) och Loke, Elliot, Milo, Dylan, Viggo osv. 
    Melwin blev 3 i maj..är ingen lek att ha en 3 åring och 1 åring hemma nu...speciellt när ja har börjat få så djävulska sd...vissa gånger gör de riktigt ont
  • Ninnie81

förresten gått in i v.24 idag..går närmare  bf sakta men säkert

Svar på tråden December Bebis 2010 :)