Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-25 11:42:02 följande:
    Haha, nä jag ringer när de är lite tätare och jag känner att det är jobbigt. Just nu är det inte speciellt jobbigt alls, inte ens i värktoppen. Bara man verkligen slappnar av och andas går det bra, fast jag har rätt hög smärtttröskel. Men tror knappast det fortsätter vara såhär "milt"  
    Nu blire att packa BB-väskan och sen traska runt här så värkarna kan sätta fart!
    Uppdaterar senare 
    wohooo ååh jag är så avis på dig nuuuuu .-D
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-12-25 13:15:01 följande:
    Jag hade med gärna väntat egentligen, särskilt nu när det fortsätter att vara oregelbundet och så. Vill ha MER smärta och MER värkar. Fan vad irriterande. Ååååh.
    Kan variera mellan 10 och 2 minuter mellan nu men de har inte ökat nåt i styrka. Tänk om det var såhär "skönt" att föda barn hela tiden, då hade ju ingen åkt in till sjukhus för smärtlindring iaf. Jag kommer väl vara kvinnan som går i en vecka med oregelbundna värkar känns det som.
    Näh ge inte upp detta är bara början det kommer ska du se kanske inte nu men det kommer hjärtat
  • 3 barns mamma84

Moma: Du ska inte läsa dem med snabba förlossningar då blir man deprimerad bara.
    Det du har nu e ju lovande då värkar det iaf vara på god väg likom.

När jag väntade dottern hade jag aldrig några värkar men plötsligt gick vattnet och inga värkar då häller.
    På morgonen sa det bara pang bom och där låg jag sen på soffan av ren jävla smärta  !!! värkarna var som shit kom o hjälp mig ..
    Var redan öppen 4 cm när jag åkte in sen på morgonen då jag inte kunde längre jag grät av smärtan och bara låg på soffan och grät då det var så insiva och jobbiga hade aldrig någon mellanrum alls.
    Men hon föddes dagen efter på natten 24 timmar av ren jävla plåga..

• 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2010-12-25 19:15:20 följande:
    Vi får också vara vakna mycket på nätterna, speciellt sedan hon fått sin skena. Hon sover stora delar av dagen och verkar då må hur bra som helst. Hon vaknar dock alltid vid ett på natten och är vaken fram till 6-tiden på morgonen. Hon var vaken på samma sätt i magen och hon verkar inte ha ont i magen så det verkar mest som om hennes dygnsrytm är helt omkastad. Frågan är vad man gör åt det när de är så här små? Tips någon? VI har försökt att hålla henne vaken om dagarna men det går inte, hon bara ligger och sover och mår skönt. Hon ammar halvsovandes till och med.
    Ha henne vaken när hon somnar om tar du bara upp henne låter dig hålla om henne ge henne mat låt henne tutta fast hon inte äter om hon somnar till buffa lite på henne så hon börjar att snutta på tutten.
    Ha henne bara uppe.
    Hon kommer att gråta men du måste ge henne en annan rutm på dagarna och nätterna.
    Lägg henne kl 22-23 tiden när ni går i säng och ge inte upp det kan ta tid men fan ta på den som ger sig.

Detta gjorde mamma med sin första han hade en annan rutm och hon gjorde detta och ja allt blev bättre.
  • 3 barns mamma84

Elias hade sina goa ruttmer han sov hela tiden vaknade sen konstiga tider kl 00-01 04-06 JOBBIGA stunder ammade och sov sen igen direkt.
    Men jag la honom i säng kl 23 när vi gick i säng och gav honom mat kl 00 och sen sov han hela natten och vaknade igen kl 06 och sen ammade han och fick ersättning och sov fram till kl 9-10 ååh så det går jätte bra här
    Jag hade honom uppe hela tiden lät honom inte sova alls utan jag skulle ändra allt som jag gjorde med mina 2 innan.
    Men haft alltid haft tur i nattningar med mina barn

• 3 barns mamma84
    BEBIS YESS KOMMSI KOMMSI
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-12-26 06:43:01 följande:
    03.46 föddes vår underbara kille! 3510 gram och 50 cm lång och alldeles perfekt såklart!
    Vid midnatt var jag två cm öppen, vid tretiden var jag öppen fyra cm och tio minuter senare var jag fullt öppen och började krysta så någon Eda hann jag inte med. Krystade fram lillen på en kvart och fick en liten bristning som syddes. Jag lovar att krystvärkar slår vanliga värkar som fan, usch! Är helnöjd med hur allt gick men nu är vi så trötta alla tre. Skriver mer när vi fått lite sömn.
    Shit kvinna stort grattis till er !!
  • 3 barns mamma84

Hur många är kvar ?
    Tror vi är alla snart som fått våra små
    Ska vi fortsätta i denna tråd ? eller ska vi ha en ny ?

Här ligger elias i sängen tillsammans med oss i mitten haha och pratra med sig själv efter en amnings stund med mig
    Juste e det någon annan än jag som har en pojk som ÄLSKAR att kissa på sin mamma

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-12-26 09:55:08 följande:
    Nej  Jag är TYVÄRR kvar, och Majorima och Maria och säkert någon till...fast jag bara är BF+1 så känns det som en evighet, borde nog inte läsa den här tråden där inte en själ verkar behöva vänta ens till bf
    BF+1 det e ju dags då ju gumman ge inte upp snart snart kommer din bebis oxå kanske på själva NYåret innan klockan slår 00.00
  • 3 barns mamma84

Tänkte lägga in bilden där svärmor köpte oss en vagn
Svar på tråden December Bebis 2010 :)