Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-09-14 10:27:25 följande:
    ´
    Här får vi inte nått papper på RUL, allt finns i datorn... iaf där jag bor...
    Tycker det är så olika, har för mig att du inte fick nåt tillväxt ul. Det får jag + att jag får papper från ul oxå, men inte mina journaler, de får jag utskrivna om jag ska till läkaren tex.
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 10:28:01 följande:
    Då är ni säkert också insatta i vad som komma skall fram till födseln vad gällande humör. Kommer sinuskurvorna i "JAG ÄR INTE UPPRÖRD" till "fosterställningi sängen" att avta eller förstärkas de kommande månaderna? Bra att vara beredd. Och hur hanterar era partners detta???
    Jag är en enda stor hormon, men ge henne komplimanger. Allt beror på vilket förhållande man har och på vilket sätt man kan skoja med varann.
    Min man kan säga "min lilla tjockis" till mig och jag tycker det är gulligt för att han säger på det sättet att han verkligen menar att det är sött. 
    Vissa kvinnor tål inte att man kallar dom tjockis utan går i taket.
    Han kan oxå säga "du är så fin med din mage, tänk att vi har gjord nåt så underbart som en bebis"
    Nu är ju min man oxå helt underbar, jag hra foglossning och kan inte bära nåt eller lyfta så han gör ALLT dvs verkligen ALLT. Tvättar, städar, skurar, dammsuger, tvättar fönster, kör barn till dagis, hämtar på dagis, lagar mat, diskar. Gör saker till mig typ om jag säger att jag är sugen på te när det är kväll så fixar han det utan ett pip utan säger bara "det fixar jag min lilla kanelbulle" eller nåt annat gulligt ord.

Visst kan han bli skittrött på det hela och helst skulle vilja att ungen kom nu så jag kunde funka igen, men han ser det så att det är bara en sån kort del av livet och sen så kmmer vi få en underbar bebis.
    Det gäller bara att hålla ut även om det kan vara skitjobbigt för er killar. Men tänk på att ni har skapat ett litet underverk.
    MFJG skrev 2010-09-14 10:35:57 följande:
    Någon mer med mycket värk över magen och bak i ryggen?
    mest ryggen fy fasen..... men jag tror det beror på att jag gick så mycket igår som jag inte skulle gjord men jag hade inte så mycket val igår.
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-09-14 21:53:05 följande:
    Åh vad det händer grejer här tjejer! I mitt liv alltså haha
    Imorgon är det våran 1-årsdag, på torsdag ska vi till barnmorskan, i helgen ska vi hämta massor av bebissaker (barnvagn, spjälis osv osv osv) och ställa hos min mamma tills vi flyttat. På måndag börjar intensivkursen och idag fick jag hem papper för bokat teori- och körprov som körskolan redan bokat åt mig. Herregud! Blev så verkligt när jag fick ett datum och en tid för när det ska ske allting! Jättespännande men läskigt samtidigt. Sambon kommer vara den enda som vet om när jag gör grejerna, så ni kommer inte få veta förrän efteråt men ändå. Galet. Ska tvinga med sambon den dagen jag gör körprovet. Klarar jag det så kommer jag vilja se honom direkt efteråt och klarar jag det inte kommer jag ju självklart vara ledsen. Men det är okej för jag ska göra körprovet på eftermiddagen så han får bara ta ledigt några timmar. Han har lovat mig det

Imorgon är det ju som sagt vår 1-årsdag, så det ska vi fira med en riktigt romantisk dag. Har inte sagt nåt till sambon  men imorgon när han kommer ska jag ha gjort hela lägenheten mörk och ha tända ljus överallt, sen ska jag leda in honom i badrummet där jag ska ha fixat ett härligt bubbelbad till oss båda med massor av tända ljus och rosor och alkoholfri champagne. En liten mysig överraskning sådär! Efter det ska vi fixa middag tillsammans, räkor med hemmagjord vitlöksbaguette och chokladpaj till efterrätt. Vi ska se på Idol och sedan någon mysig film och bara vara tillsammans och pussas massor! Kvällen ska avslutas med en mysig helkroppsmassage eftersom han masserar mig varje dag så förtjänar han det! :)
    Jag var på min första teorilekton igår, var mycket att ta in kan jag säga. Har ju aldrig pluggat teorin utan bara kört.
    Han som var lärare sa oxå att när man kör upp och lärare vrf man gör si å så kommer jag få det jättesvårt, jag kan ju köra så när jag växlar och sånt gör jag det automatiskt. Har ju kört upp till sthlm, till ullares och till gotland så köra kan jag ju. Men att förklara vrf ja det har jag ingen aning om, har ju kört i 5 år nu och allt sker automatikst.
    Låter så hääääärligt med er 1-årsdag, önskar vi kudne göra nåt sånt nån gång, kanske går när min äldsta dotter flyttar hem igen för då har jag 2 barnvakter till 2 barn, när den hr bebben kommer ut så dröjer ju det ett tag innan det blri barnvakt igen.

Jag har PANIK nu, så kom med all ideer ni har nu, som jag kan genomföra oxå.
    Mannen fyller 40 på torsdag och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom, vet att han behöver ett nytt skaft till moppen, ett nytt diskställ och nya mjukisbyxor men inget av det är ju spec romantiskt eller spec om man så säger.
    Så om ni har nån minsta lilla idé så skriv gärna, kan ju tyvärr inte ta mig ut själv direkt heller :=(
  • delifi2
    Jag äter inte heller lika mycket nu som förut, förut åt jag 3-4 mackor till frukost nu blir det max 2, det är bebben som tar större plats ås det går inte ner så mycket mer.

Här är sexlivet på noll i princip, kan inte för jag har så förbakad ont, men det blev en liten ridtur igår iaf, var så sjukt sugen. Har visserligen ont osm bara den men det får man ta.

Har blivit så trött på sistone även om jag tar järntabletter.
  • delifi2
    Stefanie----> ta det verkligen lugnt nu, man måste lyssna på sin kropp även om man känner att man har så mycket annat här i livet som man vill göra.
    Jättejobbigt att ta det lugnt, jag vet. Har tagit det lugnt sen jag blev sjukskriven i Juli. Man vill så mycket just när man  ska ta det lugnt.

NhjärtaD----> så blev det för mig oxå, först trodde jg att bebisen hade vänt sig på nåt sätt, men det var lixom bara stopp och det kändes lite konstigt hände ca för 2 veckor sen och jag har gått ner 1 kilo sen dess. Det konstiga var att jag var hungrig samtidigt som jag var mätt.

Har varit så trött idag, sov 4 timmar mitt på dagen idag. SÅ skönt att William har fått dagisplats så jag kan sova när bägge 2 är på dagis.
  • delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-09-15 21:39:44 följande:
    Ja inget att gnälla över då kanske Känner mej lite hungrig hela tiden, men inte sugen på nått, nästan lite illamående med....
    Stefanie skrev 2010-09-15 20:05:30 följande:
    Är det förresten någon som vet om man kan få ut sjukpeng från försäkringskassan fast man är arbetslös eller studerande? Jag har ingen a-kassa, men csn för 50% nu.  Jag har säkrat min sjukpenningsgrundande inkomst sedan förra jobbet så det borde väl funka? Jag undrar mest för att se om jag måste fortsätta plugga under sjukskrivningen för att få ut csn eller om jag kan strunta i det och få sjukersättning istället...

Ska ringa och kolla, men kanske finns någon här som vet i allafall! 
    Ja detta är en djungel, jag får inget csn så mina timmar på jobbet är min enda inkomst & jag orkar inte längre så jag hoppas på sjukskrivning på fredag. Men kommer fortsätta plugga för jag vill bli färdig med denna kursen innan....

ring & hör, är väl det bästa, men vänta tills du ser att FK beviljar det, annars är det juh skit samma...
    *S* känner mig oxå sugen på nåt hela tiden, på senaste har det blivit vindruvor, käka upp en hel ask härom kvällen :)

Jag har börjat må illa igen sen jag sluta vara så hungrig, skitjobbigt, avskyr att må illa
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-09-15 21:49:12 följande:
    Jag kan avslöja att trotsåldern är ingenting mot hormonstinna tonåringar Kyss
    ohhhh....tonåringar är hemska, de förvandlas över en natt.
    Från min gulliga, rara dotter till nåtmonster som bara skriker, gapar, allt är fel osv osv.... tur att det gick över snabbt iaf.
    Iaf för Emily, Felica hade ingen trotsålder nu när hon var tonåring men man vet ju aldrig vad som händer när hon flyttar hem igen.
    Hon bodde ju med sin pappa mellan 13-18 år men nu ska hon flytta hem till mig...
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-09-15 22:27:50 följande:
    Yep, folk undrar hur man orkar med en bebis i min ålder (40), men mina tonåringar ger mig betydligt mycket mer huvudbry just nu Foten i munnen
    En bebis kan man bara ta under armen  och ta upp och trösta.
    MEn en tonåring....de är ett knepigt folk de :)
  • delifi2
    Saliva123 skrev 2010-09-16 12:50:12 följande:
    Hej på er!

Har följt er utan att kommentera som vanligt ett tag nu... Tänkte bara höra om någon av er som är så kloka kan göra mig lite klokare...

Jag är gravid i v.27 nu. Går på kontroller av blodtrycket varannan vecka, och efter v.30 kommer jag att gå varje, eftersom att trycket var högt med mitt första barn. Var hos mvc i fredags, och då låg trycket som det gjort de senaste gångerna stabilt på 130/70, men jag hade äggvita i urinen och jag fick komma in på måndag morgon med ett morgonurin-prov.  På måndag morgon vaknade jag och hade samlat jättemycket vatten, så att fingret blev blått när jag försökte få av ringen med tvål och vatten. Jag vägde då också ett kilo mer naken, än vad jag gjorde i fredags med skor och kläder på. Vaknade idag, torsdag, med ont i huvudet och har känt mig yr och trött och idag när jag var hos läkare av en annan orsak bad jag att få ta ett tryck när jag ändå var där. Då hade det stigit till 160/90. Har inte hört något om resultat av kissprovet.

Min första fråga: Min bm har ingen telefontid förrän imorgon,  borde jag kontakta sjukvård på annat sätt, eller vänta?

Min andra fråga: Med mitt första barn blev jag sjukskriven i perioder pga. liknande tryck som jag har idag, och för att mitt jobb som lärare är stressigt. Jag har dock läst om andra som inte blivit sjukskriven för högt tryck utan istället medicinerats. Någon som vet mer hur det funkar och hur man brukar göra? 

Man blir ju lite orolig när det förändras så snabbt...
    jag skulel defintivt kolla upp det, det kan vara ett tecken på havendeskapsförgiftning så bäst att alltid kolla en gång för mycket.
    Momalicious skrev 2010-09-16 13:05:02 följande:
    Hej tjejer!
    Vi hade en jättemysig dag/kväll igår! När min sambo kom hem hade han en stooooor bukett röda rosor. Aldrig sett en så stor bukett innan Sen tog jag in honom i badrummet där jag tänt massor med ljus och så drack vi alkoholfri champagne med frusna hallon i! :) Jättemysigt! En perfekt dag, särskilt för att vara en dag mitt i veckan liksom :)

Idag ska vi till barnmorskan. Ska bli skönt att kolla upp bt lite eftersom jag mått så konstigt det senaste, så förhoppningsvis ser det bra ut. Hade INTE varit kul om det visar sig att det är för högt och jag måste vila eller nåt, eftersom jag ska börja intensivkurs på måndag.
    Idag ska jag köpa stödstrumpor också, kommer vara så skönt!

Är det någon som har typ en ilande känsla runt blygdbenet. På mig känns det bara på vänstra sidan, typ vid ljumsken fast bäckenet så att säga. Känns jätteobehagligt! Vad kan det bero på? Bebisen sparkar långt ner så jag tror inte det är att huvudet ligger där nere iaf. Så kort är han ju inte haha.
    Nån gång ibland så har en sån ilande känsla men då är det bebisen som har sina fötter neråt och killas lixom obehagligt som bara den är det
  • delifi2
    Annnika skrev 2010-09-16 14:33:31 följande:
    Hej hej  :) Annika heter jag.. är 23 år och bor i Hindås (nära göteborg).. Är ny här på familjeliv.. har BF den 12 december.. Hoppas det inte är försent att hänga på den här tråden :)
    Hej hej :=)
    Mrs TH skrev 2010-09-16 17:34:07 följande:
    Har haft en produktiv dag, med massor med städning, matlagning( min man fyller år i dag och hans familj kommer på middag). Nu känner jag att jag är helt slut och tålamodet är helt borta, fick verkligen bita mig i läppen för att inte be honom fara åt helvete, för att han kom hem glad och spänstig efter en dag på ett naturreservat.
     Det är ju inte hans fel att min kropp saggar ihop som en 80årig kärrings, men jag hatar att vara fånge i min egen kropp!

Jag har inte gått upp alls ligger på -4 kg sen inskrivningen, det kommer säkert att vända snart men jag är iaf nöjd, eftersom jag är rund från början.

Ikväll blir det gulaschsoppa med vitlöksbröd och gräddfil, samt daimtårta till efterrätt. Hans familj firar alltid födelsedagar med buller och bång, kul när man får gå till nån annan, suger när man måste laga mat till 10pers fast fogar, rygg och knän säger nej tack!

Nåja det blir bra när de sitter ner med ett glas vin och mat på tallriken
     Var ego och gav min man biljetter till Blue Man Group samt en natt på hotell i Sthlm Oskyldig tur för honom att även hans fru fick biljetter och att rummet var ett dubbelrum
    Min man fyllde oxå år idag, men eftersom jag inte kan göra nåt så fick han ordna all mat själv, det var bara hans mamma här på besök och vi åt en jättegod kålpudding med potatis, hemmgjord gräddsås och lingonsylt. NU till fterrätt så fick han gå och köpa blåbärspaj som jag är så sugen på.
    Min man fick ett diskställ och en hink med mopp, jättebra 40-års present va :=)

Har visserligen en annan som är ner roligare men det får han först om 1 vecka typ. Beställde en tavla med massa kort och sen så är det massa hjärtan och sånt på.

Har knappt sovit nåt inatt, kunde inte somna inatt för grannarna hade fest, igen musik men de var väldigt högljudda ibland, sen vaknade jag när ELliot kom i till vår säng, sen så vaknade jag när tidningen kom, sen gick jag å la mig på soffan för både mannen och Elliot snarkade, å då kunde jag inte somna heller fö rgrannarna var fortfarande högljudda å då va kl 5 på morgonen, sen så äntligen somnade jag och vaknade 6.30 av att min svåger ringde och skulel gratta min man. SÅ jag är lagom trött fast jag sovit 2 ggr idag. Dessutom har jag så ont i ina höfteben och bäckenet :=(
  • delifi2

10 veckor låter så himla lite då är det ju slutet av november och säger man novebmer så låter det  100 år tills dess typ.
    KOmmer nog gå fort på slutet tror jag, ska börja dricka mitt hallonte när jag är runt vecka 35 tänkte jag eller lite tidigare.

Enligt bim så var mitt bf den 26 november menenligt ul den 14 december så det är lite surt ju.
    Fast första ul jag gjorde så var jag i vecka 7 och då stämde det med bim så jag hoppas det är det som stämmer.

Vi ska upp till sthlm den 3 december och stanna över helgen för brosan ska gifta sig så jag hoppas bebben vill komma ut tidigare isf.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)