NhjärtaD skrev 2010-11-09 10:46:55 följande:
Hoppas allt går kanon 

HUr är det mellan dej & pappan nu?
MrsHelgesson skrev 2010-11-09 08:14:40 följande:
Sägs det inte att man brukar bli sämre i magen dagarna innan förlossningen? Jag tömde verkligen hela min tarm i söndags. Igår var samma sak. Mina flytningar har blivit värre och luktar mer.
Är samma här!
Tack:)).
Jo det är som tidigare, vi är nära vänner men inte tillsammans och inga planer på att bli det heller:P. Han frågade för ett tag sen om jag ville flytta ihop med honom just av ekonomiska och praktiska skäl men jag avböjde. Jag tycker inte att vi ska pressa ihop oss för att vi ska få barn. Älskar han inte mig ska han självklart inte bo med mig heller av väldigt många skäl. Sen trivs jag väldigt bra ensam dessutom så att bo ihop med en vän (som det ju blir då) faller mig inte i smaken. Tänker mkt på om han träffar ny tjej osv också, hur kul det skulle kännas för henne om han bor ihop med mamman till sitt barn men de är inte ihop o har aldrig varit. Hans svar på det va att han inte behöver träffa någon tjej under kommande 1-2 åren som det isf gäller:P.
Ett inte helt giltligt svar enligt mig haha, man kan ju inte hjälpa om man blir kär..
Vi har inte träffats så jättemkt under graviditeten dels för att han är rätt stressad över att bli pappa fortfarande och nog emellanåt är lite bitter på mig och hela situationen men han bryr sig ju väldigt mkt om oss båda och försöker så gott han kan på sitt sätt 

. Han känner själv också att när bebis väl har anlänt så kommer han självklart inte vika en tum från oss i början så allt känns fortfarande väldigt bra.
Det bästa av allt är just det att han kan prata om sina känslor o tankar med mig och jag kan göra detsamma med honom utan att det ska bli tjafs eller så. Jag känner fortfarande att det verkligen inte finns någon bättre pappa till mitt barn än just han:)
----------------
Nu är vi iaf tillbaks från sjukhuset:). 
Först fick vi gå in så en barnmorska kände hur bebis låg och sen kollade med ultraljud. Sen fick vi gå till ett annat rum och där blev jag kopplad till en ctgapparat som mätte hur hjärtat slog, mina sammandragningar och så skulle jag trycka på en knapp när bebis rörde på sig, BM satte även nål i armvecket. 
Efter ca tjugo minuter gick vi tillbaks till ultraljudsrummet där två läkare befann sig.
De kände båda två hur bebis låg och sen kollade även de med ultraljud igen.
Där konstaterade de så inte livmodern låg i vägen för bebis att komma ut eller röra sig samt att bebis hade hakan mot kroppen så att den kunde vridas:).
Sen fick jag bricanylet insprutat genom nålen och fy va dåligt jag mådde av det. De hade ju varnat innan för hjärtklappning o sånt så man va ju iaf förberedd. Blev varm o svettig och skakig och yr.
Då började ena läkaren med ett grepp om bebis rumpa o ett om huvet försöka vrida bebisen rätt. 
Jag fokuserade bara på att vara avslappnad och lugn och fick beröm av läkaren:P.
Det gjorde faktiskt inte alls ont, kanske delvis just för att jag verkligen inte ville spänna mig och bara försökte lita på henne. Bebis gled rätt och de kollade med ultraljud och huvudet låg där det skulle.
Så snurrade jag in till ctgapparaten igen och blev uppkopplad en halvtimma till samt blev bjuden på saft och vatten:).
Därpå var det dags för ultraljud igen och bebis låg kvar i rätt läge.
Ännu en läkare kom och kollade min puls osv och sen fick vi äntligen åka hem:D.
Pga världens snöoväder så fick vi ligga i 60 på 110vägen så tog ett tag att komma hem.
Pappan har iaf vart suverän idag och servat mig med vatten och gett mig uppmuntrande leenden när jag har behövt det:).
Dock troooor jag att bebis har snurrat tillbaks till samma gamla position igen:P. Är inte hundra säker men det känns som om ryggen o huvet ligger som tidigare.
Är i 35+6 idag så den har ju tid på sig att vända sig rätt själv isf. Ska till barnmorskan nästa vecka så får hon känna o prata förstånd med den då isf.
Läkaren tyckte att jag skulle göra ett till vändningsförsök om den vänder sig tillbaks just för att den vred sig så frivilligt idag men jag struntar nog i det. Jag tycker det stressar barnet alldeles för mkt, pulsen var uppe i 200 flera gånger efteråt osv så känner att det räcker med en gång per graviditet för min del. Så är den riktigt vrång blir det KS men vi får väl hoppas på det bästa:).
Tack för alla tummar