Jenni78 skrev 2011-03-02 08:55:32 följande:
Hallå!
Usch igår fick Vanja vaccin. Trodde mitt hjärta skulle brista. Så glad mot allt och alla. Sen två nålar i låren. Trodde hon aldrig skulle le eller lita på någon igen. Lite feber i natt, men inte mer än 38.
Hon dippar också på viktkurvan. Någon mer? Eller är det bara mastodontbebisar här?

Hon äter ju bara 10 min sen är hon nöjd. Hon vill inte äta oftare än hon gör heller. Vad göra? Ja, hon är ju inte underviktig men har en känsla av att hon kommer närma sig den undre linjen... Kommer hon öka när vi börjar ge smakportioner (om hon nu vill äta)? Måste jag ställa klocka och amma på natten? Tankarna snurrar...
Ang. sömn så sover hon bara korta stunder på dagen och det mesta på natten. Hon kan somna av sig själv på lekfilten på dagarna. Sover bra i bil och vagn. Hon sover i egen säng. Ammar innan sängags och ammar på natten och lägger tillbaka i sängen. Ibland sover hon på pappas bröst, mellan oss mot morgonen då hon kan bli lite oroligare. Har kört hårt med napp och nu tar hon den när hon är riktigt trött och precis ska somna (Stevie Wonder med huvudet och gapar åt sidan).
ja, fy de där sprutorna fasar man ju för! Lika bra att ställa in sig på gallskrik och en feberdag.

Vi ska ta nästa tis då han är precis 3mån.
Här är det en stor kille..vägde för 2v sen 6,4kg men hans storasyster var och är en liten skrutta..hon började på -2 på kurvorna, gick upp till nästan normal och sen ner igen till -2 och har också stannat där. (6½år nu)
Så det kan ju tydligen vara så att de ändrar kurvor lite hipp som happ.