Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-12-21 20:00:19 följande:
    Sova, vad är det?! Sixten äter ungefär varannan timma dygnet runt så jag får kanppt sova alls. Han sover dock riktigt gott i sin egen säng mellan matningarna. Antar att han äter så ofta för att han är så stor och behöver lite extra.. Han vill inte ligga och amma så måste sitta upp, har somnade sittande några gånger nu..

Hur ofta går ni andra till bvc? Våran sköterska var här i torsdags och vi ska dit den 3 jan nästa gång, alltså 2½ veckan mellan..

Min prins <3 Han har ett kefalhemotom (tror det stavas så?!) som inte vill försvinna.. han är 16 dagar idag

Vi hade bvc bm beök igår 20:e december och mätte och vägde Elias och nästa hembesök eller ja som vi kommer alltid att ha nästa gång är 5:e januari
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-12-21 21:58:16 följande:
    Persikan och NhjärtaD:
    Konstigt att ni får gå så ofta till bvc men inte jag..

Kefalhematom är en liten knöl ovanpå huvudet som egentligen är en blödning mellan skallbenet och huden, vilket då utgör en liten blodfylld bulle liksom. Det är inte farligt och försvinner av sig själv. De flesta barn som har ett kefalhematom får det för att de är utdragna med sugklocka. Sixten hade legat snett med huvudet när han var fixerad plus att han fastnade på väg ut så han fick sin därför.

Läkarna sa till oss att den försvinner efter ett par veckor men läste på nätet nu att det kan ta några månader.. Såhär ser det ut på honom:

När ebba kom ut med sugklockan hade hon samma sak det försvan efter några veckor ca 1½ månad
    Hon såh ut som en Ufo när hon föddes men så jävla söt precis som er sonGlad
  • 3 barns mamma84

Imorgon blir Elias redan 2 veckor !!!!! Hjärtagalet FORT

• 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-12-21 23:10:42 följande:
    2 barns mamma84: Tack för hjälpen i andra tråden

Då blir det ungefär lika lång tid mellan bvc besöken för dig med..
    Tack så mycket, jag stör mig så på den knölen för att alla andra tjatar om den, så behövde nog höra att någon tyckte han var söt iaf.. Jag tycker han är söt iaf men så tråkigt att alla ska haka upp sig på den..
    Du ska bara vara stolt över honom tänk om sugklockan inte hjälpt ja hur/vad skulle ha hänt då ?
    Säg det till dom jävlarna jag blir så less på folk som tror att dom är så speciella alla var är SUPER söta ..
    Tyvärr har jag ingen bild på Ebbas huvud men kan lova dig den var precis om hos honom och ja om hon inte skulle komma ut med sugklockan den tiden efter 24 timmar vad skulle ha hänt JO hon skulle troligtviss ha dött hennes hjärta var så låg jag svimmade och hon var helt blå när hon kom ut.
    Jag vågade säga till bm och läkaren att jag ville ha sugklockan när jag bara fick välja mellan sugklockan och akutsnitt .. jag tog ett risk men den risken mådde jag bra och hon mådde fint fast dom fick upp leva henne lite men hon kom till värden och idag mår hon bra

Ja hembesök varje gång så dom kommer hem till oss
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2010-12-22 08:38:44 följande:
    Ondar ja, jag tänker mer att nått hänt :S
    ondar va inne den 20:e dec stor fortfarande gravid men misstänker hon fått bebis vi får se.
    hoppas hon hör av sig snart
  • 3 barns mamma84
    sweet86 skrev 2010-12-22 10:23:22 följande:
    Hej på er alla:) den 21/12 kl18.21 föddes vårat älskade mirakel Liam. Han vägde 3732g och var 50 cm lång..
    grattid gumman
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-12-22 10:31:33 följande:
    Hej!!
    Stephanie- Hur har det gått??

Jag har precis kommit tillbaka från läkarbesöket.
    Öppen 2 cm och lite av tappen kvar.
    Hon gjorde en hinnsvepning och trodde 3-4 dagar max. JAg tror ju fler...men visst känns det lite mer av mensvärken nu efteråt!!
    SpännandeSkrattande
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-12-22 12:03:54 följande:
    Det är ju inte säkert att man ändrar från "gravid" till "förälder" det första man gör heller :p
    hihi näh men de gjorde jag
  • 3 barns mamma84
    Småstadsbönan skrev 2010-12-22 12:29:01 följande:
    Idag hade jag tänkt mig att bjuda på min förlossningsberättelse

Den 8/12 blev jag inlagd på förlossningen för att min smärtlindring inte hjälper mot dom smärtor jag har i magen pga komplikationer av min stomi. Får ligga kvar över natten och får en propess den 9/12 för att mjuka upp livmodertappen ytligare jag var mogen och öppen för fingret men ca 1-2 cm kvar av tappen. Det blir ingen resultat detta dygn. Får en ny propess 10/12 som ger sammandragningar med dom är inte till någon nytta får bricanyl så jag kan få sova. Den 11/12 pratar dom om att skicka hem mig och frågar vad jag vill jag och vi ger det ett försök till, annars så åker jag hem för en vilodag. När jag vaknar på morgonen känner jag att jag har sammandragningar av lite annorlunda karaktär men inga onda, Läkaren undersöker mig och jag är öppen ca 3 cm och hinnan buktar vid sammandragning, Äntligen så har vi fått resultat hinnorna skall tas.
    Vi blir flyttade till ett förlossnings rum och hinnorna tas 11.40 Bm ger det två timmar att komma igång av sig själv annars så blir det dropp, men mina sammandragningar blir kraftigare och obehagliga men inte så värst onda ganska så snabbt efter hon gått och Bm säger att skall prova att duscha och se om det ger effekt. Sitter i duschen i ca 40 minuter och då börjar det göra ondare och varmvattnet hjälper inte. kl 14.00 kollar Bm hur öppen jag är och 4 cm har jag hunnit öppna mig och jag får lustgas, säger till gubben att detta kommer nog ta längre tid än Vincents förlossning som tog 2½ timma får att jag var 4 cm öppen. Får lustgas och jag är i himmelriket. Värkarna blir kraftigare och tätare och jag känner att nu är det nog dax för en spinal då värkarna knappt går ner till hälften innan dom är på topp igen, mannen ringer på Bm för att be om mer smärtlindring då jag inte hinner hämta någon kraft emellan.
    Men det är försent, jag börjar krysta och Bm ringer på förstärkning, dom är precis i skift bytet så min nya Bm kommer in och efter 8 minuters krystvärkar kommer Cornelia kl 14.43 så på 43 minuter öppnar jag mig 6 cm och krystar ut våran dotter.

Va var du bara öppen 6cm och en Cornelia kom ut jösses vad impad jag är Haha trodde man skullevara öppen 10 cm iaf för att få ta ut en bebis
    Fin berättelse ..
  • 3 barns mamma84

*Skrattar* era höns mammor haha ja jag förstår nu

Svar på tråden December Bebis 2010 :)