Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 12:07:32 följande:
    hahaha men då får jag mer lustgas hahahaha kan prata som kalle anka då

Hoppas du hittar en annan lösning då gumman då det inte blir så jobbigt.
    ha ha...ja du får mer än gärna ta min lustgas...kan skicka över min del när du ligger på bb

har tänk att ja ska bada endel och sen prova akupunktur och ifall de nu är jätte olidligt så får de blir EDA men ja hade hoppats på total natural...
  • Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 12:09:16 följande:
    Vilka ska ha med sig musik till förlossningen

Är jag den ända ??

Och om ni ska vad blir det för musik då ?

Jag tänkte på julsånger hahaha och lugna kärlekslåtar
    funderar start på att ta med mig musik..blir peppmusik
  • Ninnie81

gu va ni hinner skriva brudar...hihi..

igår höll ja på att slå ihjäl mig. skulle på övervåningen och hämta en sak. de sluta med att ja snubbla och dunsa ner de sista 4 trappstegen...både vänster ben och höger axel fick sig en omgång. även min stackars rumpa...aj aj säger ja ida..har en härlig blå röv idag..haft massor av sd efter de...men annars gick de bra...satt på golvet och ojade mig. då frågade min äldsta son <melwin " men mamma var gör du?? d där är inge bra"..sen kom Malcom som är 1 år och sa " mamma aj aj" och gav min en kram....hur söta och sköna ungar har man inte.

angående overall så köpte ja en på Ullared i somras som var i strl 62 sen skulle en kompis ge min i present en fleece overall...

säger än en gång att köp inte på er för mycke bebis kläder i början för man får massor så har man redan mycke sen innan så kommer de knappt hinna använda de. hitta massor av plagg från Melwin som var nya eller knappt använda när Malcom föddes som ja använde...har nu bara köpt 1 body, 1 st byxa, 1 dregglig och hm´s starkpaket som bebis ska ha på bb. har massor från grabbarna som är neutrala ifall de skulle bli en tjeja.

• Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 08:56:08 följande:
    Godmorgon.
    Har inte sovit ett skit inatt då jag var uppe hela natten av att ajg var morgon pigg sen så kände jag inte elias sparka häller i magen och trodde plötsligt att han var död
    Idag gav han mig en sprak det var allt shit han som är pigg och sprattlig varje dag så ska detta hända och göra mig rädd hoppas att han lever iaf...
    Är hemma på grund av huvudvärk och konsig mage och ingen sparkar från honom än så länge
    du ska se vännen att de är nog ingen fara med Elias. han har nog en tröttdag bara men är du orolig så är de bättre att få kolla upp de. *kramar om*
  • Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 09:05:49 följande:
    Fy aj aj aj att bara göra så och klätra och hålla på ''kvinna du är GRAVID'' tar dig i örat och tar dig in på rummet !!

Ja blå röv e väl snyggt haha
    Men skönt att magen har det bra iaf

Jag säger det samma vi har inte sköpt ett skit jag ska bara köpa första plagg till honom som han ska ha på BB jag tänker inte göra detta att jag köper massa kläder i sl 56 haha och bli förvånad att en 63cm pojke kommer ut precis som son bror ..
    Där ligger jag på sängen och halv borta och får en trevlig BB lapp av bm och tittar på vikt och längde
    ÖÖÖÖÖH VA???
    5810g och 62cm huvud 40cm ÖÖÖÖÖH det är väl omöjligt !! haha detta går jag inte med på nu blir det sonens kläder DIREKT..
    ha ha..va ska man göra om man är lika graciös som en flodhäst..tur att bebis är väl vaderas i allt späck och vatten

har du provat att dricka iskallt vatten...brukar få fart på bäbis då.

men vagör du då??? som håller på att skära bort dina fingrar??? inte bra inte bra

hörre du..nog kan ja förstå att de blev en chock...menar du är ju inte så stor i dig själ precis..gör de bra som får fram honom...respekt till dig damen.
  • Ninnie81

gu va ni skriver tjejer. tyvärr har ja inte orken att läsa allt. är såå himla trött nu. äter en kur för UVI nu. börja i ons och har varit grymt trött sen ja börja med den. egentligen hade ja inte UVI utan bakterier som nog var på väg att blir uvi men samråd med en läkare så bestämde min bm att ja skulle behandlas som om ja hade uvi och de beroende på att ja har haft så mycke sd och kramper.

har känt av de senaste dagarna att ja får massor av mensvärk och ryggont om ja håller igång en stund. igår när ja lagade middagen fick ja så ont i musen att ja inte riktigt kunde stå stilla. var som värsta mensvärken och ryggen gjorde så djävla ont. Men de försvann efter ett tag.

ska till bm på tis och då får ja se om bebis fortfarande ligger neråt för då har den gjrot de sen 1 mån tillbaka. kanske har börjat bestämma sig för att ligga så.

jo förresten så är vi i v.29 ida. tiden går frammåt.

däremot så måste ja få lägga in en bild på min minsta son. har ler alltid så glatt när man tar fram kameran. även gör snygga poser vissa gånger.

hur kan man inte låta blir att le eller skratta när detta leende kommer fram

• Ninnie81
    Momalicious skrev 2010-09-19 00:24:47 följande:
    Gud vilken gullig kille! En riktig liten charmör
    visst är han

detta är storebror och han är gode så charmig han med. men Malcom är ändå våran lilla mysfarbror

ha ha men nu för tiden kan man inte ta kort på Melwin utan nå slags miner. skulle ibland bara vilja ha ett med ett fint leende på...men man får nöja sig med de man får

• Ninnie81

alltså ursäkta min duma fråga men va är GBS?

• Ninnie81
    Mysmamma70 skrev 2010-09-19 08:21:59 följande:
    Ingen fråga är för dum

GBS är streptokocker typ B som 30 % av alla kvinnor bär på, de allra flesta utan att veta om det, men för en del ger det uvi (jag har dock aldrig haft någon). GBS upptäcks på en urinodling som BM gör rutinmässigt.

Nu vill jag inte skrämma upp någon, men det finns en liten, liten risk att GBS startar värkarna för tidigt eller att vattnet går för tidigt. Men den största risken är att barnet ska smittas vid förlossningen, vilket kan ge blodförgiftning. Därför ger man rutinmässigt (iallafall i Skåne) alla kvinnor som ska föda penicillin minst 6 timmar innan barnet föds. Hinner man inte övervakar man barnet noga efter födseln.

När min dotter föddes -96 tog man inga GBS-prover, och hon hade blodförgiftning när hon föddes och var nära döden. Men efter tre dagar och tre peniciliinkurer vände det och hon har varit frisk sedan dess

Förra året när jag fick min son hade jag inga komplikationer under graviditeten, utan fick penicillin under förslossningen var sjätte timme och det gick jättebra.

Om du har GBS ska det stå i din journal. Ofta testar BM i början av graviditeten och i slutet.

Hoppas du inte blir orolig nu, det är jättevanligt och orsakar sällan problem, men man ska vara uppmärksam på det!
    aha..ok nu när du beskriver så vet ja vad de men man glömmer mellan åt tror inte ja har de eftersom ja inte haft de med mina söner och min bm har inte nämnt nå om de nu heller. har aldrig haft uvi tidigare. ska till bm på tis ska kanske prata med henne då om de bara för att höra efter

men va bra att din dotter klara sig och att du fick pencillin med sonen,
  • Ninnie81
    Mysmamma70 skrev 2010-09-19 08:50:49 följande:
    Ja, fråga din BM så du vet

När jag väntade min andra son hade jag ingen GBS, så den kommer och går. I denna graviditet hade jag det inte vid första testet, men nu när jag fick lite problem tog BM om odlingen och då visade sig bakterierna.
    ok ja de skadar ju inte att fråga.

en liten fråga: har ni känt om eran bebis ligger med rumpan eller huvudet neråt. här har bebis legat med huvudet neråt de sista mån. kanske den snart börjar bestämma sig för att ligga så och börja borra sig neråt.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)