Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-08-10 22:17:16 följande:
    go kväll...

kikar in här innan sängen....fick hoppa in & jobba ikväll...gick rätt bra faktiskt, hade inte så tung runda...
    Men visst känns det...

idag på morgonen fick jag sd innan jag ens stigit uppFörvånad sen när jag gick upp för att kissa var det en slemmig flytning med lite blodstrimmor i....haft trosskydd hela dagen & sett rosa flytningar....haft sd som vanligt men inte som gjort ont...ska man ringa ele avvakta?

Åhh nu börjar min panik för att som ska fixas innan bebis...vagn, bil, nya sängkläder, nytt spjälskydd, nytt överdrag till skötbädden, bebishörnan....suck suck....

Denna grav e inte nått underbar som de andra vatt   Men jag har iaf världens underbaraste sambo vid min sida & det har jag inte haft innan....Hjärta
    Jag skulle ha ringt om jag hade varit dig, alltid bäst att vara på den säkra sidan.
    även om det säkert inte är nån fara och det kan vara så att livmodern trycker på och att en bit av slemproppen kan ju lossna men det bildas ny tills det är dax

Här blir det inget mer sex för min del :(
    Har ju sån foglossning så när vi hade haft det så dagen efter kunde jag inte gå :(

Måste ta reda på vilken vecka jag är i har jag kommit på, när man går till bm varje vecka ¨så tänker man inte på det utna man år bara dit får nålar sen går man där ifrån, och under tiden hon sätter nålar så brukar jag fråga saker jag undrar så att jag inte glömmer det tills nästa vanliga besök.

Har redan gått upp 4 kilo, vet att de tint eär mycket men för mig som inte brukar gå upp nåt så är det mycket, vid den här tiden förra året så hade jag bara gått upp 2 kilo och William är född i sept.
  • delifi2

Emelle: Jo man tänker ju inte på det i stundens hetta, men jag vet ju att för min del så går det inte alls, 4 gången jag har foglossning och vi har provat det mesta.

Förstår inte vrf jag utsätter mig för foglossning igen, men så tänker jag på att det är ändå "bara" 7-8 månader jag behöver ha ont och sen så får jag hålla världens underbaraste bebis :)

• delifi2
    wildahallon skrev 2010-08-11 10:17:38 följande:
    Inatt hade jag (andra natten irad..) såna otroliga smärtor i magen. ;s vad är det? Liksom, hela magen. och så var den stenhård. hjälp mig?

Annars så är det v.23 idag och min Sambo fick för första gången SE Dylan sparka utanpå ;D
    Tycker du ska kolla det, man kan ju ha sd innan men de ska inte göra ont utan bara kännas. Så kolla det, jag tycker alltid att man ksa kolla 1 gång för mycket än 1 gång för lite.
    Ninnie81 skrev 2010-08-11 07:38:08 följande:
    hej alla morgonpigga..

ja hoppas verkligen att ni som ska försöka bli sjukskriva får i genom de. förra året när ja vänta sonen hade ja jätteproblem med fogarna. hade rent av kryckor och fick ha äldstsonen längre på dagis för att ja skulle orka med, men fastän min läkare hade skrivit att hon INTE tyckte att ja var kapabel att jobba så godkände fp bara 2 v. av 2 mån. har överklagat så de har gått till länsrätten men har fortfarande inte fått veta nå och de är över 1 år sen. fastän graviditet inte är en sjukdom så tycker ja de är så pissigt att när man har så stora problem att ens röra sig inte blir betrodd....så ja ska hålla tummar och tår för er att de går bättre.
    vad olika det är från olika kommuner eller fk, jag fick igenom min sjukskrivning hur lätt som helst inga problem alls.
    Kan vara så att din läkare skrev just så, att hon inte tycker.
    Allt beror på som sagt HUR en läkare skriver. Kanske det skulel blivit lättare om hon skrivit SKA ej jobba.

Jag har bara behövt gå på kryckor när jag varit "tvungen" att gå långt, är ju supertrist att bara gå hemma så ibland så har jag gett mig ut fast jag vet att jag inte borde men så tråkigt att bara gå hemma.
  • delifi2
    ondar skrev 2010-08-11 21:51:56 följande:
    Ska man påpeka det till läkaren, om man tycker att de har uttryckt sig otydligt? Eller borde de veta sånt där?
    Jag känner mig så himla frisk när jag läser om er som måste ha kryckor o sånt:( även fast jag har svinont i rygg o pga foglossning o har så svullna fötter att jag om morgonen knappt kan gå. Kanske man inte är tillräckligt dålig för att läkaren ska sjukskriva än iallfall då.
    Mamma tyckte iaf att jag skulle påpeka vad jag har för yrke också, så får väl hoppas att det går igenom...
    Om du tycker att det inte räcker eller att fk inte godkänner det och du överklagar så säg det, en del läkare tycker jag bara skriver på rutin utan att tänka
  • delifi2

jag har skrivit brev de senaste 2 grav eftersom jag bara vill ha lustgas och att jag vill halvsitta upp i sängen, det har funkar för mig alla ggr och jag vill fortsätta med det.

Första gången jag skrev det med Elliot (5år) så verkade inte bm läst det för hon babblade p å om sterila kvaddlar hela tiden och jag sa nj hela tiden, lite jobbigt tyckte jag.

Men med William var det tvärtom nästan, när vi kom in så var vi själva så de hade all tid i världen med oss.

Nåt jag kan rekommendera som funkade för mig är dyktekniken, man andas med värkarna hela tiden, jag går in i min bubbla när värkarna börjar och andas djupa långa andetag. Oftast när man får värkar så förösker kroppen kämpa emot eftersom man brukar göra det när man har ont, jag brukar tänka på mina värkar som en våg när de börjar som man surfar på och den blir högra och högre sen när den avtar så sjunker man ner och ma nhar klarat det.

ang namn så vet jag redan tejnamn Olivia Victoria ska hon heta om det blir en tjej, det har jag bestämt för längesen redan innan jag träffa Magnus så tänkte jag att om jag skulle få ett barn till och det skulle bli en tjej så skullle hon heta Olivia Victoria.

Ang sen avnavling så är det så att när man föder så brukar de klippa av navelsträngen rätt snabbt men man ksa vänta tills pulsen i navelsträngen slutat slå, för då har alla viktiga hormoner coh antikroppar kommit över till barnet.¨

Här får man göra gluckostest om man är har ett högt Bmi tidigt och sen får man göra det i vecka 28 igen eller så gör man det då om man inte har högt bmi.

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-14 22:45:16 följande:
    Åh tjejer, jag har fått sån ångest nu! Det här med körkortet som spökar för mig...

Vet att det kommer vara jobbigt och kämpigt att ta körkortet men det kommer vara minst lika jobbigt och kämpigt att INTE ha det utan behöva förlita sig på busstrafiken (som suger här för övrigt). Det hade väl varit en sak om man bodde i stan och det gick bussar var femte minut men här är det liksom skitsällan och det är usla förbindelser så man måste ofta vänta 40 minuter utomhus och hur kul är det på vintern med en liten bebis?

Är heeelt kluven över hur jag ska göra.  
    vet precis hur du känner det, jag har egentligen bara teorin kvar eftersom jag har kört så mycket, alla frågar hur jag ska klara av 3 barn på bussen, vet ju hur det är med småbarn även om busshållplatsen bara ligger 1 minut härifrån så måste vi redan nu gå 15 min tidigare hemifrån eftersom det ska ner för trappan, nån som har glömt nåt, barnvagn som ska upp från källaren,det ska få plats med väskor under vagen, det ska sättas fast och sen så ska man gå, tar mycket längre td än vad man tror. Men samtidigt tycker jag det är skönt med buss, man sitter i lugn å ro och tittar ut, slipper bekymmra sig för p-plats.

Magnus sa för en liten stund sen att det bara är ca 3 1/2 månad kvar, jag trodde knappt på det, tror fortfarande att jag är i vecka 18 typ :)

jag ska oxå bara skriva ner punkter så som jag vill ha det.
    * Sen avnavling
    * livrädd för snitt
    * halvsitta upp vid krystvärkar
    * endast lustgas om det inte drar ut på tiden typ 24 timmar
    * Vill inte att nån ska prata med mig när jag har värkar
    * Vill ha en spegel så jag kan se när huvud börjar komma ut

Förra gången så hade jag "lätta" värkar om man nu kan säga så och det tror jag beror på min andning, jag kunde ligga ner och andas igenom  alla värkar tills dom var uppe i ca 120 på ctg sen var ju  tvungen att ta lustgasen till hjälp
  • delifi2
    Ondar: Hoppsa det löser sig med pappan, jobbigt när han bara tänker på hur mycket pengar man kan få.
    Förstår han inte att ni inte kommer tjäna nåt på att ha barn eftersom man bara får 80% av sin lön när man är hemma med barnen.
    Visserligen får man ju barnbidrag men det är inte mycket det heller, underhållsstödet får ju du om det är så att barnet ska vara hos dig och det kommer det vara de första månaderna iaf.

Jag skulle nog föröksa få till ensam vårdnad om jag vore dig iaf första tiden tils han inser att det är ett barn och inte nån sak. I mina ögon när jag läser dina inlägg så låter som han ser det så än så länge iaf.
  • delifi2
    Stefanie skrev 2010-08-16 21:15:17 följande:
    Usch, det låter inte kul alls.

Jag är så glad över att jag lyckats ordna det så att det blir distansplugg hela hösten. Ekonomiskt sett blir det jobbigt men jag hade aldrig klarat av ens ett halvtidsjobb just nu.

Jag kom precis på något jag glömt hela sommaren. Jag fick i uppdrag att skriva en artikel till en tidning med deadline 17 juli. Det är en månad sen och först nu slår det mig. Det är andra gången jag gör bort mig med den tidningen. Ingen har skällt på mig eller ens sagt något vilket gör att jag känner mig ännu dummare. Folk har nog pratat om det i min frånvaro och stämplat mig som opålitlig och jag tror inte att jag kommer att kunna rädda det. Usch och fy.

Det är mycket som försvinner ur minnet nu, har ni märkt av det? Jag glömmer allt möjligt och är otroligt disträ. Jag glömmer ingredienser när jag bakar, att ta med mig busskortet till bussen, att ringa viktiga samtal, att jag skulle vara på en uppstartsträff för distanskursen i kväll kom jag på en kvart innan bussen gick.
    En sak när det är oviktiga saker men den där artikeln ger mig magknip nu när jag kommit på det...

Jag är glömsk.... kommer knappt ihåg vad jag heter ibland känns det som.

Som idag när vi skulle åka å handla så frågade jag min man om vi fick med oss WIlliam (11 månader) för jag hade nämligen inget minne av att han hade burit ner honom.

Jag är glad att jag inte jobbar då skulle jag väl vara lika förvirrad som mina vårdtagre antar jag,
    På Söndag ska vi ha dop för William och jag känner inte alls för det, visst ska det bli kul men det känns så jobbigt när jag inte kan hjälpa till något. :(
  • delifi2
    Sandragumman skrev 2010-08-17 13:22:19 följande:
    Iadg var jag och jobbade, skulle bara jobba en fis dag till klockan 12.
    Men då när jag var hos vårdtagaren å¨hjälpte honom i duschen så total snurrade till i huvudet på mig, jag satte mig på toastolen som tur är så är han inte sååååå gammal och klar i knoppen så han kunde skrubba sig själv medan jag satt där och sköljde honom, jag prövade ställa mig upp nån gång med var tvungen sätta mig ner igen och då blev de varmt och ett enormt illamående kom, jag satt ner resten av vistelsen hos honom och eftersom han hade en av sina bättre dagar så klarade han sig ganska bra själv..... tack gode gud, men då belastade ju jag han axlar istället för att hjälpa, för han blev jätte orolig när han så hur borta jag var och kritvit i ansiktiet,
    Jag ringde enhetschefen och for till VC, där tog de in mig i ett rum där jag fick vila en stund då desedan tog blodtryck, blodvärde, lyssnade lungor och hjärta samt ett EKG.
    Allt var bra utom blodvärdet, han sa att man inte fick gå under 115 och jag låg precis på 115. Så han rådde mig att "trycka i mig" järntabletter, inte bara 1 om dagen som jag gör nu utan minst 2st per dag och sen att jag ska ta de lungt om jag känner sama sak igen...

Jag hann väl inte bli så där jätte orolig, men de var ju bra att veta de iaf....
    Tyckte inte att jag bara skulle ignorera det när jag inte ens klarade av att sköta mitt jobb.

Det är säkert hur vanligt som helst att sånt här händer, men första för mig....

Idag nu kl 14 ska vi på familjerättern och fastställa faderskapet, tyckde de var skönt att göra bort de så man slipper tänka på de sen.....
    men jag sa åt sambon att de var vågat av honom för tänk om de kommer ut en liten svart unge.... HAHAHAHA
    Tyr att han har humor de flesta gångerna....
    Vrf gick du inte till till bm?
    Nirefex är de bästa järntabltetterna när man är gravid, då tar man varannan dag.

När sånt händer att man inte mår bra och är gravid så ska man till sin bm eller till mvc de vet bättre när man är gravid om vad man ska ta.

Mitt blodvärde är ca 130 men jag tar järntabletter för att min järndepå har halverats, från 60 ner till 30.
    Man kan ha bra blodvärde men depåerna kan iaf vara lägre
    Vilket avlopp? Tungan ute
    Luktar illa från vasken i köket...
    Du ska inte hålla på med sånt när du är gravid, låt din karl ta hand om det, inte bra för bebisen när man andas in det. Eller du kan ta lite och snabbt gå ut från rummet
Svar på tråden December Bebis 2010 :)