Alltså fy fan vilken natt!

har drömt om den här tråden hela natten och ställt onödiga frågor till er som jag redan visste svaret på. Känns som jag arbetat hela natten i sömnen. Puh! Gissar att det är för att jag är så pirrig för idag!
IDAG KLOCKAN 19 SMÄLLER DET! Det är 37 gissningar på tjej och 5 på kille av alla som gissat inkl er. Jag själv tror ingenting haha.
LYCKA TILL!!! Hör av dig direkt efteråt

sf-mått är som sagt att man bara mäter livmodern inte bebisen och allt beror på hur barnet ligger och hur mycket vatten man har.
William låg på sidan så min bm kunde inte mäta sf-måttet då.
Vilken sida ligger era barn på?
min skruttis ligger på vänster sida med ryggen uppåt och bena nedåt
Agnes

ligger oftast med ryggen uppåt på vänster sida. Huvudet neråt (duktig flicka

) och fötterna uppåt!
Alltså fy fan vilken natt!

har drömt om den här tråden hela natten och ställt onödiga frågor till er som jag redan visste svaret på. Känns som jag arbetat hela natten i sömnen. Puh! Gissar att det är för att jag är så pirrig för idag!
IDAG KLOCKAN 19 SMÄLLER DET! Det är 37 gissningar på tjej och 5 på kille av alla som gissat inkl er. Jag själv tror ingenting haha.
=)
Själv gjorde jag könsUL igår*ler*
Vi ska tydligen få en liten tjej!!!! =)
Även fast jag trodde de skulle vara en tjej, så är jag...inte chockad, men ja åt de hållet*S*
Har ju 2 killar redan, å sambon har inga tjejer i släkten på flera generationer, så denna tjejen är VÄLDIGT "otippad" *ler*
Gissa vad JAG drömt om inatt=)
Ps: Tror de e en kille du ska få*ler*
Välkommen i tjejligan

skogsbollen skrev 2010-09-07 10:03:37 följande:
Angående bristningar så har jag hört att om man har lite underhudsfett så minskar risken för bristningar, men jag har oxå hört att det är rent hormonellt.
Jag smörjer mage och bröst med mandelolja från apoteket. Jag gjorde det förra graviditeten oxå och klarade mig utan bristningar, men tror faktiskt inte alls att det var därför. Fast smörja kan man ju göra ändå, dels för att hålla huden mjuk, dels för att ge bebben lite massage :)
Jag smörjer också magen varje dag. Med vanlig bodylotion!
Har inte en enda bristning *peppar peppar* och hoppas så innerligt att slippa dom den här ggn helt och hållet med!