• ondar

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 23:26:59 följande:
    Vilka sötnosar

JUSTE
    tidningar att läsa innan allt e på G
    Godis
    dricka
    druvsocker BRA att ha då blodsockret kan gå ner
    Tefonnummer till mamma pappa o vänner kanske oss eller laptop sen hihi de ska jag ha ska ju skriva till er
    Tack:), ja just det. Coca Cola tänkte jag packa ner till mig o pappan o mat till han förstås.
    Började igår kväll deppa över att jag inte äger någon laptop, surt sa räven:P
    Får man ha mobilen på på bb/egenvårdsavdelningen?
  • ondar
    Haligh skrev 2010-11-03 08:48:32 följande:
    Åh är visst är det en afghan? Älskar vinthundar, haft whippet alltid tills för ett år sedan då jag blev tvungen att ta bort min underbara tik (alldeles för tidigt, hon var inte ens fem år). Så fruktansvärt! Utan hund nu för första gången i hela mitt liv och jag saknar verkligen hund så mycket; men nu får det nog kanske vänta tills bäbis har anlänt och blivit lite större (min sambo är nämligen ingen hundmänniska så att få första barnet räcker nu, han är nog lite nervös för att jag ska komma hemdragandes med en snart ). Taxar är också härliga hundar!!
    Ja det stämmer, han gick bort den 12:( fyra o ett halvt år gammal. Vet inte riktigt hur man ska överleva förlusten faktiskt. Både jag o taxen + katterna går runt som i någon dimma fortfarande.
    Men ja vinthundar är underbaraHjärta
  • ondar

Är tillbaks från BM och bebis har inte vänt sig, precis som jag redan visste. Så på tisdag blir det vändningsförsök med Liten.

• ondar
    Haligh skrev 2010-11-03 09:57:13 följande:
    Vad sorgligt! Beklagar verkligen, hundar är ju verkligen ens familjemedlemmar... Min var också bara 4,5 år när hon gick bort, efter att ha varit sjuk länge. Känns fortfarande tomt fast det nu är drygt ett år sedan, har inga andra husdjur heller
    Ja de är mina bästa vänner. Killar osv har jag inte minsta lust att bo med. Jag o pappan till barnet bor tex inte ihop. O mänskliga vänner kommer o går. Djuren e det viktigaste i livet för mig, mina bästa vänner, iaf just de fyra som numera bara är tre Gråter. Förstår vad du menar med att det blir tomt. Det är det här med även fast vi är fler, han är ju inte här:(. Piss o skit är det o förlora dem så tidigt.
  • ondar
    Sandragumman skrev 2010-11-03 10:07:00 följande:
    Ondar: vilken vecka är du i nu, tänkte vad du kommer vara i själva vändningsförsöket. Är ju rädd att jag oxå kommer få genom gå det!
    Är i 35+0 idag så kommer vara 35+6 på dagen för vändingsförsöket:). Vilken vecka är du i nu?
    Jag försöker ha inställningen att det viktigaste är att bebis kommer ut frisk o välbehållen, inte hur den kommer ut. Även fast jag verkligen har sett fram emot att få genomgå en förlossning och det känns som om man blir lite snuvad på det ifall den nu inte skulle vända sig. Men det är ju inget man direkt kan påverka själv- tyvärr så det är väl bara o vara så positiv som möjligt:).
    Håller tummarna att din lille vänder sig snart {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    linn78 skrev 2010-11-03 10:09:26 följande:
    Jag vet hur du känner dej=( Vi fick avliva vår hund några månader innan sonen kom för han var så väldigt beskyddande över mej och bet sambon om han höjde rösten mot mej eller ibland räckte det med att han satt för nära mej i tex soffan så blev vovven skitarg och skulle bitas. Vi var ju vana vid hans beteende och kunde avvärja det lätt men vi vågade helt enkelt inte prova hur han skulle reagera mot bebis så då valde vi att avliva honom istället. Att hitta någon ny ägare kändes inte heller som ett alternativ eftersom det var mej han var så fäst vid. Fruktansvärd dag att åka upp och avliva en annars frisk älskad hundGråter 
    Usch jag beklagar verkligen Hjärta
  • ondar
    Selina04 skrev 2010-11-03 14:03:20 följande:
    Till Ondar:

Jag beklagar din vovvses bortgång =( Det är aldrig roligt att förlora sin vän! Jag har i år förlorat min ena hane i april (7 år) och min unghäst som va fyra i september så ärligt talat har denna tid känts väldigt upp och ner. Mina djur betyder lika mkt för mig som barn beteyder för ens föräldrar om ni förstår, o mitt i allt detta väntar jag en egen knodd nu.

Till alla:
    Däremot har jag en fundering, jag och mina syskon är uppväxta med EN hund per gång får jag väl säga och den har alltid legat hos oss barn, alltså i vårt rum o följt oss i vårt o torrs osv men nu går jag i funderingar, vi har fyra tikar här hemma (kennel i liten skala) och vi vill att det INTE ska bli bråk el vakt bitar om knytet utan lugnt o stilla som vi själva är uppväxta. Ni som har egna barn + djur hur har ni gjort?

Ska man tex låta hundarna få sova i bebis rum på natten (på golvet så klart) el ska bebisrummet vara "skyddat" från hundar?

Och hur ska man göra "första mötet" med bebis? När vi o våra syskon kom hem så satte mina föräldrar ner barnstolen på golvet o vovven fick bekanta sig med oss,

Någon som har ideér o tankar att bolla med oss? Vi vill ju att allt ska bli så lugnt o bra för alla parter som möjligt!
    Bm tyckte vi skulle ha bebisfilten med oss hem nån dag innan så hundarna fick lukta lite på den.

Kom gärna med förslag om hur ni hade gjort!!
    Tack @-->--.
    Usch:( beklagar förlusterna. Det e verkligen sjukt svårt att hantera och acceptera. Du kanske precis som jag dessutom får höra sånna där konstiga meningar som ska föreställa tröstande "allt känns bättre när bebis kommer". Som om man slutar älska de man älskar för att man får en bebis. Jag vet att många tappar känslor och glömmer bort sina djur när de får barn men frågan är ju hur äkta den kärleken var från början då. Jag har väldigt svårt å tro att jag slutar bry mig om taxen o katterna för att bebis kommer in i familjen. Sen får man ju prioritera och göra annorlunda men så blir det ju alltid i livet oavsett vilken förändring det än handlar om.

Jag hade delvis låtit dem lukta på filten innan bebis kommit hem och delvis låtit dem hälsa på bebis en i taget. Inte alla fyra samtidigt.
    Mamma har tre hundar och där kommer jag göra så första gången vi kommer hem. Antingen om de tar ut en o en först som får hälsa på mig o bebis ute och sen går vi in tillsammans eller att en o en hund kommer in till mig o bebis o hälsar där.
    Tror det blir minst stress på det viset än o ta alla samtidigt och då blir det heller ingen konkurrans om dig o bebis. De har ju trots allt inte sett dig på ett tag heller så lyckan över o se dig kommer förmodligen även gå ut över bebis så den blir positivt betingad. Gäller o utnyttja alla medel man kan ta till för o få ett så bra första möte som möjligt tänker jag:D.
    Jag är dessutom sån som inte vill ha massa nosar och hundtungor i ansiktet på bebis så det kommer finnas hundgodis hos mig så att man kan styra bort hundarna utan att för den sakens skull behöva "putta bort" dem o då belöna fram rätt beteende. Är mkt för shaping som du kanske märker:).
  • ondar
    Rockringen skrev 2010-11-03 15:31:01 följande:
    Är det någon som tagit kort på vad ni har i eran BB-väska och vill visa upp här i tråden?
    det går o ordna:). Kommer kort om några minuter:)
  • ondar
    ondar skrev 2010-11-03 15:44:45 följande:
    det går o ordna:). Kommer kort om några minuter:)
    Några minuter blev nån timma:). Men här e bilder på vad som finns i väskan.

Byxor, bodys, 2 pyjamas, vinteroverall o snuttefilt

Tandkräm,hudkräm,läppbalsam,papprena som ska med,innetofflor,underkläder,mjukisbyxor o tunika till mig,Strumpor o mössor till bebis 

Ska till amningsbhar,nån mer byxa o tröja till mig,duschgrejer,tandborste,hårborste o deo, mat till pappan o cola o godis till oss båda.
    Har packat ner allt i min Graco Skötväska, den börjar se något full ut så får nog tänka om o ta en större väska:P
  • ondar

Skötbord

Jag har ett omgjort Ikeas Diktad (Leksvik) som står i sovrummet:). När jag e barnvakt i dagsläget använder jag ibland våtservetter och hushållspapper och ibland en skål med vatten tillsammans med hushållspapper. Beror på :).
    Så här ser det ut nu efter att vi målade det vitt och bytte knoppar:)

Så här ser orginalet ut:

Svar på tråden December Bebis 2010 :)