• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-08 16:45:03 följande:
    Idag såg jag och Pappan bebisen Hjärta
    13cm lång från huvud till rumpa, minns dock inte vad hon sa att den väger:(.
    Det var så STORT att se sin lilla krabat där inne, den sparkade och slog hihi.
    Pappan frågade efter kön, men vi vet ju att de inte avslöjar sånt här.

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}
    Spännande! Hoppas din mammas kompis har en aning! 

Det vi har hittills är:
    Kläder
    Babygym
    Gåstol 
    Vagn och alla tillbehör, såsom skötväska, åkpåse, parasoll osv.
    Spjälsäng
    Mobil till spjälsängen
    Babyskydd
    Bärsele

Sen kanske det är nåt mer men det har jag glömt isf. Dock har vi inget hemma än förutom kläderna. 
  • 3 barns mamma84

Godnatt alla söta gravida kvinnor.
    Hoppas ni sover gott bara jag som oxå ska sova nu med bebisen
    Höres i morgon 1 dag närmare förlossningen 166 dagar kvar

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 00:53:53 följande:

Godnatt alla söta gravida kvinnor.
    Hoppas ni sover gott bara jag som oxå ska sova nu med bebisen
    Höres i morgon 1 dag närmare förlossningen 166 dagar kvar

Du har ju dock mkt mindre kvar din fuskis Du kommer vara första av alla med ditt oktober/november barn ju!
    Godnatt! 
  • MFJG

Vi har inte köpt en endast liten pryl. Men efter RUL på måndag köps det nog åka hem från BB outfiten =)
    Sen har vi i princip allt. Vi behöver nytt babyskydd (har ett gammalt i källaren), en syskonvagn, ett skötbord att ha på badkaret, rosa tyg om det är en flicka så jag kan sy om alla pojkkläder till flickkläder ;). Sen blöjor och sånt. Amningsinlägg osv. 

Vagnen är mitt största dilemma. Finns ingen syskonvagn som uppfyller mina krav ;) 

• TheUnknown

Här har inte handlats något. "för tidigt" är sambons vanligaste fras just nu :P var iof på HM igår o då var det faktiskt han som gick in på babyavdelningen :)

Jippie...mitt morgonillamående e tillbaka... Underbart.. Särskilt när man jobbar natt...

• skogsbollen

Åh hjälp! Nu blir jag nästan stressad när jag läser hur mycket alla pysslar och handlar och planerar. Fast det är klart. Var ju knappt två år sen som vi hade en liten bebis, så det mesta finns faktiskt. Lite nya kläder ska vi såklart köpa, men det får vänta ett tag till.
    Vi var rätt sent ute med inköp vad det gällde sonen oxå. Hade faktiskt inte ens BB-väskan helt färdigpackad när det var dax att åka iväg (2 dagar före BF). Vi är lixom inte kända för framförhållning :) Men det löste sig fint ändå.

Dock har jag oxå vagndilemma, precis som MFJG. Alvin blir 2 år och 3 mån när bebisen kommer och jag velar hit och dit, syskonvagn/ståbräda. Mitt i vintern dessutom... blir det mycket snö så kanske det inte ens funkar med ståbräda. Hur resonerar du, MFJG. Hur gamla barn?

• MFJG

Wincent kommer vara nästan två år när bebis är beräknad att komma. Han fyller år i januari. Min son älskar numera att åka vagn (från att ha vägrat de första 5 månaderna av sitt liv). Plus att han sover ofta i vagnen när vi är iväg. Jag vill ha en stabil vagn, som tål hans 15 kilo. En liggdel till minibus som är stor och inte sådär smal som UJ och Carenas. För hur ska det gå till att få plats med åkpåse + overall + en liten bebis. Går Minibus i sin storebrors fotspår blir det en stor minibus snabbt. 

Sen vill jag inte ha en P&T för jag tycker det ser så läskigt ut när bebisen ligger in under och så nära marken och alla avgaser här i denna stan. Men jag vet inte om denna vagnen finns ;)

Ståbräda kommer vi skaffa till våren och sommaren. Jag kommer använda mig mycket av bärsele och bärsjal för att bära runt Minibus och kanske även Wincent.

Finns en vagn som jag hittat på nätet som heter Firstwheel någonting som verkar bra. Men sen vill jag gärna ha en smal vagn också. För vi bor på 2:a våningen utan hiss och med ett barnvagnsförråd där vagnen inte kommer kunna komma in.

Ja jösses vilket dilemma jag sitter i. Tycker ni inte ;)!

Dessutom vill vi (läs jag) gärna ha en vagn uppe i lgh som minibus kan sussa i / bli vyssad till sömns i samtidigt som jag kanske lagar mat eller underhåller Wincent..;) 

• 3 barns mamma84
    skogsbollen skrev 2010-07-09 08:35:36 följande:
    Åh hjälp! Nu blir jag nästan stressad när jag läser hur mycket alla pysslar och handlar och planerar. Fast det är klart. Var ju knappt två år sen som vi hade en liten bebis, så det mesta finns faktiskt. Lite nya kläder ska vi såklart köpa, men det får vänta ett tag till.
    Vi var rätt sent ute med inköp vad det gällde sonen oxå. Hade faktiskt inte ens BB-väskan helt färdigpackad när det var dax att åka iväg (2 dagar före BF). Vi är lixom inte kända för framförhållning :) Men det löste sig fint ändå.

Dock har jag oxå vagndilemma, precis som MFJG. Alvin blir 2 år och 3 mån när bebisen kommer och jag velar hit och dit, syskonvagn/ståbräda. Mitt i vintern dessutom... blir det mycket snö så kanske det inte ens funkar med ståbräda. Hur resonerar du, MFJG. Hur gamla barn?
    *skrattar* bb-väskan juste hahaha
    Kommer håg år 05 nør jag hade värkar skulle åka in bb-väskan var ju där men den j'vulen glömde jag hahahahahaha
    Jag som skulle ha den

Ja visst blir man stressad men man ska bara tänka 5 månader för er vänner och bara 4 månader för mig det är inget det e lugnt hihi bara massa stressade oxå fram till jul och julklappar hahahaha
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-09 00:56:32 följande:
    Du har ju dock mkt mindre kvar din fuskis Du kommer vara första av alla med ditt oktober/november barn ju!
    Godnatt! 
    Hihi jo det e sant men man vet ju aldrig hur fort ni själva föder
  • 3 barns mamma84

Här har man molvärk ....
    drömmde till o med om att jag fick missfall
    Typist inte ska man drömma om sådant nu liksom.
    Men molvärken går snart nog över.
    Igår natt kl 00.40 när jag gick o la mig kände på magen kände bebisen hålla på men sen var magen så hård vet inte om den hade rumpan mot mig eller vad det var som gjorde att magen blev så hård hade ju inte ont.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)