Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-02-25 19:48:19 följande:
    Jag skulle sätta in en spiral igår, men det gick inte!! :( fick iaf mini-piller utskrivet, måste jag vänta på mensen innan jag börjar eller kan jag börja knapra typ imorgon ?
    jag började bara sådär med mina mini-pe. Har ännu inte fått mensen och ville inte vänta in den.

När tror ni mensen kommer tillbaka egentligen? Började med ersättningen för 1månad sen och han fick bröstet någon vecka till efter det och sen inget mer..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    linasmama skrev 2011-02-28 09:17:36 följande:
    Ni som ger ersättning, hur mycket ger ni? Sixten äter ca 130 ml varannan timma, han vill inte ha mer än så äter ofta istället..

Hehe, Han skrattade så högt nyss så han blev rädd och började grina  
    samma här..oxå 130ml varannan till var tredje timme under dagen. På natten ca.var tredje till fjärde. De gånger jag lyckats få i honom 160ml är lätträknade och då har han också spytt upp en del så jag antar att hans mage inte klarar av mer åt gången. Skulle ju vara bra om han kunde äta mer och då mer sällan kan man tycka..men det kommer väl.

Hihi, stackars liten! Vad var det där för ljud liksom?!
  • ÄlskarMina
    Jenni78 skrev 2011-03-02 08:55:32 följande:
    Hallå!

Usch igår fick Vanja vaccin. Trodde mitt hjärta skulle brista. Så glad mot allt och alla. Sen två nålar i låren. Trodde hon aldrig skulle le eller lita på någon igen. Lite feber i natt, men inte mer än 38.

Hon dippar också på viktkurvan. Någon mer? Eller är det bara mastodontbebisar här? Flört Hon äter ju bara 10 min sen är hon nöjd. Hon vill inte äta oftare än hon gör heller. Vad göra? Ja, hon är ju inte underviktig men har en känsla av att hon kommer närma sig den undre linjen... Kommer hon öka när vi börjar ge smakportioner (om hon nu vill äta)? Måste jag ställa klocka och amma på natten? Tankarna snurrar...

Ang. sömn så sover hon bara korta stunder på dagen och det mesta på natten. Hon kan somna av sig själv på lekfilten på dagarna. Sover bra i bil och vagn. Hon sover i egen säng. Ammar innan sängags och ammar på natten och lägger tillbaka i sängen. Ibland sover hon på pappas bröst, mellan oss mot morgonen då hon kan bli lite oroligare. Har kört hårt med napp och nu tar hon den när hon är riktigt trött och precis ska somna (Stevie Wonder med huvudet och gapar åt sidan). 
    ja, fy de där sprutorna fasar man ju för! Lika bra att ställa in sig på gallskrik och en feberdag. Vi ska ta nästa tis då han är precis 3mån.

Här är det en stor kille..vägde för 2v sen 6,4kg men hans storasyster var och är en liten skrutta..hon började på -2 på kurvorna, gick upp till nästan normal och sen ner igen till -2 och har också stannat där. (6½år nu)
    Så det kan ju tydligen vara så att de ändrar kurvor lite hipp som happ.
  • ÄlskarMina
    Christel83: Ska gå på info-möte på onsdag om babysim, egentligen hade jag velat att han är liite äldre innan vi börjar men vi får se. Nästa kurs går nämligen inte förrens i september och då tycker jag han är lite för gammal istället. 

Delfi2: japps, tappar sjuukt mkt hår! Hela borsten är full efter en genomborstning. 
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 09:52:47 följande:
    Denna är 2 :a gången jag får mens nu föra gågen 2 dagar innan han blev 2 månader nu 3 dagar innan han blir 3 månader men denna FYFAN !! jag har blöt igenom ALLT rubbet inatt igenom lakanet och nu när jag kom hem heter jag lämnade barnen hade jag blött igenom en SUPER + nattbinda trodde det skulle gå men när jag kom hem hade jag blött igenom den + trosorna + byxorna det bara rinner och rinner finns inget stopp jo när jag sitter ner ..
    Har haft detta innan men shit !!!
    Min mamma hade samma sak när hon var ung (super blödningar) hade piller jag åt mot kraftig blödning men dom är nu slut *Suck*
    oj..vad jobbigt det lät! 
    Här väntar man på sin mens...varför kommer den aldrig för?? Slutade ju helamma för 8veckor sen (delammade kanske 2v till efter det) 
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 13:51:47 följande:
    Det är hämskt och jag bara tänkter att det är tur att jag inte har svimmat än ..
    För jag har blött så mkt så jag fattar inte det själv.
    Det bara rinner och rinner det finns igen stopp ..

Du ska vara glad att din inte har kommit haha men du kanske inte blöder så mkt som jag gör ?
    Men din borde komma snart.
    Min kom ju redan 2 dagar innan hans 2 månads dag likom och pinklig är den när den kommer 3 dagar innan hans 3 månads dag
    Då vet man när ägglossningen är likom hanske därför jag har varit så sexgalen hahaha

Men är du gravid då ??
    Ingen aning om jag är gravid..men nä, det tror jag inte. Tycker jag borde känna det med grav.symptom isf..och inget sånt.. Men den kan ju gärna komma snart tycker jag, mensen alltså.
  • ÄlskarMina

alltså "Hej Li"

Ska snart till BVC och Arvid ska få första sprutorna.. ajaj! Har blivit erbjuden att vacc. mot Hepatit också.. kanske alla får numera? Men iaf..står fortf. och velar. har inte tvekat från början men nu är man lite sådär. Det kan väl inte vara så dumt ändå att ändå ta de nu när det innebär ngn extra spruta? Kostar 150kr/gång = 450kr totalt

• ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-08 09:51:27 följande:
    Lycka till idag och grattis till 3 månader idag blir våra pojkar stora 3 månaders pojkar
    Jag ska ta elias till läkaren i morgon för att ta vaccin till honom kl 15.0

Jag har inte blivit erbjuden något menHepatit får dom iaf gratis
    Tack och grattis själv lilla Elias!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)