• ondar

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-11-21 21:37:47 följande:
    Sen har vi varit o köpt mini blöjor och salvor o allt sådant o bindor o grejs till mig,så nu e de klart

Vad kommer ni använda för märke på era blöjor??
    Vi har kört på libero till sonen,men nu köpte jag faktiskt pampers till bebis för o testa!
    Vad kommer du köra på för bindor?

Min brorsdotter har oftast Libero men har haft pampers nån gång när jag har passat henne och tycker att de blöjorna känns mkt våtare o dessutom rätt fort. Därför kommer jag köra på Libero. Min svägerska har dock inte märkt denna skillnad så kanske bara jag som e gnällig;P
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-21 22:46:56 följande:
    Jag köpte på apoteket, frågade personalen vad folk brukade köpa för bindor efter förlossningen och de va de tjockaste de hade,hehe! Tror märket heter apoliva?? Så de kommer jag köra på de första dagarna,sen när man kommit hem och förhoppningsvis blödningne minskat något så blir det kanske libresse nattbindor, de e ju inte lika tjocka och dessutom hade de vingar,vilket jag helst vill ha. Det hade inte de tjocka jag köpte.
    Stefanie skrev 2010-11-21 22:18:25 följande:
    Jag fick rabattkuponger från libero i brevlådan så jag tänker köpa ett paket till att börja med. Får ju med några pampers i startboxen från pampers (som jag inte fick med mig från babyproffsen idag trots att jag lämnade in lappen, får väl åka tillbaka) så vi tänker jämföra så får vi se vilka vi gillar bäst.

Olika blöjor fungerar olika bra på olika barn. Min bästa kompis jobbar på dagis med 2-åringar och har väl prövat de flesta märkena eftersom att alla tar med egna blöjor och hon har forskat lite i det där, tror dock att det är skillnad på 2-åringar och spädbarn...

Tack för tipset!
    Jag blev tipsad om att inte ha vingar på bindorna efter förlossningen ifall man blir sydd och sen har sådan otur att vingen viker sig inåt o fastnar i ett stygn Skrikandes. Men det kanske inte är alla som är så klantiga att de lyckas med såntTungan ute.
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 22:32:10 följande:
    Hej på er flickor ja jag har inte varit inne haha näh vi har varit hos sambon mamma och jul dekorerat massa och sen ätit middag.

Juste nu tror jag att detta jag hade idag var jobbiga jädrans vattniga flytningar.
    Varje gång jag hostade ran det i byxan (har trosskydd) men varje gång när jag hostade ran det bara till det har inte änns slutat jag går och kissar varje gång men varje gång händer samma sak
    När jag tittar på skyddet är den tung men geggig över men jätte blöt vi plastet bakom.
    Inga värkar alls alltså.
    Du kanske borde ringa in till förlossningen för säkerhets skull o rådfråga så de inte är vattnet som har gått?
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 23:07:09 följande:
    Det kan inte vara vatten gumman jag är bara i vecka 36 på onsdag vecka 37 och ALLA mina barn ja 2 har alltid kommit övertid
    Det är nog bara vattningar flytningar.
    Som räkar komma när jag hostar igår kom inget alls o jag har hostat i 1 vecka nu ca och men idag kom det i rannande tackt men det e bara vattningar flytningar (hoppas o tänker jag då)
    Jag hade ringt iallafall men jag är inte du:).
    Klart det _kan_ vara fostervatten även om det inte har gått i förtid på de andra. Båda mina äldre bröder kom när de var beräknade medans jag ville komma en månad för tidigt. Sånt händer. Du gör som du vill:).
    Natti!
  • ondar
    NhjärtaD skrev 2010-11-22 20:31:05 följande:

Förresten, om er fl skulle börja under dagen när ringer ni hem era män?

Pratade med sambon om när han ville jag skulle ringa, men vi vet inte riktigt....inte om det bara är en gång i timmen sa han, men jag tror det blir rätt intensivt direkt på mej, men kanske en var 15:e minut? ele jag vet inte...

Jag kommer nog höra av mig till honom så fort jag förstår vad som är på G. Går vattnet först så ringer jag honom då men kommer värkarna först så ringer jag honom när jag förstår att det är riktiga värkar och inte förvärkar.

Dels vet man ju inte hur fort det kommer gå, hur väglaget är, om han bara kan rusa ifrån jobbet om han ens jobbar och faktiskt bara är några km ifrån mig. Han brukar meddela om han lämnar stan men det e ju inte säkert att han alltid gör det:), vad vet jag:P.

Sen bara för att jag meddelar honom så måste han ju inte komma på studs, men det kan ju vara bra om han börjar dra sig mot mitt håll så sakteliga så att vi kan komma iväg ifall det börjar krisa. Bara för att det brukar dra ut på tiden som förstföderska så behöver det ju inte alltid göra det:).
  • ondar
    Caroline L skrev 2010-11-22 23:02:12 följande:
    Hej hej!

Har inte skrivit i tråden innan, men ska ha bebis med BF 26/12.
    Jag undrar om det är någon av er som har en bebis som inte vänt sig med huvudet nedåt än? Eller finns det någon som gjort vändningsförsök och vill berätta? Min lilla rackare ligger i tvärläge, hoppas att h*n vänder sig snart=)
    Välkommen!
    Jag gjorde vändningsförsök för nån vecka sen:).
    har ett blogginlägg här om vad de gjorde:
    http://barrasfingol.zoomin.se/blogg/20101109-386784-Sa-var-det-dags.html

Min bebis har vänt sig fram o tebax massvis av gånger sen dess så ska ringa BM o be om ett extrabesök i veckan om hon har tid för det, vi pratade om det sist gång iaf för att se hur bebis ligger nu och isf boka tid för ett nytt besök hos läkaren för UL och eventuellt ett andra vändningsförsök. Jag vill helst inte göra ett till vändningsförsök, inte för att det var speciellt obehagligt i sig utan för att bebis blev stressad osv och ju ändå vänder sig tillbaks. Gillar inte o fiffla med saker i all oändlighet:). BM tyckte att de skulle vända och sen sätta igång förlossningen om livmodertappen e redo för det. Jag får väl se vad jag o läkaren kommer fram till isf.

Hoppas din lill* vänder sig rätt snart:)).
  • ondar

37+6 idag. Trodde bebis var på väg igår. Hade grymt ont och bebis var helt galen inne i magen så tänkte att nu jäklar. Jag vill till skillnad från många andra helst att den ligger kvar ett tag till så blev inte ens speciellt förväntansfull haha. Tänkte mest på praktiska saker som att Pappan måste ersättas väldigt hastigt fr jobbet o att min hund fortfarande e kvar här hemma:P. Pappan hörde jag inte av mig till och det var ju bra eftersom det var falskt alarm:).
    Länge inatt har det värkt fram o tebax trots panodil men så gick det över o jag fick sova några få timmar innan min granne satte igång att SPIKA i sin lägenhet nån gång innan åtta o håller fortfarande på. Jag var nära o gå in o spika honom i huvet {#emotions_dlg.djavulsk}

• ondar
    ludicrous skrev 2010-11-23 09:51:59 följande:
    Haha får upp bilden av en halvgalen gravid kvinna som fått förlite sömn , storma in med hammaren i högsta hugg och blodröda ögon ;D
    HAHAHA! Det var bra nära;). Drog hammaren i min egna vägg istället men det hjälpte inte Skäms
  • ondar
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 14:19:49 följande:
    Hej igen, kom hem precis, å mannen åkte tillbak till jobbet.....
    Behöver kanske inte säga att de va falsklarmObestämd 

Dom tog en ctg kurva, som såg bra ut å sedan kolla dom på tappen...
    Konstaterade att det såg "stängt" ut, men att det är slemproppen (den berömda) som gett sig, i väääldigt
    lätta flytningar, men tappen va mjuk iaf, så alltid något*ler* 

Hos BM va mina prover bra, 131 i järn, utan tillskott, så de va riktigt bra=)
    Mitt Blodtryck däremot vart lite högre än normalt, låg idag på 135/80, så nu skulle jag verkligen ta de lugnt sa hon*S*
    jag GÖR ju inget annat*S*
    Ang SF måttet (som jag va mest nyfiken på iom att de vart stilla 2 mätningar i rad)  hade nu skuttat iväg från 34 till 37Solig

Så summa summarum....ingen bebbe i sikte, men hellre en bebbe som mår bra i magen, än en som inte mår braFlört
    Härligt att allt såg bra ut!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)