Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

sitter och väntar på att min bm ska ringa och säga hur de blir. har haft massor av sd och krämpor i 1 vecka. har oxå småblött lite. sen så känns min mus som en babianrumpa...svullen och jävlig. hon tyckte att de kunde vara bra om ja fick tid hos spec mödra och kolla så de inte var nå på G redan. kan ju vara falsk alarm men de är ju bättre att kolla upp än bara ignorera de.

tycker dock att hon borde ha ring men men

• Ninnie81

har fått tid nu på ons halv 8 på Sunderbyn. De tyckte de var lika bra att kolla upp de. däremot så gav de stränga order på att ja var tvungen att komma in på en gång om de skulle börja värka mer eller om ja skulle börja blö  med.

just nu har ja sååå himla ont i musen. massor av sd och mensvärk. ska blrja med maten sen blir de att ligga och slappa hela kvällen.

var ju på väg att få minsta sonen i v.32 men de kunder stoppa de med en kortisonspruta.

känner att direkt när ja böjar gå så blir magen som en boll och får ett jättetryck neråt. inte skönt. bebis får gärna komma ut om 10 veckor. inte nu tack

• Ninnie81
    Momalicious skrev 2010-09-06 16:25:05 följande:
    Det där med svullet underliv känner jag igen. Inte så att det är obehagligt eller så direkt men när jag kissat och torkar mig så känns det "större" typ..
    ha ha..ja exakt...fick en bra jämförelse av min bm ida..svullen som en babianrumpa
  • Ninnie81
    Stefanie skrev 2010-09-13 02:21:00 följande:
    Sitter fortfarande kvar i soffan. Har varit på väg att gå och lägga mig i två timmar nu, men Liten är inte alls trött.

Hon/han ligger och vrider och vänder sig och det är liksom ännu tydligare än vanligt. Jag känner olika kroppsdelar och jag känner alla rörelser så tydligt.
    När jag stryker handen på magen kommer en lite strykning tillbaka och det är så galet mysigt.

Jag tycker synd om sambon som inte får uppleva det på samma sätt. Han kan känna med handen utanpå som alla andra, han kan se hur magen rör sig, men han får inte känna den här magiska känslan. Det känns som att vi kommunicerar med varandra, jag och liten. VI lär känna varandra. Sambon kan inte, hur mycket vi båda än vill, komma så nära...

Sitter här och glömmer bort all värk. Älskade lilla pyret. Jag blir alldeles tårögd, varm av lycka och galen av längtan...

ja gu de är såå himla mysigt när man känner dem där inne. man kan sitta på magen hur länge som helst nu. har börjat känna sånn enorm längtan efter bebis nu. vill bara ha den i famnen och puss och mysa med den. Tror de kan bero på att har några vänner som just fått bebis. blir såå himla avis...ha ha...men ja vet att snart är min tur att få snus bebis,

var som sagt på ul i ons för att kolla bebisen hur den mådde där. min livmodertapp var 40 mm. men han kunde inte säga varför ja hade haft småblödningar. men hur som helst så var de ingen fara. bebis mådde bra och låg neråt som den har gjort de senaste 2 veckorna. tror att de kommer ligga sådär resten av tiden. ska till Bm nästa tis. ska bli spännande att se hur mycke den har växt.

ja har kommit på mig sj att ja är inte rädd för självaste förlossningen utan att ja är livrädd att ja inte ska hinna in i tid. får för mig att ja antingen kommer få föda hemma eller på väg till bb med en avsvimmad sambo nedanför fötterna. varför ja har den rädslan är för att de har gått såå himla fort i slutet.

med sist sonen var ja bara öppen 5 cm kl 20 och han är född 20.51. har bara låtit svich..

däremot så slog de mig oxå om att snart kanske vår första trådbebis kommer att komma. i alla trådar jag har varit med i har de alltid varit nån bebis som har haft megabråttom ut..men självklart hoppas man att de stannar till minst i v.38.
  • Ninnie81
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 11:26:34 följande:
    Jag kan känna bebis jätte väl om jag håller på magen, nästan så jag kan ta tag i den lilla lilla foten, precis som det inte är nått mer emellan mej & bebis mer än min hud....
    Stefanie skrev 2010-09-13 02:21:00 följande:
    Sitter fortfarande kvar i soffan. Har varit på väg att gå och lägga mig i två timmar nu, men Liten är inte alls trött.

Hon/han ligger och vrider och vänder sig och det är liksom ännu tydligare än vanligt. Jag känner olika kroppsdelar och jag känner alla rörelser så tydligt.
    När jag stryker handen på magen kommer en lite strykning tillbaka och det är så galet mysigt.

Jag tycker synd om sambon som inte får uppleva det på samma sätt. Han kan känna med handen utanpå som alla andra, han kan se hur magen rör sig, men han får inte känna den här magiska känslan. Det känns som att vi kommunicerar med varandra, jag och liten. VI lär känna varandra. Sambon kan inte, hur mycket vi båda än vill, komma så nära...

Sitter här och glömmer bort all värk. Älskade lilla pyret. Jag blir alldeles tårögd, varm av lycka och galen av längtan...

Ja det är guld värt, man glömmer alla krämpor för stunden!!Den tanken har slagit mej med, kan egentligen blir vem som, som blir den första!!!
    Tycker det är lite spännande hihih, även om jag hoppas att alla bebisar kommer efter v 35 iaf....
    ja de hoppas ja med...men de är gode så sjukt ändå att veta att snart kan de komma när som helst...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:27:08 följande:
    När ni ser bilderna tror ni att pojken elias blir mindre ?
    menar du att du får mindre mage eller att han blir mindre???
  • Ninnie81
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 11:33:21 följande:
    Jag klarade mej med baar andning första
    hihihi, badade oxå...massage i ryggslutet är guldvärt för mej....

& jaaa håller med om belöningen från mannen 
    jadu belöning från mannen kan ibland inte vara så mycket....ville strypa min karl när vi fick våran första son. han köpte 2 godispåsar till mig eftersom han sa att inget var öppet, men gissa vad han köpte åt sig sj dan efter sonen var född...en mob...jäkla karl...ibland tänker de inte så långt men gissa om han har fått höra de MÅNGA gånger
  • Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:37:39 följande:
    Om man blir större eller om man är normal bebbe .. enligt bilderna är magen större med sonen och mindre nu med denna men fan hoppas det är en på 5 kg iaf och inte något annat..
    ja oftast så säger de att man får större barn efter varje grav. hur mycket vägde din son när han födde...ja har en känsla att denna bebis inte blir lika stor som Malcom som vägde 3,7 kg men större än Melwin som vägde 3,2 kg.

skulle kunna tänka mig att lillebror blir ganska samma storlek som sin bror
  • Ninnie81

Magen med Melwin i v.27

Magen med Malcom v.27

MAgen med bebis nu i v.27

tycker även denna ser ut som en pojkmage...inte så olik de andra 2

• Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:49:04 följande:
    melwin var alltså 3,2 kg och Malcom 3,7 kg då gissar jag på att nästa blir ca 4 kg denna gången ..
    Som du säger barn blir större o större för varje graviditet men det är SJUKT !!

Ebba var 4,1 kg och Amadeus var 5,8 kg så då borde denna bli 7 kg alltså
    Nej fy 17 det vill jag inte ..

Läste på aftonbladet hmm jag har nog adressen ska se sen men där säger dem att barn blir mindre år 2010 hahaha shit jag höl på att dö av skratt hoppas det stämmer hahaha någon som kunde sagt att barn skulle bli större 2008 skulle jag inte blivit gravid då
    ha ha..ja de kommer nog att stämma..sj så har ja tippat på 3535 g och 50 lång medans gubben har tippar 3800 g och 52 cm lång...får se vem som har rätt.

ha ha...ja vilken tur att ja skaffar ett till i år då..
  • Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:58:09 följande:
    *Skrattar* om jag ska föda ja då ska jag bli hög av lustgassen hahaha (min vän) Hjärta sen Eda och sen vil jag ha ett varmt bad och massase och bara lyssna på musik jag ska bränna och ta med mig..
    Ska till och med gå lite under värkar OM jag kan ..
    Tänkte dom har TV oxå om man sätter sig på soffan gungar och tittar på TV hahaha

Om det är snitt så vill jag ha det jag ska få och ingen jävla kateter igen eller dropp men det måste jag nog ta iaf
    jadu den där lustgasen ska ja då ABSOLUT inte ta eftersom ja inte verkar tåla den. när ja fick Malcom blev de utan nå smärtlindring alls...fick andas igenom värkarna i slutet...men ja kan säga att spy i 20 min före man ska börja krysta är ingen hit...var nära att orken totalt försvann, men vi kvinnor kan  klara mycket när man är på väg att föda...får som extra krafter av nå slag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)