• ondar

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-11-04 08:52:28 följande:
    Här är en som är på väg till förlossningen för att göra en ctg-kurva och kanske andra tester, fick tid vid kl. 11. Bebis har gått från att sparka så hela magen hoppar och känslan av att revbenen ska gå av, till att inte reagera då man buffar på den och vara ganska stilla. Känner fortfarande något litet fladder men inte alls så ofta och starkt som tidigare... en tiondel kanske... väldigt läskigt, fy...
    Håller tummarna här att allt ser ut som det ska {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-03 23:06:06 följande:
    Kanon fint=) Och mycket snyggare i vitt och andra knoppar! Praktiskt med lådor med
    Jaa:) jag har velat ha ett sånt sen jag plussade i v 6. Toppen o kunna ha alla bebisens kläder och tillhörigheter på samma ställe. Förvaring är det ju inte så gott om i lägenheter direkt:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-04 09:51:17 följande:
    Jag har förresten en fråga. Jag jobbade som vårdbiträde fram tills april när jag blev uppsagd mer eller mindre, men när jag skickade efter arbetsgivarintyg står det att jag fortfarande är anställd? Jag har ju fortfarande inte jobbat sen april men ja.. Konstigt. Är jätteefter med fp, ska skicka in lönepapprena idag :p lär ju inte få ut båt förrän bebis är här iaf. Får skylla mig själv.
    Det kan nog absolut vara så att du fortfarande är anställd utan att de för den saken skull ringer in dig mer, tror det är likadant här faktiskt, ringde o sa ifrån att de inte behöver ringa mer eftersom jag e sjukskriven fram tills bebis kommer o jag tror inte de tar bort mig helt utan jag finns säkert kvar som "anställd".

Usch jag e också så sen :(. Väntar fortfarande på att mitt arbetsgivarintyg ska komma på posten så vi blir två som får pengarna sent. Bråkar dessutom fortfarande med FK angående min sjukskrivning så jag hoppas bara att jag får se de pengarna någon gång också. Blä för pengar.
  • ondar
    NhjärtaD skrev 2010-11-04 10:59:30 följande:
    En till som  väntar på arbetsgivarintyg!!! från två ställen!!! Är verkligen kris här hemma på pengar! & dottern fyller år ihelgen & lite små fix att köpa kvar till bebis ankomst....suck, är en sån stressfaktor för mej med pengar!!!!

Idag kommer en vän till mej som gjorde en abort igår Hon hade ingen aning om vem pappan var, kunde vara två olika...hon ville inte vara ensam om detta så hon tog bort det. Synd tycker jag samtidigt som det är helt upp till henne & jag förstår henne på ett sätt.

Usch har massor att göra inför helgen när det är 4 års kalas här hemma. + att jag vill plugga lite idag...mannen jobbar sent denna veckan me....men men det fixar väl jag!!!

Åhhh igår på kvällen fick jag sån foglossning så jag inte kunde stå knappt....hur kan det bara komma & gå?? hade det i ca 10 veckor sen försvann det under några veckor & nu känner jag av det lite igen....suck suck
    Usch förstår precis va du menar med pengakris, fick inga pengar alls nu i oktober men som tur va hade mamma precis fått en större summa i present av min mormor så jag fick låna av henne så länge. Men nu i slutet av november kommer ju nya räkningar som ska betalas *suckar*.

Fy va hemskt:(. Två vänner till mig har gjort abort under tiden jag har vart gravid, båda två har egentligen velat behålla men av olika anledningar mer eller mindre vart tvingade till att ta bort Rynkar på näsan, förstår deras sorg och beslut då jag själv en gång har fått göra en abort och än idag har starka känslor till det minnet:(. Skönt att hon har vänner vid sin sida iaf! Det behöver man Hjärta

Fy va jobbigt med foglossningen som kommer o går! Hoppas den går över snart o håller sig väck framöver.
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-04 11:47:07 följande:
    "skönt" att jag inte är helt ensam om att vara sent ute med fp. Jag fick dom där arbetsgivarpapprena skitsnabbt (såklart, jag har ju inget jobb :p) men var så seg med att ringa fk och be om papper för mig som är arbetslös. Nu håller jag timmarna att jag kanske får lite mer än 180 kr dagen men eftersom jag vart inställd på det hela tiden så blir jag inte så värst besviken om jag inte får det.
    va e det för papper man ska ha om man är arbetslös? suck har jag missat nåt nu igen:(? Har skickat in arbetsgivarintygen ända från 08 till aug i år ihop med moderskapsintyget idag.
    De har ju även uppgifterna om att jag är sjukskriven/ansöker om sjuksrivning.

Ska mer in alltså?
  • ondar

Verkar som om de första bristningarna kom idag 35+1 :).
    Eller så har hundens klor gjort märken på magen när han låg i mitt knä förut utan att jag har märkt något.
    Det var ingenting på magen i morse när jag duschade men nu helt plötsligt har jag tre ränder på ena sidan o två på andra. Kan det gå så fort?
    Återstår väl o se om det är taxens gåva eller huden som inte orkar mera. Mig kvittar det egentligen, har redan så mkt ärr osv på min kropp så några märken till gör ingen större skillnad:). Är väldigt nöjd med mig själv ändå ;P

• ondar
    Karttikeya skrev 2010-11-04 15:22:48 följande:
    Ja dom har en tendens att bara komma.. Cool Grattis! Flört
    Haha tackar ;D. Wow, lite häftigt ändå att det går så fort:), tänk om man va lika flitig som en bristning:P
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-04 15:28:10 följande:
    Ja mina bristningar kom över en natt. Nu har de börjat gå över naveln. Tydligen ska varenda millimeter av min mage bli randig. Och klådan!!!!! Jag kommer få ett nervsammanbrott av denna klåda. Känns som hela magen är täckt av myggbett. Inget hjälper! :(
    Ja fy, klåda o sveda till förbannelse *gnäller* men vet du:) snaaaaart är din prins här o då kommer svedan o klådan att gå över :) *peppar*
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-11-05 06:30:34 följande:
    Jag är verkligen skitorolig att bebisen ska dö i magen i slutet av grav. Typ att moderkakan inte ska fungera som den ska. Usch vad hemskt det är! Tänk att vara precis på mållinjen (eller kanske över den) och så dör bebis :(
    Usch jag förstår, har också haft mina rädslor för det. Det hände en tjej här i stan när jag var nygravid:'(. Tänker fortfarande på henne nästan varje dag. Det jag känner är dock att man ju inte kan göra något åt det. Och de flesta graviditeter slutar ju lyckligt. Så man får försöka o skaka av sig den känslan o istället bara vara vaken för eventuella förändringar och vara snabb att kolla upp dem. Då har man ju gjort så gott man kunnat *kram*
  • ondar

Fyller 26 idag. Sista födelsedagen som "omamma" som någon skrev på min facebook igår:). Hihi.
    Mamma var inne igår på kaffe o kaka och jag fick en så himla fin present <3.
    En kamera! Det har jag önskat mig hett i så många år men aldrig haft råd att köpa själv. Vi köper egentligen inte så där dyra presenter till varann i familjen, om vi ens köper nåt. Så blev rörd, glad och chockad.
    Nu kan bebis fotas med annat än mobilkameran när den kikar ut:D:D:D.
    Så idag ska jag o taxen ut och fota hela dagen, om han bara vaknar någon gång- slappisen Hjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)