Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-09-07 20:12:22 följande:
    Jag läste igenom en himla massa sidor nu och såg att någon undrade över stödbälten men kommer inte ihåg vem det var och orkar inte bläddra igenom alla sidor igen, men jag vill ändå svara:

Jag köpte ett bälte här, det är skönt och avlastar lite.

www.gulare.com/shop/index.php?main_page=index...

Har också beställt en "Supportbelt stödgördel", men det har inte kommit än.

www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.ht... 

det första bältet skulle jag inte köpa vet att det är många som ha klagat på att det inte ger tillräckligt med stöd när de haft foglossning.
    Det andra har jag inte använd men jag avskyr att ha nåt på magen när jag är gravid så det skulle jag inte köpt heller bara för den saken skull men hoppas det hjälper iaf.

Köpte ett bälte och jag kommer inte ihåg varifrån, eller jag köpte det i en sjukvårdsaffär men den fanns på nätet oxå, kosta 700:- och ger stöd mer stöd åt höfterna och håller upp magen, ska se om jag hittar det igen
  • delifi2

ang namn så om det blir en flicka så kommer hon få heta Olivia  Victoria, men är oxå inne lite på namnet Ellinor just Ellinor beror på att mina barn heter Felicia, Emily, Elliot och William  alla har alltiså bokstaven L i sig och sönerna (som har samma pappa) tyckte det skulel vara roligt att alla våra barn skulle ha dubbel L i sina namn.

Om det skulle bli en kille så har jag ingen aning om vad det skulel bli för namn, ajg tycker visserligen om namnet Otto, Ture, Harry men min man är inte lika inne på det.
    Han tycer namnet Charlie men det vill inte jag pga att när jag väntade Emily så trodde min fd och jag att det skulel bli en kille och då skulle han fått heta Charlie och då var det inte jag som kom namnet Charlie utan mitt x och det känns lite konstigt då. Vet inte om det är bara jag som får lite "bad feelings" över det hela men det känns lixom inte rätt på nåt sätt.

Så om det är nån som kommer på ett killnamn med dubbel L i så säg gärna till isf :)

• delifi2

Grattis till eralla som varit på ul och fått HP :)

har inte varit inne på länge och då skrivs det så mycket att jag glömmer mer än hälften av vad jag skulle kommentera.... men det är inget att sörja över iaf :)

Ang ischis så provade jag med akupuntur på den oxå men det gjorde så jävla ont när jag hade varit där och effekten höll bara några dagar så sist jag var där så sa jag att jag inte ville ha några där. Jag lägger mig på spikmattan ist och det hjälper men inte mot foglossningen där måste jag ha akupuntur.

Vet at tjag läste att nån till hade provat akupuntur nu, vem vet jag inte. Men iaf vad mycket nålar du fick i dig.
    jag får:
    * 1 i varje fot
    * 1 ovanför vaden
    * 2 i ljumksen
    * 1 över blygdbenet
    * 2 vid varje höftben ungefär

fast hon känner mig rätt bra så jag får bestämma själv var jag vill ha nålarna.
    Fick du el oxå i dom eller var det bara nålar?

Haft onda sd ikväll och det kändes som om nåt var på väg ut genom bena, visst vill jag ha tidigare men INTE så här tidigt får allt knipa minst 8 veckor till sen så kan det sätta igång tycker jag.

ammningsbh har jag 1 från ullared och 1 från kappahl, tycker inte om nån av dom direkt, och vill inte lägga ut så mycket pengar på dom heller eftersom jag bara ammar 3-4 månader.
    Jag avskyr att amma, vet inte vrf för när jag inte svettas och när det inte kliar överallt när jag ammar så är det rätt mysigt, men jag svettas som bara den när jag ammar och då börjar det klia överallt drf gillar jag inte att amma så länge.

Fick ÄNTLIGEN besked från fk idag, de bevilja min sjukpenning så nu får jag pengar, har ju fått anstånd med hyran och mitt bolån så nu äntligen kan jag betala det, har jänt mig så stressad pga det.

• delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-09-10 21:23:42 följande:
    Typ 10 kg mindre än mej

Sambon berättade precis om en tjej han tycker är snygg i en film, kollade upp henne & nu mår man juh ännu sämre...helt fel tajming att säga nått sånt, hon var juh allt jag inte är nu & kanske aldrig kan komma & bli Gråter tittat han efter såna tjejer typ på stan med ele osv tänker man....jätte töntigt & osäkert jag vet, men mår man som jag gör för detta med vikt osv så är allt med utseende rätt känsligt....

usch nu vill jag bara gå & lägga mej... 
    Min man säger att han ska byta ut mig när han fyller 40 dvs om 5 dar, jag VET att han bara skojar men när man är en enda hormon så kan jag börja gråta ibland och fråga honom om han tänker byta ut mig och då skrattar han bara (snällt) och säger att han aldrig kommer tänka på det ens en gång-
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 19:48:39 följande:
    Hihi en ny magbild tagen vecka 26 men lägger in den kanske idag men jag säger till så klart
    Sen försökte jag spela in min lilla Elias som sparkar på precis vid revbenen blir så jävla orolig denna graviditet kommer 1-4st revben gå söder tror jag han sparkar så jävla hårt redan nu
    Han känns oxå större
    Problev attt bara ta mig upp ur en säng eller sätta mig ner och ta mig upp herregud !!

Juste jag ringde läkaren idag fick tid till läkarkontroll alltså graviditets kontroll som man har här i danmark skulle ha haft i vecka 25 men här ska man nämligen ringa och jag hade glömt bort så på måndag kl 09.30 har jag tid
    Så tänkte sjukskriva mig redan då.

Sen fick ebba 5års kontroll och vaccin och amadeus 2 års kontroll båda två på onsdag 14.30
    Finns det någon bra ul-klinik i danmark? vi har funderat på att ta privat ul eftersom när vi gjorde ul så låg den lill* medrumpan neråt och man kunde inte se vad som gömde sig i magen.

Jag kan inte heller resa mig från sängen så bra, har så ont i mina fogar. får väl lida på tisdag och be henne sätta mer nålar både fram och bak :(
  • delifi2

jag vet att jag kollade runt när jag väntade Elliot men det blev inte av, men eftersom det är sista barnet nu så vill jag veta vad det blir.

Har ni Penatencreme i danmark?

Vi brukar beställa det från Magnus bror som bor i tyskland, men kan vara lättare att åka över när man behöver det. Den funkar sååååå mycket bättre än alla svenska salvor som finns här i Sverige

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-09-10 22:50:00 följande:
    Men GUD vad jag spammar. 
    Vi har iaf varit nere hos svärföräldrarna och sambons äldsta bror var där! :) Han bor i Karlsborg (yrkessoldat) och Uppsala så vi ses ju inte så ofta. Senast var i maj när vi berättade att vi var gravida och ja, det är ju lite skillnad nu
    Vi visade våra UL-bilder och alla tyckte det var så fräckt! Sen åt vi massor av räkor så nu är jag dödsmätt!

MEN nu har jag fått alla körkortstillstånd och handledartillstånd jag behöver, så nästa vecka blir det övningskörning ordentligt och veckan efter det börjar min intensivkurs. Ska pendla långt varje dag med buss för att köra men det kommer vara så värt det när jag får det där körkortet! Längtar så efter att vara "fri". Förhoppningsvis får jag det innan bebis kommer och det är ju mitt främsta mål men i vilket fall som helst så kommer jag ju ha massor av körning, teoriundervisning och halkan färdig tills början av oktober och sedan är det ju bara teoriprov och uppkörning kvar, och kanske lite mer övningskörning då. LÄNGTAR! Men är samtidigt skitnervös, känns så himla stort liksom. Men jag har ju lillkillen med mig som stöd iaf ;)

Nu ska vi sova, mätta och belåtna. Puss och kram på er!
    Vad skönt att du äntligen fått det, jag börjar min teori på måndag, mannen börjar bli trött på att jag inte har körkort, jag känner mig så kluven ibland om  jag vill ha det eller inte. Men skönast är det ju att ha det trots allt. Har övningskört från och till i 5 år nu så nu är det väl dax att göra teorin oxå känner jag
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-10 23:15:29 följande:
    har hört talats om detta ja det finns i apoteket men man får gratis om man anmäler sig gravid så får man hämta en tub
    det låter ju super ju.
    Vet du nån privat ul-klinik i köpenhamn?
  • delifi2
    MFJG skrev 2010-09-11 06:59:53 följande:
    Hej allihopa.
    Här har ni en trött mamma som gick upp för mer än en timme sen. Sover skit kasst just nu. Foglossningen har förvärrats radikalt senaste veckan och jag har ont oavsett om jag ligger, sitter, står eller går. Ovanpå detta har jag hur mycket sammandragningar som helst. Onda sådana också. Men opåverkad tapp när jag var inne för 1 vecka sen. Lång tapp har jag också. Men det är inte alls roligt just nu. Kan inte direkt vila iheller med en sambo som jobbar hela tiden och sonen på 20 månader + en hund som ska rastas. GNÄLLVARNING! men jag behövde det!
    fy fasen, jag tycker synd om dig, jag är så glad att Magnus är pappaledig hela september, men sen så kommer nog mitt gnäll.

Du måste försöka vila mer, ingen granne som kan gå ut med hunden ibland?
    Är sonen på dagis, för om du är sjukskriven kan han får vara längre på dagis.
  • delifi2

kommer ihåg när jag kom hem med William, hade sovit typ 2 timmar på 2 dygn eftersom jag har svårt att sova på sjukhus + att William inte osv på nätterna.
    Så äntligen skulel ajg få sova. TRODDE jag, då passar grannen på att renovera, borra en hel dag. DÅ bröt jag ihop och bara grät så min man gick till dom och sa att vi hade en nyfödd hemma och jag inte hade sovit något på 2 dar.
    En jättesnäll granne som lät mig sova i flera timmar och fortsatte dagen efter.

Inte lätt med en kattmamma som inte vet var hon vill ha sina ungar.

Hoppas ni alla mår bättre imorgon :)

• delifi2

Jag ska snart börja sova hemma hos mig igen, har bosatt mig hos mannen hela sommaren men nu börjar jag längta hem igen. Mycket pga min säng är såå mycket mjukare och skönare än hans och jag kan nästan ligga på magen i den, hans säng är så himla hårt. dessutom har jag närmare till toa hemma hos mig när jag behöver gå upp på natten.

Vi skulle oxå åkt till Ullared när mannen fick sina skattepengar men sen har det varit så mycekt annat som vi varit tvugna att köpa och pengar att lämna tbx som han har lånat så när allt var över så hade vi inte så mycket att det var värt att köra upp för att handla kläder, det var mst barnkläder vi ville köpa till ungarna. lite synd emn samtidigt tur för jag skulle inte pallat gå där hela dan, och jag skulle dessutom lidit i det tysta. Säger inte till mannen när jag har ont förutom när jag har riktigt jäkla ont. Vill ju kunna klara mig själv ju

Svar på tråden December Bebis 2010 :)