• Emelle

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-08-29 13:58:11 följande:
    Ang ögoninflammation finns det en salva på apoteket som är receptfritt, kommer inte håg vad den heter men den är vädligt liten och har lite gul/vit förpackning. ANvänder jag till mina abrn när de har ögoninflammation,

Jag är en levande hormon när jag är gravid, är inne mycket på facebook och spelar farmville och fronterville, man ska bygga olika byggnader och till det ska man samla ihop hammaare, borr, spik osv min man sa (som ligger en level före mig) att man ska bygga nåt nytt och då började jag att stortjuta, jag var så lessen för jag blir aldrig klar med det jag bygger eftersom man ska samla ihop så mycket saker. Det tog knäcken på mig igår.
    Sen efter gråtattacken kunde jag ju bara skratt åt det men just då gick min värld under.

Ser jag bröllop på tv så gråter jag, jag grät till den "lilla sjöjungrfun" oxå, ni vet det tecknade variationen drf att ariel inte hann visa vem hon var för prinsen elelr vad det nu var.

Får ni göra ett til ul runt vecka 34?
    Här får vi göra det, ett tillväxt ul där de uppskattar hur mycket barnet kommer väga när de föds
    Är SF mått,tidigare graviditeter osv normala så får vi inga fler UL efter RUL här, tyvärr...
    linasmama skrev 2010-08-29 12:44:48 följande:
    Jag har inte kunnat sova något i natt har haft ångest och vaknat flera gånger och bara gråtit.. Jag har mått skit dåligt..
    Min dotter har haft både ögoninflammation och svinkoppor en vecka ungefär nu och var hos läkaren i onsdags men vi skulle bara fortsätta tvätta men det blir bara värre hela tiden. Det är så sjukt frustrerande när det aldrig blir bättre utan snarare sämre.. Jag har tvättat och tvättat och gjort allt läkaren sa men det blir inte bättre, tycker så sjukt synd om henne och känner mig som världens sämsta mamma för att jag inte kan hjälpa henne. Men fick en tid idag igen hos en läkare så får hoppas de har något vettigt att säga och gärna någon medicin också..

Måste få fingrarna ut arslet och ringa mvc psykologen och boka tid och prata lite så kanske jag mår bättre sen.. Är så mycket tankar och funderingar om allt nu när jag är gravid..
    KRÄV antibiotika. Läman inte VC utan att ha fått recept!! Svinkoppor är jättejobbigt om man inte får bort dom tidigt!! Hoppas ni fick hjälp idag!
  • Emelle

Idag har vi haft frukostmys här hemma med min väninna som liger 10 veckor före mig i sin graviditet.
    Jag som tycker jag är så stor nu ligger ju helt klart i lä ser jag efter våran fotoshoot...

• Emelle
    skogsbollen skrev 2010-09-01 13:21:46 följande:
    Hej tjejer!
    Evigheter sen jag var inne här... är nog inte ens ihågkommen :) Men gravid är jag, med BF 23:e december. Kan omöjligt läsa ikapp nu, men vore kul att veta hur ni har det. Så jag ställer en generell fråga, så får ni svara om ni vill. Hur är det med er och vilken vecka är ni i nu?

Själv har jag snart gått 24 hela veckor och jag mår helt ok. Vi väntar andra barnet och jag måste säga att första graviditeten var ändå en barnlek jämfört med denna, eller snarare var det så att den var oförskämt enkel. Jag kände knappt igen några av alla krämpor och symptom som många FL-tjejer diskuterade, förutom det tidiga illamåendet och tröttheten. Men den här gången är jag verkligen jättegravid. Inte för att jag tror jag har mer symptom eller krämpor än nån annan, utan det är snarare det nomala, men den här gången är de kännbara och det är ovant. Andfåddhet, foglossningskänningar, halsbränna mm. Dessutom känner jag mig gravidare än jag nånsin gjort. Inte ens dagen före sonens förlossning kände jag mig så här gravid, och då är jag bara i vecka 24 ännu. Huhu!

@Er som inte väntar första barnet:
    Känner ni igen er i att allt går så mycket fortare den här gången? Man blir bredare fortare, magen växer fortare osv? Kroppen hinner lixom inte med? 
    Kommer ihåg dig!! Samma BF som mig ju! Och visst kom du från V-vik??
    Jag väntar ju mitt fjärde barn och upplever allt mycket jobbigare denn ggn även om jag just nu är inne i en bra del av graviditeten.
    SD är tidigare och kraftigare så jag får stanna upp osv. mens läpper så fort jag sätter/lägger mig ner.
    Tiden går ju fortare tycker man för att man har såå mycket att göra med barn innan tycker jag. jag skulle ju stor njuta, men känner att det är tungt jobbigt och att jag inte riktigt hinner med den här ggn, tyvärr!
    Kul att ha dig tillbaka i tråden btw!
    Har ni funderat på vilken bilstol ni ska ha?
    Vi ska ha en Brio, som passar i vår vagns chassi
    ansi skrev 2010-09-01 15:24:50 följande:
    Hej alla!
    Nu är jag tillbaka på jobbet efter en härlig veckas semster på underbart soliga och varma Kreta. Jätteskönt! Vi har bara slappat på stranden, läst böcker, sovit och pratat bebis. Skönt att få lite tid tillsammans att landa i allt som händer nu.

Jag har klarat av 24 veckor nu och fortfarande mår jag bra, för det mesta. Bebisen sprakar hela dagarna och sparkar på sin pappas hand när han trycker på magen. Det känns som om man liksom börjar få kontakt med den lilla där inne när den gör sig påmind så.

Just nu känner jag mig dock lite nere... jag vaknar alltid jättetidigt på morgonen, jag tror att det är bebis som väcker mig, då är jag jättekissnödig. När jag varit på toa kan jag inte somna om, så jag sover alldeles för lite... Jag blir jättetrött om eftermiddagarna. Då blir det lite svårare att hålla humöret uppe. Just nu känner jag mig lite irriterad på alla som ska kommentera sorleken på magen med orden "oj, vad tjock du är!" och "är du säker på att det bara är en?". Jag inte tjock, jag är gravid och någonstans måste ju hela den, nu ganska, stora bebisen ta vägen, klart magen börjar puta ut! Helt abnormt stor i jämförelse med andra gravida i v 25 tycker jag ändå inte att jag är... äsch, jag blir så känslig för sånt där ibland...inser när jag skriver det att det är ganska larvigt att reagera på det... ännu ledsnare kan jag bli mär folk alltid kommenterar BF-datumet (21 dec), en del med "Oj, stackarn att fylla år så nära jul" eller "bara den inte kommer på julafton, det kan ju inte vara kul", Som om jag kunde styra över när jag blir gravid och när bebisen ska komma... ganska larvigt det med, men det känns lite bättre när jan kan skriva av sig lite...

Hoppas ni har det bra och myser med era magar!
    Jag har också fått en del dumma kommentarer om vårt BF (23 dec)
    Sämst var en manlig dagisfröken som sa: Nää vad tråkigt!!
    Mycket "Hur planerade ni det här då, haha"
    Med tanke på vår historia då vi hade ett hemskt MA innan vi blev gravida denna ggn så känns BF datumet som det minsta vi bryr oss om denn ggn. men jag orkar inte dra vår eländiga hisoria för folk som inte känner mig så privat!!
    Ën del är bara så okänsliga!!
    mamma smurfen skrev 2010-09-01 15:56:16 följande:
    Jo troligen är det så...jag har ju planerat en massa redan,  men just klädesbiten har jag kvar att ta tag i....
    Just nu är det så att jag/vi tillslut bestämde oss för ett könsUL, som görs på måndag=)
    Så nu väntar jag med spänning på det, så jag vet om det ska köpas rosa, eller ljusblått=) 
    Vi ska på köns UL (3D) i övermorgon för att få veta om vår lillasyster verkligen är en lillasyster....
  • Emelle

Idag har vi suttit i konferans hela degn. känner att jag verkligen skulle föredra ett typ kontorsjobb nu
    Lugnt och skönt!
    HP papprena på posten i morgon!!

I övermorgon ska vi åka till Linköping för 3D ul, ser fram mot det såå mycket.
    Och igår var vi och beställde vår fiina vagn.

Idag fick första tjejen, som kommer vara en av dem jag kommer umgås en del med under föräldraledigheten, sin lilla bebis.
    Vi hade ju BF 18 september i vår förra grav som slutade i MA, så vi är ett helt gäng som följts från ÄL till + och under graviditeten.
    Hon är först ut med bf, jag är sist..
    Men nu känns det  lite närmare mot bebis, men samtidigt känns det som jag varit gravid en evighet då vi lyckades bli gravida  relativt snabbt efter vårt MA och egentligen skulle avrit jättenära förlossning nu...

• Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-09-01 17:41:20 följande:
    Åååååh....Vill oxå NU NU NU!!!! Solig

Jag har en del "braiga" å en del "dåliga" egenskaper...
    Mina 2 absolut SÄMSTA egenskaper är att när jag väl bestämt mig för något, så SKA det vara klart/göras NU Skrikandes
    Det ANDRA är... jag är bara SÅÅÅÅÅÅ  NYFIKEN Tyst
    Hahaha, sån är jag med, precis!
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-09-01 18:07:09 följande:
    Emelle, hur säkra e ni på en tjej??

Här råder det delade meningar....
    Sambon tror på kille, dels pga att jag redan har 2 killar, å dels för att det är tjej-fattigt i släkten, ja hans mamma va enda tjejen i hans närmaste släkt( GIVETVIS förutom far-mor å mor-mor)
    Sedan säger han att de KÄNNS som en kille när det sparkar *S*

JAG tror på tjej, just av den anledningen att det ÄR tjejfattigt, menar någongång så borde de ju bli en tös, å eftersom jag inte ska ha fler, så borde de vara NU=)

Sedan är denna graviditeten HELT annorlunda jämfört me de andra gångerna.....

Gissa gärna på VAD vi får, tjej, eller kille=) 
    Vi frågade ju på RUL och då sa dom att dom trodde det var en flicka.
    Dom vill ju inte säga mer säkert osv och tittar inte så noga. men vi tror rätt starkt att det är en flicka. Det såg onekligen så ut och jag har den känslan...!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-09-03 08:36:44 följande:
    åh så kul!
    Vi får vänta till v.32 innan vi får se honom igen på TUL..
    ja det ska bli så härligt!
    3D är ju lite mer tydligt också...*längtar*
  • Emelle

Hej!

Helgen har varit fullbokad och jag har inte haft 5 minuter över till datatid.
    MEN 3D-ultraljudet i fredag. GUD det går inte att beskriva med ord. såå fantastiskt!
    I över en timma låg jag och fick se på vår underbart söta lilla Agnes!!
    Ingen tvekan om könet där alls!
    Jag trodde inte jag skulle tycka det var såå häftig även om jag hade höga förväntningar.

Han som gjorde UL tog sig så gott om tid och först låg hon med ansiktet inåt, bakåt så vi fick trycka på magen och jag fick resa mig och gå omkring lite och hon gjorde värsta sur minerna när han tryckte som värst...
    Min sambo tyckte "han skulle sluta för hon ser ju ut att bli jätteledsen" *söt*

Vi fick med massor av bilder och filmer hem.

Hon är helt bedårande och lik sina syskon!! Hjärta

Efter UL åkte vi och köpte MASSOR av flick kläder, spjälsäng, madrass, skötbord, täcken, kuddar, påslakan...ja you name it!
    Vagnen betalar vi på måndag och sen är det bara små saker kvar att inhandla och en bilbarnstol!

Vill ni se henne
    Världens finaste lillasyster:

Svar på tråden December Bebis 2010 :)