Stefanie skrev 2010-09-13 02:21:00 följande:
Sitter fortfarande kvar i soffan. Har varit på väg att gå och lägga mig i två timmar nu, men Liten är inte alls trött.
Hon/han ligger och vrider och vänder sig och det är liksom ännu tydligare än vanligt. Jag känner olika kroppsdelar och jag känner alla rörelser så tydligt. 
När jag stryker handen på magen kommer en lite strykning tillbaka och det är så galet mysigt.
Jag tycker synd om sambon som inte får uppleva det på samma sätt. Han kan känna med handen utanpå som alla andra, han kan se hur magen rör sig, men han får inte känna den här magiska känslan. Det känns som att vi kommunicerar med varandra, jag och liten. VI lär känna varandra. Sambon kan inte, hur mycket vi båda än vill, komma så nära...
Sitter här och glömmer bort all värk. Älskade lilla pyret. Jag blir alldeles tårögd, varm av lycka och galen av längtan...

ja gu de är såå himla mysigt när man känner dem där inne. man kan sitta på magen hur länge som helst nu. har börjat känna sånn enorm längtan efter bebis nu. vill bara ha den i famnen och puss och mysa med den. Tror de kan bero på att har några vänner som just fått bebis. blir såå himla avis...ha ha...men ja vet att snart är min tur att få snus bebis,
var som sagt på ul i ons för att kolla bebisen hur den mådde där. min livmodertapp var 40 mm. men han kunde inte säga varför ja hade haft småblödningar. men hur som helst så var de ingen fara. bebis mådde bra och låg neråt som den har gjort de senaste 2 veckorna. tror att de kommer ligga sådär resten av tiden. ska till Bm nästa tis. ska bli spännande att se hur mycke den har växt.
ja har kommit på mig sj att ja är inte rädd för självaste förlossningen utan att ja är livrädd att ja inte ska hinna in i tid. får för mig att ja antingen kommer få föda hemma eller på väg till bb med en avsvimmad sambo nedanför fötterna. varför ja har den rädslan är för att de har gått såå himla fort i slutet. 
med sist sonen var ja bara öppen 5 cm kl 20 och han är född 20.51. har bara låtit svich..
däremot så slog de mig oxå om att snart kanske vår första trådbebis kommer att komma. i alla trådar jag har varit med i har de alltid varit nån bebis som har haft megabråttom ut..men självklart hoppas man att de stannar till minst i v.38.