• Emelle

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-09-05 22:29:50 följande:
    Om 10 veckor får min bebbe gärna komma, då är jag i vecka 35, tidigare ABSOLUT INTE har jobbat för mycket med prematur barn. Visst klarar sig barnen men det kan uppstår massa komplikationer och det vill jag inte.

Jag undrar hur det kommer gå sen när manne har slutat sin pappaledighet, är bara några veckor kvar nu :(
    Har ju haft hjälp med PRECIS ALLT å snart ska jag klara mig på egen hand igen, gå upp, fixa William, göra frukost, iväg till dagis med Elliot, sen så är det babysim med William och simskola med ELliot. Så skönt att man har stora barn som kan hjälpa mig med det
    Runt v. 36 får vår gärna komma.
    Så man hinner landa och komma i fas lagom till jul!!
    Man blir lätt bortskämd när man har sin man hemma, i know. Fast för mig räcker det om han har två-tre dagar som han "bara" jobbar och inte tränar på kvällarna för att jag ska tycka det är lyxigt!
  • Emelle
    LillSnurr82 skrev 2010-09-06 14:55:40 följande:
    På tal om musar Drömmer Ena sidan av min mus är typ blå, knölig och väldigt öm..  Någon som kan tänkas veta vad det beror på?? Har haft så nu i ett par veckor..Känns väldigt obehagligt, som ett knöligt ömt blåmärke liksom..
    Skulle med gissa att du fått åderbåck. Oftast går det tillbaka efter förlossningen.
    Jag har fått ett en cm långt åderbåck på insidan av låret Hoppas det försvinner!!

Och svullet underliv har jag med...fy!!
    Har inte haft det, iallafall inte så här pass tidigt, förra graviditeterna!
    värst är det ju om jag stått och gått mycket, men även i störtsa allmänhet så känns det svullet nu tycker jag...
  • Emelle
    Jessika82 skrev 2010-09-06 19:53:54 följande:
    I morgon går jag in i v29..... det är 11veckor kvar........ börjar bli tungt att jobba, jag hoppas att jag får hp
    Ååå vad långt du gått. bara spurten kvar ju. själv är man "bara2 inne i vecka 25. Vill du byta?
  • Emelle
    Alltså fy fan vilken natt! har drömt om den här tråden hela natten och ställt onödiga frågor till er som jag redan visste svaret på. Känns som jag arbetat hela natten i sömnen. Puh! Gissar att det är för att jag är så pirrig för idag!

IDAG KLOCKAN 19 SMÄLLER DET! Det är 37 gissningar på tjej och 5 på kille av alla som gissat inkl er. Jag själv tror ingenting haha.
    LYCKA TILL!!! Hör av dig direkt efteråt
    sf-mått är som sagt att man bara mäter livmodern inte bebisen och allt beror på hur barnet ligger och hur mycket vatten man har.
    William låg på sidan så min bm kunde inte mäta sf-måttet då.

Vilken sida ligger era barn på?
    min skruttis ligger på vänster sida med ryggen uppåt och bena nedåt
    Agnes Hjärta ligger oftast med ryggen uppåt på vänster sida. Huvudet neråt (duktig flicka ) och fötterna uppåt!
    Alltså fy fan vilken natt! har drömt om den här tråden hela natten och ställt onödiga frågor till er som jag redan visste svaret på. Känns som jag arbetat hela natten i sömnen. Puh! Gissar att det är för att jag är så pirrig för idag!

IDAG KLOCKAN 19 SMÄLLER DET! Det är 37 gissningar på tjej och 5 på kille av alla som gissat inkl er. Jag själv tror ingenting haha.
    =)
    Själv gjorde jag könsUL igår*ler*
    Vi ska tydligen få en liten tjej!!!!  =)
    Även fast jag trodde de skulle vara en tjej, så är jag...inte chockad, men ja åt de hållet*S*
    Har ju  2 killar redan, å sambon har inga tjejer i släkten på flera generationer, så denna tjejen är VÄLDIGT "otippad" *ler*
    Gissa vad JAG drömt om inatt=)

Ps: Tror de e en kille du ska få*ler* 
    Välkommen i tjejligan
    skogsbollen skrev 2010-09-07 10:03:37 följande:
    Angående bristningar så har jag hört att om man har lite underhudsfett så minskar risken för bristningar, men jag har oxå hört att det är rent hormonellt.
    Jag smörjer mage och bröst med mandelolja från apoteket. Jag gjorde det förra graviditeten oxå och klarade mig utan bristningar, men tror faktiskt inte alls att det var därför. Fast smörja kan man ju göra ändå, dels för att hålla huden mjuk, dels för att ge bebben lite massage :)
    Jag smörjer också magen varje dag. Med vanlig bodylotion!
    Har inte en enda bristning *peppar peppar* och hoppas så innerligt att slippa dom den här ggn helt och hållet med!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-09-07 14:44:15 följande:
    JAG HAR FÅTT HAVANDESKAPSPENNINGEN BEVILJAD! *glad!* Skål

så nu har jag bara 20dgr kvar att jobba (går hem den 6oktober)!  
    grattis!!
    Hur långt tog det att få det beviljat sen du ansökte?
  • Emelle
    linasmama skrev 2010-09-07 16:37:08 följande:
    Åhh, minns ni att jag skrev att min dotter har svinkoppor? Det har fortfarande inte gått över trotts antibiotika så fick salva idag istället och har tagit odling. Nu har jag också fått svinkoppor och håller på att gå under, det kliar så jag inte vet vart jag ska ta vägen... Men jag får inte använda salvan och eftersom jag är gravid måste de vara helt säkra på vad det är så jag får snällt vänta ett par dagar innan jag får medicin..

Ni som sökt HP har ni skickat med papper från eran chef om att ni inte kan bli omplacerade? Min chef kommer tillbaka i morgon från semestern och jag åker bort i morgon och är hemma på söndag igen. Det känns som att det vore dax att skicka in de nu kanske..

Tre månader kvar idag.. Utan nedräkning skulle jag aldrig orka, är så less på att ha ont.. Ska se om jag kan bli mer sjukskriven för det gör ont i mina fogar även när jag är ledig och bara går mellan soffan och toaletten typ.. 
    Usch vad jobbigt.
    Har faktiskt varit med min äldsta son idag och fått penicillin för samma skit. Han har i ansiktet stackaren...
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-09-07 19:22:10 följande:
    Nu är vi färdiga! och vi ska få världens finaste........ KILLE!!! herregud vad vacker han är och vi fick sååå fina bilder! Kommer lägga upp bild när vi kommer hem! Är sååå lycklig, dock måste vi komma på ett pojknamn nu
    GRATTIS!! Visst är det världens häftigaste upplevelse!! Ser fram mot era bilder!
    Nu spammar jag tråden=)

Men jag har ju helt glömt att skriva till Emelle: Vilken underbart foto på er lilla prinsessa!! Jättesöt verkligen!
    Tack snälla  Hon är verkligen bedårande tycker vi med!
    Mysmamma70 skrev 2010-09-07 19:26:06 följande:

Vad har ni för tankar kring namn på era bebisar?

Vi funderar på Felicia

Vi ska få en Agnes.
    Hoppas verkligen hon ser ut som en Agnes när hon väl är född också
  • Emelle
    Momalicious 

Momalicious vad jätte jättefin han är,
    Vad väger han nu? Agnes vägde 666 g vid vårt UL.
    Visst ska det bli roligt att se om dom är sig lika när dom kommer ut
    Vart gjorde ni ert 3D?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)