• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 13:27:48 följande:
    167 långa dagar idag kvar vecka 17 idag
    Jag har 176 dagar kvar! Går in i vecka 16 på lördag :)
  • Momalicious

Alltså jag behöver ventilera lite! Jag tycker tiden går så JÄKLA snabbt! Jag hör bara folk prata om hur lååååångsaaaaamt en graviditet går men jag tycker den går fort som bara den!
    Börjar få panik över allt som ska fixas och inhandlas och ordnas innan bebis anländer! Vet att det är 5, nästan sex månader kvar men om hela graviditeten ska gå såhär fort så kommer det vara november innan jag vet ordet av.

Är det bara jag som känner såhär? Ingen annan som är stressad över att man ska fixa iordning skötbord, spjälsäng, köpa babysitter osv? Vi, eller snarare jag, känner även stress över att hitta ett större boende. Vi bor nämligen i en liten tvåa på 48 kvadrat och visst, det GÅR men det skulle inte vara kul då jag tycker lägenheten är för liten som det är nu.

GAH, gör mig själv galen! 

• Stoce

Nu har vi gjort slag i saken. Jag hittade en så fin Emmaljunga Edge Duo Combi på Blocket, med tillhörande babyskydd och en massa tillbehör. Den är från 2008, väldigt välskött... så den har vi köpt

Nu ska vi bara för den hit upp till Norrbotten också. Tjejen som säljer skulle kolla upp hur man bäst förpackar och sådär. Jistanes! Nu blir det än mer verkligt! Ultraljud igår, idag togs beslut om vagn och babyskydd till den. Underbart, men läskigt samtidigt!

• SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-07-08 13:51:22 följande:

Nu har vi gjort slag i saken. Jag hittade en så fin Emmaljunga Edge Duo Combi på Blocket, med tillhörande babyskydd och en massa tillbehör. Den är från 2008, väldigt välskött... så den har vi köpt

Nu ska vi bara för den hit upp till Norrbotten också. Tjejen som säljer skulle kolla upp hur man bäst förpackar och sådär. Jistanes! Nu blir det än mer verkligt! Ultraljud igår, idag togs beslut om vagn och babyskydd till den. Underbart, men läskigt samtidigt!

grattis till vagnen :) jag och sambon har snackat om att köpa en ny vagn... så ja håller på att spara till det nu! 

hur mycket fick ni ge för den ni köpte nu? 
  • Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-07-08 13:56:40 följande:
    grattis till vagnen :) jag och sambon har snackat om att köpa en ny vagn... så ja håller på att spara till det nu! 

hur mycket fick ni ge för den ni köpte nu? 
    Vi har också funderat på ny vagn och hade väl bestämt oss för det, men denna såg så fin ut. Vi får ge 6 500 kr för allt, och den är pedantskött. Ska försöka att spara pengarna som blev över mot för en ny vagn, så jag kan gå hem från jobbet lite tidigare istället för att börja ta ut föräldradagar. Spjälsäng har vi redan fått, och jag har köpt tygblöjor för första tiden, så nu är det skötbord, babyvakt och lite kläder+sängkläder som behövs. Jag är en verklig planerare som vill ha allt klart i förväg, så det här känns hur bra som helst. Nu ska jag hålla mig lugn ett tag igen, bebis kommer ju inte än
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-07-08 13:49:20 följande:
    Alltså jag behöver ventilera lite! Jag tycker tiden går så JÄKLA snabbt! Jag hör bara folk prata om hur lååååångsaaaaamt en graviditet går men jag tycker den går fort som bara den!
    Börjar få panik över allt som ska fixas och inhandlas och ordnas innan bebis anländer! Vet att det är 5, nästan sex månader kvar men om hela graviditeten ska gå såhär fort så kommer det vara november innan jag vet ordet av.

Är det bara jag som känner såhär? Ingen annan som är stressad över att man ska fixa iordning skötbord, spjälsäng, köpa babysitter osv? Vi, eller snarare jag, känner även stress över att hitta ett större boende. Vi bor nämligen i en liten tvåa på 48 kvadrat och visst, det GÅR men det skulle inte vara kul då jag tycker lägenheten är för liten som det är nu.

GAH, gör mig själv galen! 
    Jo tack jag håller med dig bara ca 4½månad 5månader ja om jag får ut i Nov redan jag måste ha massa saker som detta..

Vagn
    Skötväska
    Blöjor tårkisar
    första nallen första boddyn första tecket
    Spjälsäng har vi men vi tänkte på en vagga men vi får se
    Tvätta kläder och ta fram alla bebis kläder och hitta plats till dem med såklart haha
    Böblera till barnrummet ja nu vårat sovrum tills vidare.
    Ta fram tvätta vinter overallerna alla 4st
    Hitta mössor och väntar
    Köpa nappar nappflaskor välling/ersättning

Har jag glömt något :-0
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • SaraKlippan

Visst fasen går tiden fort! Jag börjar känna mig väääldigt stressad då vi inte ens har något barnrum ännu! Vi ska bygga... har ett stort sovrum på ovanvåningen som vi rivit ut allt i... sen ska halva det rummet bli badrum och andra halvan ska bli barnrum! Så det är lite att göra... kan va därför också som ja inte känner för att köpa något än... jag har ju ingenstans att göra av det nu så länge! :( Men vagga har vi en stående i vardagsrummet... det är svärfar som gjort den när sambon och hans syskon var små så nu går den i arv till de som skaffar barn... den får vandra mellan hemmen! :) den är såååå fin så vi har haft den här hemma i ett år nu... fin att ha o bara titta på :D

• linn78

Här är en till som tycker att tiden går fort... Jag är så sugen på att plocka fram alla babykläderna efter sonen för att se vad som mer behövs men vi flyttar ju 20 aug så det känns onödigt att börja rota med det nu. Det kan lika gärna packas upp i nya huset och sen direkt in i garderoben. Men sugen det är jagFlört. Och så är jag i valet och kvalet om vi behöver syskonvagn eller inte. Jag får väl vänta lite till och se hur pass mycket sonen använder vagnen i höst.

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-08 10:26:02 följande:
    Den 19:e!!
    Vems ka ni ha? Vi ska ha Elisabeth Jalse. Har lite olika bud från om hon säger kön el ej...
    oj du,det har jag ingen aning om vem det är som vi ska ha! Kommer bli skit sur om de inte säger könet..tycker inte de ska bestämma det el inte.
  • Momalicious

Vad "skönt" att det är fler än jag som tycker tiden går fort! 

Vi har iofs vagn, spjälsäng, massor av kläder osv, men det är fortfarande mängder kvar plus att vi måste liksom ta hit spjälsängen och sätta ihop den, ja.. Jag får panik över det extra mycket eftersom jag vet att vi har lite plats (läs: ingen plats alls) så jag hoppas vi får en STOR tvåa, eller en trea snart. Hade varit superskönt att få större verkligen. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)