Sandragumman skrev 2010-08-19 14:08:05 följande:
såg att ni nämde lite vikt i bildtråden....
jag tycker inte att era kilon är nå... hahaha
jag har gått upp totalt 11kg
dom 5 första kilona var för att jag slutade röka och resten har bara kommit så ungefär 6kg då.
förra grav gick jag oxå upp 5 kg pang bom direkt jag slutade röka....

de är bra att röka

HAHAHA (skoj)
Jag vägde mig igår och om jag inte minns fel start vikt har jag gått upp 3,7 kilo, är i v. 22 idag. Jag bara väntar på att jag ska svälla upp, det här känns lite för bra för att vara sant med tanke på vad jag vräker i mig och hur lite jag rör mig nu när jag ska vila så mycket som möjligt.
Jag har alltid varit ganska smal och aldrig behövt tänka på vad jag äter, har inte heller varit någon idrottsmänniska. Hur är det med er andra? Finns det något samband med vad man har för ämnesomsättning i vanliga fall menar jag? Går man upp mer om man brukar ha lätt at gå upp i vikt?
Jag är lite nyfiken på det där.
Funderar också över om det har något samband med hur ens mammas graviditeter varit.
Min mamma gick upp 21 kg när hon blev gravid med mig och var ungefär i min ålder. Men hon var lite underviktig innan. Hon har fött fyra barn och har inga synliga bristningar och har alltid gått ner snabbt i vikt utan särskilt mycket ansträngning. Hon har också haft ganska snabba förlossningar. Den som hon kallar lång var över från att värkarna drog igång tills bebis var ute på 7 timmar. Jag hoppas så klart att jag ska ha ärvt lite gener av henne.
Hon har i och för sig varit sjukskriven de två-tre sista månaderna i varje graviditet, bl.a. pga av prematura sammandragningar precis som jag har nu. De bitarna är väl inte lika roliga om de är ärftliga.
Vad tror ni? Är era graviditeter lika era mammors? Ni som har barn sedan tidigare, vad säger ni om det där?