Momalicious skrev 2010-08-17 06:32:26 följande:
God morgon tjejer!
Var på såndär handledarkurs igår, och det var tråkigt och alldeles för utdraget. Förstår inte ens varför eleven ska vara med, det är ju för HANDLEDAREN. Totalt onödigt, men nu är det överstökat i alla fall :)
Är helt död, kom hem vid 22.30 igår och sen bums i säng, men kunde inte somna förrän 00.30. Sen glömde sambon stänga av sitt alarm på mobilen (som låg i vardagsrummet långt från sovrummet) i morse så det stod och tjöt i ett par minuter när han var ute i bilen och hämtade något, så jag var sådär måttligt glad när han kom in igen. Kunde inte somna om heller så nu sitter jag här och är vaken alldeles för tidigt och har hosta.
Ska ta bussen om lite mer om än timme för jag ska till arbetsförmedlingen för att gå på ett alldeles totalt onödigt infomöte. Kan ju ge ett exempel på varför jag vill ha körkort.
Bussen från oss går 08.00 och är framme på en hållplats där jag ska byta buss 08.20. Sen får jag vänta i 40 (!) minuter (43 om vi ska vara petiga) innan nästa buss kommer. Så för att jag ska hinna in till arbetsförmedlingen till klockan 10 så måste jag åka klockan 8. Det är en resa som tar en halvtimme med bil dessutom, så RÄTT onödigt.
BLÄ, ursäkta mig, men jag blir så sur på hur obra allt funkar.
Jag var också på ett helt och hållet onödigt infomöte på arbetsförmedlingen i morse. Jättekul när man är trött, gravid och förkyld.
Det kändes helt värdelöst att sitta där bland en massa nittonåringar som faktiskt på riktigt söker jobb och behöver informationen när jag bara är där för att försäkringskassan säger att jag måste vara inskriven där om jag ska få mammapeng baserad på min gamla lön.
Kände mig som en tant med tjock mage, arbetslivserfarenhet och KRYCKOR till råga på allt. Jag prövar i några dagar nu för att se om det gör mindre ont att gå med dem. Svårt att säga än så länge...
Om du var på samma möte som jag så vet du ju vem jag var, gick inte att blanda ihop mig med någon annan. Men jag såg ingen annan gravid så du går nog någon annastans!
Det värsta är att om jag måste gå på ett planeringsmöte på torsdag och lägg upp en plan för hur jag ska söka jobb. Ingen skulle ju anställa någon i mitt skick oavsett om jag var den sista överlevande läkaren på jorden.
MEN om jag får tag på försäkringskassan i morgon och kan få bekräftat att jag inte behöver gå nu när jag börjar plugga så slipper jag mötet, håller tummarna för det.