skogsbollen skrev 2010-09-01 13:21:46 följande:
Hej tjejer!
Evigheter sen jag var inne här... är nog inte ens ihågkommen :) Men gravid är jag, med BF 23:e december. Kan omöjligt läsa ikapp nu, men vore kul att veta hur ni har det. Så jag ställer en generell fråga, så får ni svara om ni vill. Hur är det med er och vilken vecka är ni i nu?
Själv har jag snart gått 24 hela veckor och jag mår helt ok. Vi väntar andra barnet och jag måste säga att första graviditeten var ändå en barnlek jämfört med denna, eller snarare var det så att den var oförskämt enkel. Jag kände knappt igen några av alla krämpor och symptom som många FL-tjejer diskuterade, förutom det tidiga illamåendet och tröttheten. Men den här gången är jag verkligen jättegravid. Inte för att jag tror jag har mer symptom eller krämpor än nån annan, utan det är snarare det nomala, men den här gången är de kännbara och det är ovant. Andfåddhet, foglossningskänningar, halsbränna mm. Dessutom känner jag mig gravidare än jag nånsin gjort. Inte ens dagen före sonens förlossning kände jag mig så här gravid, och då är jag bara i vecka 24 ännu. Huhu!
@Er som inte väntar första barnet:
Känner ni igen er i att allt går så mycket fortare den här gången? Man blir bredare fortare, magen växer fortare osv? Kroppen hinner lixom inte med?
Kommer ihåg dig!! Samma BF som mig ju!

Och visst kom du från V-vik??
Jag väntar ju mitt fjärde barn och upplever allt mycket jobbigare denn ggn även om jag just nu är inne i en bra del av graviditeten.
SD är tidigare och kraftigare så jag får stanna upp osv. mens läpper så fort jag sätter/lägger mig ner.
Tiden går ju fortare tycker man för att man har såå mycket att göra med barn innan tycker jag. jag skulle ju stor njuta, men känner att det är tungt jobbigt och att jag inte riktigt hinner med den här ggn, tyvärr!
Kul att ha dig tillbaka i tråden btw!
Har ni funderat på vilken bilstol ni ska ha?
Vi ska ha en Brio, som passar i vår vagns chassi
ansi skrev 2010-09-01 15:24:50 följande:
Hej alla!
Nu är jag tillbaka på jobbet efter en härlig veckas semster på underbart soliga och varma Kreta. Jätteskönt! Vi har bara slappat på stranden, läst böcker, sovit och pratat bebis. Skönt att få lite tid tillsammans att landa i allt som händer nu.
Jag har klarat av 24 veckor nu och fortfarande mår jag bra, för det mesta. Bebisen sprakar hela dagarna och sparkar på sin pappas hand när han trycker på magen. Det känns som om man liksom börjar få kontakt med den lilla där inne när den gör sig påmind så.
Just nu känner jag mig dock lite nere... jag vaknar alltid jättetidigt på morgonen, jag tror att det är bebis som väcker mig, då är jag jättekissnödig. När jag varit på toa kan jag inte somna om, så jag sover alldeles för lite... Jag blir jättetrött om eftermiddagarna. Då blir det lite svårare att hålla humöret uppe. Just nu känner jag mig lite irriterad på alla som ska kommentera sorleken på magen med orden "oj, vad tjock du är!" och "är du säker på att det bara är en?". Jag inte tjock, jag är gravid och någonstans måste ju hela den, nu ganska, stora bebisen ta vägen, klart magen börjar puta ut! Helt abnormt stor i jämförelse med andra gravida i v 25 tycker jag ändå inte att jag är... äsch, jag blir så känslig för sånt där ibland...inser när jag skriver det att det är ganska larvigt att reagera på det... ännu ledsnare kan jag bli mär folk alltid kommenterar BF-datumet (21 dec), en del med "Oj, stackarn att fylla år så nära jul" eller "bara den inte kommer på julafton, det kan ju inte vara kul", Som om jag kunde styra över när jag blir gravid och när bebisen ska komma... ganska larvigt det med, men det känns lite bättre när jan kan skriva av sig lite...
Hoppas ni har det bra och myser med era magar!
Jag har också fått en del dumma kommentarer om vårt BF (23 dec)
Sämst var en manlig dagisfröken som sa:
Nää vad tråkigt!!
Mycket
"Hur planerade ni det här då, haha"
Med tanke på vår historia då vi hade ett hemskt MA innan vi blev gravida denna ggn så känns BF datumet som det minsta vi bryr oss om denn ggn. men jag orkar inte dra vår eländiga hisoria för folk som inte känner mig så privat!!
Ën del är bara så okänsliga!!
mamma smurfen skrev 2010-09-01 15:56:16 följande:
Jo troligen är det så...jag har ju planerat en massa redan, men just klädesbiten har jag kvar att ta tag i....
Just nu är det så att jag/vi tillslut bestämde oss för ett könsUL, som görs på måndag=)
Så nu väntar jag med spänning på det, så jag vet om det ska köpas rosa, eller ljusblått=)
Vi ska på köns UL (3D) i övermorgon för att få veta om vår lillasyster verkligen är en lillasyster....