• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar

Idag såg jag och Pappan bebisen Hjärta
    13cm lång från huvud till rumpa, minns dock inte vad hon sa att den väger:(.
    Det var så STORT att se sin lilla krabat där inne, den sparkade och slog hihi.
    Pappan frågade efter kön, men vi vet ju att de inte avslöjar sånt här.

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}

• ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-07-08 13:49:20 följande:
    Alltså jag behöver ventilera lite! Jag tycker tiden går så JÄKLA snabbt! Jag hör bara folk prata om hur lååååångsaaaaamt en graviditet går men jag tycker den går fort som bara den!
    Börjar få panik över allt som ska fixas och inhandlas och ordnas innan bebis anländer! Vet att det är 5, nästan sex månader kvar men om hela graviditeten ska gå såhär fort så kommer det vara november innan jag vet ordet av.

Är det bara jag som känner såhär? Ingen annan som är stressad över att man ska fixa iordning skötbord, spjälsäng, köpa babysitter osv? Vi, eller snarare jag, känner även stress över att hitta ett större boende. Vi bor nämligen i en liten tvåa på 48 kvadrat och visst, det GÅR men det skulle inte vara kul då jag tycker lägenheten är för liten som det är nu.

GAH, gör mig själv galen! 
    Jag vill också ha koll på saker och ting så därför är jag ute i god tid. Var ju i Ullared för några veckor sedan och inhandlade:
    babysitter m. lekbåge
    babygym
    skötbädd
    badcape
    filt
    spjälskydd
    sängmobil

ska få:
    spjälsäng av svärisarna
    skötbord som sambon ska bygga ihop-är duktig på sånt

ska titta på:
    vagnen nästa vecka efter RUL och kanske beställa den då med 
    ett rejält spjälskydd (tummen eller pingu)
    babybjörn (begagnad)

har:
    rejäl "tummen-filt"
    tummen spjälset+andra sen Novas bebistid
    kläder sen Nova+nyinköpta neutrala

Så jag har inte sån panik egentligen..det som fattas som inte är med på listorna är ett babyskydd. Men det köper vi ett i höst. 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • 3 barns mamma84

Jo babyskydd bilbarnstol till sonen och dottern har ju sin sittstol hon är 5år
    Sen babysitter babygym bärsele babybjörn måste ha i vinter då det är mkt snö här iaf förra herregud gick inte o gå
    De e nog allt sen är det ju babytäcke och allt som ska till med.
    Matstol har vi redan och allt annat skönt att man redan har två barn.
    Med dottern var det mkt man skulle ha och med sonen med

Näh nu ska jag äta och ska ta kort på magen en ny vecka ju idag hehe

Ondar:
    ÅÅh vad härligt å så lång
    Varför får ni inte reda på skön ?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stoce
    ondar skrev 2010-07-08 16:45:03 följande:

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}
    Men så härligt. Visst är känslan obeskrivlig när man ser sin lill* älskade vän därinne? Det är helt otroligt att man går och bär på världens bästa skatt!

Jag hittade ju en barnvagn på blocket nu, med babyskydd som ska skickas upp till mig imorgon. Ville tipsa er som funderat på att köpa babyvakt om att www.barabus.se har köpt hem ett stort parti babyvakter som de sänkt priset på rejält. Jag klickade hem en Philips Avent SCD499 som brukar kosta 1395 kr, för bara 895 kr nu. De hade massor av modeller. Denna hade fått riktigt bra i tester, och ska vara absolut störningsfri. Tror det blir kanon.
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 19:16:16 följande:
    Ondar:
    ÅÅh vad härligt å så lång
    Varför får ni inte reda på skön ?
    aaa:)).
    Här ute har de som policy att inte avslöja könet just för risken att det kan bli fel,könsrelaterade aborter osv. Sen beror det på olika bm, visa avslöjar sägs det, men det är ju som sagt inte hundra procent o de är rädda för det.

Vår Bm sa att hon tycker att vi ska åka till Gbg och göra ett könsul efter vecka 20 när det är mest säkert att få riktigt resultat. Pappan frågade efter en chansing från henne o då sa hon bara att de e för osäkert för o säga nåt.
    Stoce skrev 2010-07-08 19:22:21 följande:
    Men så härligt. Visst är känslan obeskrivlig när man ser sin lill* älskade vän därinne? Det är helt otroligt att man går och bär på världens bästa skatt!
    Aa det e verkligen obeskrivligt precis som du skrev. Känslan av att hålla mina brorsdotter för första gången trodde jag var det mest speciella jag skulle få uppleva, detta var snäppet bättreSolig
  • linn78
    ondar skrev 2010-07-08 16:45:03 följande:

vilken liten pärla!! ja, det kan synas ganska tydligt redan på dessa "dåliga" bilder vissa typiska drag. Helt otroligt egentligen...  Jag la sonens och nya bebbens ul foto brevid varann och frågade sambon vem som var vem. Och han tog fel!!! Nya lillkillen ser ju exakt ut som storebror på fotona!!
  • ondar
    linn78 skrev 2010-07-08 19:57:36 följande:
    vilken liten pärla!! ja, det kan synas ganska tydligt redan på dessa "dåliga" bilder vissa typiska drag. Helt otroligt egentligen...  Jag la sonens och nya bebbens ul foto brevid varann och frågade sambon vem som var vem. Och han tog fel!!! Nya lillkillen ser ju exakt ut som storebror på fotona!!
    Haha va häftigt att de redan är lika varann:). Spännande när lillen kommer ut då:)
  • Emelle
    Momalicious-
    Jag tycker också tiden går fort, men jag tycker att det är skönt faktiskt. Känns som om jag bara vill att tiden ska gå så man får ut bebisen Flört
    linn78 skrev 2010-07-08 19:57:36 följande:
    Gulligt, undra om dom kommer vara lika sen med!

Saker att inhandla ja...
    Bärsele har jag kvar
    Vi kommer behöva köpa mer kläder, har köpt lite, lite än så länge.
    Vagn
    skötbord
    Bilbarnstol
    och alla små grejer och blöjor och så

Babysitter, gym osv får vi låna av ett par kompisar som fick barn nyligen

Vi har inga grejer kvar sen barnen innan och jag vill endå köpa nytt
    Dock vet jag att man köper på sig sååå mycket onödigt så jag kommer köpa färre märkes saker istället för massor av onödigt denna ggn! Lägger hellre pengar på få riktigt bra, märkes saker/kläder än hanlar massor av billigt...
  • 3 barns mamma84

Ny bild på bildtråden
    Jag udrar om amgen igentligen har vuxit något.
    Men jag är iaf lättad att bebisen buffar i amgen men bara på kvällen när jag ligger i sängen inte annars men,men hjärtat slår iaf det e som är bra.
    Magen lär väl ta små steg nu men sen jävlar e det nog oj vad det gick fort tor jag

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smurfen83

Gud va många verkar ha hunnit med mycket under sin graviditet även om det är ett tag kvar =)
    Själv har ja tagit de lungt på den fronten och bara införskaffat en spjälsäng...
    Fick köpa en spjälis för 400 kr använd 1 månad av en kompis så den tog vi på en gång med ny madrass till =) Men det är också de ända ja har Oskyldig Kanske dax att sätta fart!!!
    Har ju varit så rädd att de skulle hända någe med barnet då ja tycker att ja har varit så dålig under denna tid..
    Insåg NYSS att ja pricis har gått in i Vecka 19...
     Å idag kom min boss på jobbet å började snacka med mig om mammaledighet.... Ja tyckte hon va lite knasig men... de kanske hon inte e... de e ju trotts allt "bara" 6 månader kvar.

Från de ena till de andra... Jag har börjat fått Hicka dom senaste veckorna.. 3-4 ggr per dag.. är det nån mer som har de eller e de bara jag?? hehe tycker de e ganska sött..  Jobbarkompisarna undrar vad ja håller på me när ja hickar i 5 min sen går de över bara så där som att de skulle vara nån ticks grej eller någe =)

Nu är det dax för sängen när Gubben min kommer in med hunden... Ja e inte ett dugg trött men ja ska ju upp vid 6 så ja skulle behöva massa me sömn...

Gonatt på er Tjejjer
    KRAM

Svar på tråden December Bebis 2010 :)