Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-08-25 21:28:02 följande:
    Usch jag har varit så deppig nu på kvällen,  och typ grinig vilket har gjort att jag och sambon typ tjafsat för han tror han gjort nåt och jag vet inte om han gjort det. Och nu går han och lägger sig tidigare än någonsin innan typ så det hjälper ju inte direkt!
    Dessa hormoner, fyfan! 
    Kan bara hålla med!!
    Stefanie skrev 2010-08-25 21:56:41 följande:
    Jag missade första halvtimmen! Vet du när Izze föddes? I vilken vecka menar jag...
    Vecka 23 samtidigt som sin tvillingsyster som inte klarade sej
    Rockringen skrev 2010-08-25 22:23:06 följande:
    Idag köpte jag en röd liten klänning.. vad jag längtar nu. Dock vet jag inte om de är en flicka eller pojke. Men åt en flicka har ju nu iallafall kläder till julafton. En röd sparkdräkt och tomteluva åt en pojke då kanske.

Någon som inhandlat nåt som bebisen kan ha på julen?
    Jag gör nog det när den kommit Min kommer så pass tidigt förhoppningsvis så jag hinner det
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Härligt för er med HP Underlättar en hel del...hoppas det löser sej för mej med på nått vis iaf....

Nu ska jag plugga lite på fm, sen är det städ som gäller Obestämd 

puss&kram

• Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-08-26 10:13:26 följande:
    Jag jobbar som spring/tim vikarie inom hemtjänsten och har inga som hellst garantier på jobb vilket jag tycker är trist, jag deltid stämplar iof mm.....
    Så jag kan inte söka nå HP om de skulle behövas, så nu har jag fått begränsa och saga att jag inte kan ta längre vik är 6 timmar.

Testade 8,5 timma men de blev totalt för mycket för mig, sen prövade jag 7 timmat men de var oxå på gränsen, så nu håller jag mig till 6 timmar så länge de går men de gör ju oxå att de blir begränsat med jobb för mig när man inte kan ta allt....

trist de här, för man vill ju iaf ha en liten inkomst
    Är i samma sits som dej men pluggar oxå & är ännu inte beviljad lån ele bidrag så min inkomst är jobb nu, & som sagt jag orkar oxå max 6 timmar...
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-08-26 10:34:49 följande:
    Är samma här så ska prata med läkare om sjukskrivning istället. Har jobbat 6timmarspass hela sommaren men det är mer än vad kroppen håller för egentligen. Det är långt mellan vårdtagarna också o vi går inom vår hemtjänst så jag hoppas vekrligen att läkare + FK accepterar det här:/
    Ja vi får hålla tummarna för oss alla tre, ele sex

& Lycka till idag med pappa & farmor
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 10:46:06 följande:
    Oj vad bebisen sprattlar idag full rulle i magen, hon verkar ogilla när jag sitter framför datorn

Usch vad det ska vara bökigt det här med SGI, och varför finns det inga tydliga regler? Jaja, jag ska vika lite tvätt, dammsuga och sy ett lapptäcke, det vräker ner regn ute och jag ör ledig hela dagen och behöve ralltså itne gå ut om jag inte vill
    suttit still & pluggat en stund nu & det är aktivitet hela tiden då

Ja du, för allt ska vara så krångligt som möjligt tyvärr

Låter som en härlig dag,blir liknande här snart.....fast inget regn, ännu
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 12:19:15 följande:
    Vill bara säga att på papperna jag fick så stod det att foglossning, SD och i mitt fall karpaltunnelsyndrom inte ansågs som tillräckligt för att ge hp, utan jag fick för tunga lyft, gående och stående.
    Men det är det i ÄO oxå så det får hon nog för, det fick jag förra gången....
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 12:49:53 följande:
    Ja naturligtvis är det tunga lyft, gående och stående i ÄO, det var inte det jag menade utan hon skrev att hon hade problem med SD och foglossning och därför skulle söka HP, det kommer de kanske itne att ta hänsyn till. Jag har så svår foglossning så att jag måste gå in i grönsakskylen och gråta varje dag, men det spelar ju ingen roll om handläggaren inte anser att det är skäl nog för hp. Då får man puscha och framhäva det som enligt fk ÄR skäl nog. Det var det jag menade
    Jadå, men i den kombinationen brukar de flesta får det, men visst endel har otur

Jag förstår
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 13:17:21 följande:
    Ja det är klart i mina papper stod det bara att  de särskilda skäl du angett påverkar inte fk's beslut. Men det är klart det verkar vara olika från dall till fall. Huvudsaken är ju att man blir beviljad
    Ja det är de, vi behöver faktiskt det!!
    Momalicious skrev 2010-08-26 13:26:51 följande:
    Gud vad är det här?! Mår så JÄVLA illa! Ska väl inte få tillbaka illamåendet nu? Var tvungen att gå och lägga mig i sängen för jag mår så illa. Blääää!
    Stackare
  • Trollungarnasmamma

Ajajajj, storstädat köket & storhandlat idag & har sååååååå ont i svanken, höften & fötterna.....

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-26 22:22:11 följande:
    Åh din stackare! Vet precis hur det känns! Och man lär sig ju inte heller, envis som man är. Eller jag är iaf.
    Be sambon om massage innan ni somnar! Det förtjänar man när man är gravid
    Jag "tvingar" min sambo att klämma lite på ryggen och fötterna varje kväll och det är SÅ skönt! 
    Ne jag är envis, ska juh ha kräftskiva på lördag & vill ha rent & snyggt, & handlingen måste jag göra då min sambo inte har körkort....

Tack, det ska jag nog göra Lät som en underbar idé
Svar på tråden December Bebis 2010 :)