Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-08-24 12:34:11 följande:
    Ja, visst gör det?  
    Ja, jag blir fortfarande förvånad över hur omogna folk är, vi ska ju föreställa vuxna. Jag går liksom inte runt och startar bråk på facebook eller blockar folk på olika siter bara för att jag är sur. Jag förstår inte riktigt hur folk tänker där? Sånt beteende är väl okej om man är typ 12? 

Jag hoppas det! Läste på transportstyrelsens hemsida att väntetiderna för körkortstillstånd är skitlångt så jag är aprädd att jag inte hinner få det innan själva intensivkursen börjar. Men isf får jag lösa det på nåt sätt, om jag så ska köra upp som höggravid! I värsta fall får vi ju göra så att min sambo får ta föräldraledigt rätt tidigt och jag får gå intensivkursen efter bebben är ute men det är inget jag hoppas på direkt haha. 

Jag tror alla växer med graviditeten! Händer ju så otroligt mycket och man blir så klok på nåt sätt. Min sambo säger att jag redan är vis som en mamma. Jag är verkligen sjukt smart numera. Inte för att jag var korkad innan men jag har bra lösningar på allting och en bra intuition sådär som mammor har. Kanske får man några extra hjärnceller och börjar tänka som en mamma redan i graviditeten

Tack för dina tips vännen, du är så smart! {#emotions_dlg.flower}
    mmen de körkortstillstånd som kommer in till transportstyrelsen tar bara 1 vecka, det är dom gamla som man skickade till vägverket de inte har hunnit med riktigt, vad jag förstod det som.

håller fortfarnade på med mitt körkort, känner egentligen inte att jag har nåt större behov av det men nu har dottern börjat gå ut mer så det är nog lika bra + att ha 3 små.

Blir så jäkla förbannad ang dottern, hon och flera kompsiar var ute på ett ställe som ligger lite avsides, det var typ avslutnign för att sommarlovet var slut, det öste ner som bara den.
    En kompis mamma kommer och hämtar och då säger min dotterns kompis att hon inte fick plats i bilen, stänger dörren och mamman köri väg, hur FAN kan en vuxen människa bara lämna en ensam tjej mitt i ösregnet alldels ensam.
    Då skulle hon ta bussen hem och den var överfull så hon fick inte plats, sån tur var så träffade hon på en killkompis som hon kunde sova över hos.
    Hade hon på nåt sätt råkat illa ut så skulle den mamman fått veta att hon levde.
    Hade jag varit den som skulle hämtat så skulle jag skitit i om det var sju tjejer som skulle få plats, då gör man plats, de får sitta i knät eller nåt sånt och skulle polisen stoppa en så skulle jag förklarad att jag vägrad lämna nån ensam tjej mitt i natten, skit i om jag fått böter faktiskt, går man ut tsm ser man oxå till att alla kommer hem tsm
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-25 11:20:39 följande:
    Jag måste gnälla lite jag med!
    Det GÅR inte att ringa till transportstyrelsen! Eller jo, men när man gjort alla val och ska komma till telefonkön så säger en jävla automatisk kvinnoröst (som jag vill döda numera) "Alla köplatser är tyvärr upptagna, var god försök igen" eller nåt sånt. Hur kan man ha ett system där man inte kan komma fram till telefonkön?! Det är ju helt idiotiskt. Då ska man behöva sitta och ringa om och om igen och hoooooppas att man kommer till den förmodligen milslånga telefonkön och be till någon högre makt att inte bli bortkopplad eller att telefonen får fnatt.

GAH! Så, nu har jag fått gnälla!    
    Jag HATAR myndigheter! 
    Å jag vet precis hur det är, då är det väl lika bra att säga på en gång att det iten går att komma fram, det är fasen 500 val och knapptryckningar man ska göra innan man kommer fram nu för tiden ju.
    Mannen frågade idag om jag verkligen skulel ta körkort har hållt på fram å tbx i 6 år snart, dels vill jag ha det samtidigt tycker jag det är onödigt eller egentligen inte, men jag vet att om mannen och jag ska iväg så okmmer vi bråka om vem som kan dricka eller inte, eller så får vi köra "sten,sax, påse" som vi brukar.
    I stort sett är det bara teorin kvar eftersom jag har kört jättemycket
  • delifi2
    Utomlands skrev 2010-08-25 13:00:14 följande:
    Ja jätte skönt!!!

Aha tack! Det gör de inte här... Men "över magen" är det till navlen typ ?

Hon bor i Skâne sâ de blir Sturup. Men inge tâg och bât denna gângen, hon och en kompis kommer och hämta mej med BIL- tror jag ska bli gravid felr ggr. Ha ha ha!!! Skämt â sido. Jag kan inte gâ sâ lânga sträckor längre pga dâlig rygg som blivit katastrof nu som gravid, och ännu mindre med resväska.
    symfysmått heter det och man mäter hur stor livmodern är, från blygdbenet där livmodern börjar upp tills den tar "slut" lixom, run tdehär veckorna så går den strax över magen. Man kan känna det själv om man är van eller om bm lär en det
  • delifi2
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:
    Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 

Naaaaaaaaaaaaw...... vad gulligt, grattis.

Skönt att veta vrf du int ehar känt så mycket, då slipper man oroa sig.

Har kommit fram till att den här lill* gillar att ligga still på dagarna men röra sig detso mer på kvällarna och avskyr när jag sitter framför datan och knappar, William var precis lika, gillade inte alls när jag satt framför datan och tryckte på tangenterna :)

• delifi2

Usch på er alla som har foglossning och jobbiga chefer och bråk med fk. Jag menar inte usch på er utan på de som bråkar med er...

Ska till fk imorgon så ska vi prata om vad jag inte kan göra på jobbet så hon kan betala ut min sjukpenning, hon ringde igår och a att det var mycket lättare än att jag ska försöka skriva ner på papper hur det är med mig.

Har aldrig haft problem med mina sjukskrivningar med fk, det enda problem jag hade var LÄKAREN när jag väntade Elliot, kunde inte gå eller knappt gå in å ur i bilen men han tyckte att jag kunde pendla mellan Malmö-sthlm för att jobba, till slut så sjukskrev han mig för att han hade medlidande med mig för jag satt bara å grät och frågade hur han hade tänkt sig att jag skulle pendla mellan malmö-sthlm för att jobba. Fk kommer iaf inte sjukskriva dig sa han men de gjorde de minnsan HA!!! Jäkla läkare blir fortfarande arg på han.

Vari på bm-kontroll idag förutom akupunktur

Bltr 100/60
    Urin u.a
    sf-mått 24
    Vikt 75, + 5 sen inskrivning
    Hjärtljud 137 slag/min
    Vecka 24+3

Har ingen aning om när jag ska göra nästa koll, går ju dit 1 gång i veckan så jag hoppas hon håller koll, ska göra en till glukosbelastning runt vecka 28-29 sen så tillväxtul vecka 34 och jag hoppas då bebben ligger rätt så att man kan se vad det är.

• delifi2
    SaraKlippan skrev 2010-08-26 22:53:56 följande:
    Undrar en sak! Igår på UL så låg bebis med rumpan ner! Ändrar han sig sen? Glömde fråga när ja var där!
    japp de ändrar sig sen.

William låg på snedden hela tiden på nåt kosntigt sätt, i slutet så brukar bm känna var huvud är och rumpan men varje gång så hade han ändrat sig så de fick kolla med ul varje vecka på slutet, till slut fick jag göra vändningsförsök men han vände sig igen men när det väl var dax så låg han med huvud ned även om han låg fel då oxå...knasunge,

Än så länge har de rätt stor plats att röra sig på så de kan böka runt väldigt länge :)
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-27 00:07:10 följande:
    Alltså, med risk för att låta IQ-befriad men idag lyckades jag klämma ut lite genomskinlig vätska ur ena bröstvårtan. Kändes som den var väldigt söt för det blev klibbigt om fingrarna när jag tog på den. Iaf, jag trodde bara det var ETT hål där mjölken kom. Känns ju logiskt att det är flera men fasen vad chockad jag blev när jag såg hur det kom ut typ tio olika droppar och inte en liksom.

hihihihihi :=) vänta bara tills mjölken sätter igång då sprutar det åt alla håll :)

ibland så släpper de små taget för att det komerm för mycket och har det då satt igång gäller det att ha en handduk beredd :)
  • delifi2
    trav3lla skrev 2010-08-27 09:00:39 följande:

Insåg något småstressad (tillfälligt) att det är en HEL DEL vi behöver ordna hem; skötbord med tillbehör, kläder, miniapotek för bebisen, innehåll till vagnen inkl ev åkpåse osv.
    Är fullbokade i helgen (bl a barnvakter lördag - söndag men sen så..

Är det någon som har Sniglar-skötbordet och är nöjd?
    Det är ju så smidig storlek på det.. hörde dock av en kompis att hon hört om sådant som vält?!

VI hade sniglarskötbord och var nöjd med det, tar liten plats, sen så köpte jag en korg en stor korg under där vi hade lite kläder, blöjor osv osv, sen kan man oxå köpa till småkorgar typ man kan ha på utsidan där man kan ha tex våtservetter, salva å sånt. Har aldrig öhrt att det har vält, isf skulle nåt större barn klättrat upp på sidan eller nåt liknande då hade jag kunnat tänka mig att det vält.

Det enda vi köpte hem för William var blöjor, skötbord och säng nåt mer behövs egentligen inte om det inte är så att man behöver kläder till barnet, vi hade massa kläder kvar.
    ondar skrev 2010-08-27 11:07:56 följande:
    Igår träffade jag Litens farmor för första gången Skrattande
    Det kunde nog inte ha gått bättre, hon var verkligen jättetrevlig och jag tycker jättebra om henne:). Hon hade köpt kläder till Liten och även till migSkäms fick ett par byxor o en tshirt som verkligen e jättemjuka o goa nu när man börjar bli lite tjock;).
    Bjöd hem henne till min nya lya för att träffa mamma nån dag snart och vi bestämde att vi skulle försöka träffas snart igen:). Himla skönt!

Hon frågade hur jag känner inför att jag o Pappan inte bor ihop och jag sa att det känns helt okej och inte bekymrar mig alls och det tyckte hon lät bra:). Hon tyckte också att vi två verkar ha en bra relation och hade såklart frågat ut Pappan sen när han körde hem henne om varför vi inte är tillsammans när vi har det så bra ihop hehe.

Var supermysigt och spendera mååånga timmar med Pappan igår också, vi lagade pannkakor, pratade, kollade på film och bara mös. Han var med på noterna direkt när jag sa att han måste sova hos mig de sista veckorna innan BF ifall något händer och vi pratade om att jag helst inte vill åka in för tidigt och att jag vill att han kommer ihåg det när jag ligger där o har ont:P. Han verkar vilja hänga med på föräldragrupperna också o det känns skönt och tryggare inför förlossningen. Hoppas bara att hans jobb inte står i vägen för det. 

Tyvärr sparkade Liten på bra så fort ingen kände på magen men så fort Farmor eller Pappan frågade så låg den stilla;). Vi pratade återigen om att ta reda på könet och det verkar som om vi kanske ska ta oss råd till det iaf, Pappan sa att han gärna står för det:P. Så vi får väl se:).

Önskar er alla en toppenhelgHjärta
    Vad skönt att det gick bra och att både du och pappan kommer lite mer överens coh att ni är inne på samma linje.

Idag var jag på fk coh pratade med min handläggare, min läkare (som jag aldrig träffat förr) hade skrivit så otydligt i sitt läkarintyg om vrf jag skulle vara sjukskriven, drf är det jätteviktigt att läkaren skriver ner så noga osm möjligt om vrf man inte kan jobba. Hon sa det att i ruta 9 som finns på baksidan av sjukintyget ska det vara fullt, kan vara bra för er andra att veta det oxå tänkte jag.
    Min läkare hade bara skrivit 2 rader där
  • delifi2
    mamma smurfen skrev 2010-08-27 13:37:24 följande:
    Har oxå fått ett sjukintyg , men i den rutan ska ,det ju bara stå något om man redan HAR en sjukskrivning som ska förlängas, av en eller annan anledning( om jag fattar det hela rätt då)

Däremot i ruta 5, ska det så utförligt som möjligt återberättas VAD som gör att "patienten" INTE klarar av sina arbetsuppgifter.
    vdet måste väl vara samm apapper i hela landet eller?
    för i min ruta 9 där min handläggare på fk så står det

"Jag bedömer att patientens arbetsförmåga är nedsatt längre tid än den som det försäkringsmedcinska beslutstödet anger, därför att:"

HOn förklarade det med att när läkaren skriver ett sjukintyg så skriver de en diagonskod i ruta 2, och där ska läkaren skriva utifrån fk´s riktlinjer i ruta 9.
    Arbetsgivaren betalar ju de 2 första veckorna när man är sjukskriven och efter det fk och att det är efter de 2 första veckorna som ruta 9 gäller.

svårt att förklara med dessa krångliga papper de själva knappt begriper sig på
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-27 15:03:47 följande:
    www.familjeliv.se/hem/momalicious/galleri.php...

Om inte länken funkar, så gå in i mitt galleri för att titta på bebisarna! Slänger upp en bild som smakprov!

Såååååååååååååå söta :) det är som man vill ha katt igen nästan :)

Ang sniglar skötbord från ikea så kan man alltid måla det oxå, vet att det var nån som hade sytt "gardiner" som hon hade satt fast undertiill, och någon hade lagt mosaikplattor på under delen, men kan ju göra om det rätt mycket
Svar på tråden December Bebis 2010 :)