Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

hihi...nu har storasyster sövt lillebror i vagnen! Duktig flicka Hjärta

Tänkte höra efter när ni alla har tänkt ha namngivning/dop på era små? Vi ska ha i mitten av april om kyrkan är helledig nån dag då. (Vill inte ha i samband med gudstjänst) Måste ta tag i det där och ringa i veckan.
    Min syster ska ha dop för sin Tindra i mars och jag har tänkt på denna som present:
    http://bettinasdoptavlor.blogspot.com/p/galleri-doptryck.html
    Någon som har förslag på vad man kan önska sig i present til Arvid? Skulle själv vilja ha en sån tavla jag ger till min systers bebis men vad finns det mer för fint? {#emotions_dlg.flower}

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Hej dramaqueen! så söt hon är Baby dig minns jag när vi skulle få ett plus förra året och vi körde med äl-stickor i en tråd..hihi! och nu står vi med resultaten-coolt!

och HEJ Lmks0910-välkommen in! 

• ÄlskarMina
    dramaqueen och willes mamma: ni har ju en babybjörn..är de värda sitt pris tycker ni? Vill så gärna att han kan sitta lite i lugn och ro när han är vaken men i sin sitter blir han bara arg. Den är liksom så stel. Har typ en sånhär:
    Babysitter Carlobaby, svart i gruppen LEKSAKER mm / Babysitter hos Köpbarnvagn.se (30025) 

Har hittat Babybjörnen för 1059kr på 2 ställen och undrar om jag ska slå till?
    Baby Björn babysitter Balance i gruppen LEKSAKER mm / Babysitter hos Köpbarnvagn.se (7317680090201r)
    (vad snygg den är!) 
  • ÄlskarMina
    ludicrous skrev 2011-02-07 11:02:36 följande:
    Nu har Emil haft en underbar vakenstund! Kan det bero på att hans syster kommit hem? Hon har varit i Sthlm i helgen. Hon köpte med sig en skallra från kuldesign, ett mjukt E. Hon leker med alla möjliga saker framför honom men han har bara ögon för sin syster :) så han har legat vaken, nöjd och glad i nån timme nu, SKÖNT!!
    Skönt med såna stunder! Här är det också storasyster som är roligast att prata med.
  • ÄlskarMina

Här är det också kräks efter måltiderna. Har en ikea-tvätthandduk vid matning (ger ersättning) och den är oftast sölig när jag ska rapa honom. Men det är inte så mkt mellan måltiderna så att jag behöver dregelhaklapp än. 
    Men jag vet med Nova så kaskad-spydde hon oftast flera ggr/dag. Det var jobbigt att se och jobbigt för henne med som kämpat så för att få i sig all mat (ammade) men sen åkte allt ut liksom.
    Så visst är det en väldig skillnad.

Hihi..ikväll har han varit så glad sen han vaknade efter en 3-timmarsmaraton i vagnen. Fick mkt skratt  och prat av honom. Han har sedan en tid tillbaka småskrattat med ljud och det är såå härligt att höra! Hjärta 

• ÄlskarMina

Igår hade Arvid ett sovmaraton efter en kort promenad i vagnen-så inne sov han mellan 16.00 till 20.45! Gick flera ggr och kollade om han verkligen andades och mådde bra för så länge brukar han inte sova. Blev en lugn kväll och vi fick äta i lugn och ro och umgås ordentligt med storasyster-gos! 

Idag ska jag gå och klippa mig äntligen! Så skönt att få det gjort! Och farmor passar plutten sålänge, ska åka ner till henne snart. Smidigt att lämna bort när man vet att hon kan fixa matning om det skulle bli kinkigt=flaska. Tungan ute
    Ha en bra dag alla! Ser ut att bli soligt och fint här hemma iaf!Solig 

• ÄlskarMina

Vår lille tjockkorv som skrattar åt pappa! Han låter nu mer och mer när han skrattar och så härligt ljud! Hjärta
    Var förresten på BVC idag..6460g och 61cm. (10veckor imorgon..och +2,1kg och 7cm på den tiden)

• ÄlskarMina

Arvid fick feber igår kväll..38.5 och ringde 1177 som tyckte vi skulle avvakta då han faktiskt kissar/bajsar och äter. Det jag skulle se upp med var om han blev snabbandad (50andetag/min) och isf åka in.
    Skulle stoppa in en supp alvedon men det gick fan inte! Stackarn grät och tryckte ut den gång på gång..hjälpte inte hur jag än gjorde så han fick smaska i sig flytande alvedon istället..dock känns det lite mer osäkert då han ju dreglar mkt och så..
    Imorse låg den på 38.0 och han är mkt gnälligare än normalt. Lilla plutt!

• ÄlskarMina

AnnaCL: vilken fin bild! Ni matchar ju t.o.m varandra.   Jo, här händer det inte alltför mkt om dagarna..gör som du;plockar hemma, träffar mammor och barn nångång/vecka och syster med bebis. Myser och pratar och vaggar pojken..Har Arvids storasyster att styra med också, fast hon är ju "självgående" och går ju annars i skolan mellan 8.30-13. Skulle gärna gå i en mammagrupp, men här är det nedskärningar så bara första-gångsföräldrar får gå numera. Skit också! Vet att det var så roligt när Nova var bebis..

Idag är det bättre med honom förresten..ingen feber sen igår kväll. Phu! Även storasyster verkar må bättre med sin feber och onda öra. Men guud vad hon börjar bli trotsig igen! Har att göra med henne när det gäller gränser/beslut osv..är väl "lilla tonårings-fasen" (6½år)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)