Momalicious skrev 2010-12-27 06:37:36 följande:
Lång natt utan någon egentlig sömn. Elliot har varit vaken och kinkig större delen och vill tutta hela tiden, men han fattar inte riktigt att han måste öppna munnen ordentligt. Känner mig deppig av någon anledning?! Vill bara att allt ska funka skitbra så att vi kan åka hem. Suck. Kommer inte stanna kvar om jag måste dela rum, kommer verkligen få noll sömn då plus att det känns rätt skrämmande att vara mamma.
Ingen har nämnt att det liksom inte är enkelt att amma. Fast det kanske bara är jag som inte tycker det är buslätt? Elliot verkar tycka att det är krångligt han med.
Förresten, är det bara Elliot som har massa hormonprickar på kroppen? Halva ungen är ju rödflammig och prickig.
Hormonprickar ja Ebba hade detta och Amadeus men det var också större del som var svetprickar om man är för varm.
Det går över.
Amming jag hade inte lätt alls med någon av mina ammade ebba i 2 veckor och gav upp då jag hade problem med ammningen och mjölken tog slut och jag började blöda.
Amadeus han ville inte.
Elias jag hade ingen mjölk innan men jag gav inte upp NU ville jag amma.det är massa stress på BB så jag sa nej till ammning och sa att jag ville amma hemma om jag skulle amma förhuvudtaget.
Gav honom till bröstet 3 ggr och hans sug tecknik var Hmm inte bra alls innan han öppnade munnen men inte som han skulle men han ska inte ge bröstet för än dom öppnar ordentligt och låter dem själva leta efter vårtan
Det hjälper
Det kommer du att klara gumman men stressa inte upp dig du är en bra mamma