• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-09 00:41:57 följande:
    Spännande! Hoppas din mammas kompis har en aning! 

Hon messade igår kväll o skrev att hon såg så dåligt så hon vågar inte chansa, så jag får helt enkelt se om vi inte kan träffas så hon får titta på bilderna istället hihi.

---------------------------------------------------------------

Jag har fått en barnvagn och en babysitter som hämtas i höst.
    Har ett startkit med kläder i st 50 som ska med till BB.
    En napp som MAM skickade hem på posten:)
    Lite stickade och virkade kläder som blivande mormor har gjort:)
    Har åkpåse och parasoll till barnvagnen för det får jag med.
    Babyskydd köps imorgon, blir ett begagnat som är använt av ett barn- okrockat förstås:).

Allt ligger förvarat hos min mamma utom nappen för jag vill inte ha några bebissaker här hemma.

Efter flytten i september ska jag köpa:
    Skötväska
    Spjälsäng m alla tillbehör
    Skötbord
    Badbalja
    Kläder
    Babygym
    Bärsele

Sen vet jag inte hur länge jag väntar med att börja kolla på blöjor o "braohasaker" som salvor, badolja o sånt där som kan va bra o ha hemma ifall att det behövs.
    Vem vet hur tidigt bebisen har tänkt att kika ut liksom. Jag vill gärna vara helt förberedd när den gör det iaf;).
    Brorsdottern kikade ut tre veckor före hon var tänkt att komma så.

3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 09:00:41 följande:
    Här har man molvärk ....
    drömmde till o med om att jag fick missfall
    Typist inte ska man drömma om sådant nu liksom.
    Men molvärken går snart nog över.
    Igår natt kl 00.40 när jag gick o la mig kände på magen kände bebisen hålla på men sen var magen så hård vet inte om den hade rumpan mot mig eller vad det var som gjorde att magen blev så hård hade ju inte ont.

Usch det drömde jag jätteofta i början:(, grymt jobbigt. *kram*
    Min mage har också vart stenhård emellanåt utan att det har gjort ont. Någon har chansat på att det är helt ofarliga sammandragningar eller nåt.
    Hoppas det slutar göra ont snart {#emotions_dlg.flower}

• ondar
    Smurfen83 skrev 2010-07-08 23:55:01 följande:
    Gud va många verkar ha hunnit med mycket under sin graviditet även om det är ett tag kvar =)
    Själv har ja tagit de lungt på den fronten och bara införskaffat en spjälsäng...
    Fick köpa en spjälis för 400 kr använd 1 månad av en kompis så den tog vi på en gång med ny madrass till =) Men det är också de ända ja har Oskyldig Kanske dax att sätta fart!!!
    Har ju varit så rädd att de skulle hända någe med barnet då ja tycker att ja har varit så dålig under denna tid..
    Insåg NYSS att ja pricis har gått in i Vecka 19...
     Å idag kom min boss på jobbet å började snacka med mig om mammaledighet.... Ja tyckte hon va lite knasig men... de kanske hon inte e... de e ju trotts allt "bara" 6 månader kvar.

Från de ena till de andra... Jag har börjat fått Hicka dom senaste veckorna.. 3-4 ggr per dag.. är det nån mer som har de eller e de bara jag?? hehe tycker de e ganska sött..  Jobbarkompisarna undrar vad ja håller på me när ja hickar i 5 min sen går de över bara så där som att de skulle vara nån ticks grej eller någe =)

Nu är det dax för sängen när Gubben min kommer in med hunden... Ja e inte ett dugg trött men ja ska ju upp vid 6 så ja skulle behöva massa me sömn...

Gonatt på er Tjejjer
    KRAM
    ÅÅ jag har också hicka några gånger om dagen! Speciellt innan lunch o så när jag börjar bli småhungrig hihi.
    Grattis till ingången i v 19:). Vi är där båda två, har gått 18+2idag:). Tiden går verkligen fort.
    Så kanske borde man stressa mer än vad man gör. Jag tänker hela tiden "det gör jag efter flytten 1sept"
    Får väl hoppas att man inte är för tung då eftersom jag kommer ha väldigt mkt att göra då:P
  • 3 barns mamma84
    Ondar:
    Ja drömmar fy fan
    Det e bättre med magen men sen att jag sover på magen fast jag inte vill jag fattar inte men det blir bara så men skönt nej det är det inte

När jag väntade dottern hade jag än dröm som än idag sitter i hårt i skallen Gråterjag drömde att jag födde mitt barn men när jag väl fött barnet så frågade jag vad det blev flicka eller pojke.
    Då sa hon att då får du se i sompåsen som ligger där.
    Jag sprang fram och såg ett dött barn i påsten och fick panik.
    Fy fan alltså att drömmar han vara så dumma mot en ibland.

Oki sammandragningar hmm men jag hade massor med sonen ojojoj varje dag från vecka 25 till slutet..Piss onda men bm brydde sig inte.
    Med dottern hade jag ingenting inte änns värkar bara plötsligt när vattnet hade gått dagen efter kom värkarna pang bom haha tänk och uppleva det igen
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 09:25:21 följande:
    Ondar:
    Ja drömmar fy fan
    Det e bättre med magen men sen att jag sover på magen fast jag inte vill jag fattar inte men det blir bara så men skönt nej det är det inte

När jag väntade dottern hade jag än dröm som än idag sitter i hårt i skallen Gråterjag drömde att jag födde mitt barn men när jag väl fött barnet så frågade jag vad det blev flicka eller pojke.
    Då sa hon att då får du se i sompåsen som ligger där.
    Jag sprang fram och såg ett dött barn i påsten och fick panik.
    Fy fan alltså att drömmar han vara så dumma mot en ibland.

Oki sammandragningar hmm men jag hade massor med sonen ojojoj varje dag från vecka 25 till slutet..Piss onda men bm brydde sig inte.
    Med dottern hade jag ingenting inte änns värkar bara plötsligt när vattnet hade gått dagen efter kom värkarna pang bom haha tänk och uppleva det igen
    Usch o fy vilken mardröm:(. Det e sjukt vad huvudet spökar åt en.
    Drömde häromnatten att folk jagade mig med gevär och sköt efter mig och hur jag höll mig om magen och skrek "akta jag är gravid". Det räckte för att jag skulle vakna helt uppjagad, sen då din dröm:(:

Haha så som du fick med dottern skulle jag kunna tänka mig att prova;). Fast det får inte gå fööör fort, jag vill gärna hinna in till bb o så där:P.

Hur tänker alla här angående smärtstillande osv fresten?
    Hur har du gjort under dina två tidigare förlossningar?

Jag har läst mkt om dykmetoden och känner att jag vill läsa mer om den tekniken och sen eventuellt köra med lustgasen det sista bara. Men självklart med rätten att ångra sig väl där inne, men det skadar ju inte att prova:)
  • Ninnie81

kikar snabbt in. ska börja göra mig klar för idag har ja Rul. så himla kul. får se om vi kollar könet. men efter 3 så har vi fått se våran pluttis. ha en superbra dag alla och sköt om er och trevlig helg

KRAM!!!!!!

• 3 barns mamma84
    Ninnie81 skrev 2010-07-09 09:40:05 följande:
    kikar snabbt in. ska börja göra mig klar för idag har ja Rul. så himla kul. får se om vi kollar könet. men efter 3 så har vi fått se våran pluttis. ha en superbra dag alla och sköt om er och trevlig helg

KRAM!!!!!!

Inte avis alls INTE alls ''fan ta dig mummlar'' haha
    Trevlig helg till dig med och ha det så trevligt nu med pyret i amgen
  • Smurfen83
    ondar skrev 2010-07-09 09:22:24 följande:
    ÅÅ jag har också hicka några gånger om dagen! Speciellt innan lunch o så när jag börjar bli småhungrig hihi.
    Grattis till ingången i v 19:). Vi är där båda två, har gått 18+2idag:). Tiden går verkligen fort.
    Så kanske borde man stressa mer än vad man gör. Jag tänker hela tiden "det gör jag efter flytten 1sept"
    Får väl hoppas att man inte är för tung då eftersom jag kommer ha väldigt mkt att göra då:P
    I helgen hade vi tänkt att åka å kolla ut barnvagn till den lille =)
    De känns som att ja missade hela vecka 18 för att ja inte mådde illa =) hehe

Nu ska ja kolla upp vad den där BB-väskan innehåller =) Så att ja har nån blekaste å kan börja småköpa saker så ja inte står där dagen innan å se ut som ett fån!!!! hahaha
  • Jaya

Oj vad ni har fixat! Jag har bara köpt ett par strumpar haha. Men efter RUL på måndag så ska vi till babyproffsen och kolla in smått och gott ^^

·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·&#
  • 3 barns mamma84

Ondar:
    En kort förlossningsberättelse

Kommer in till sjukhuset då värkarna kom PNG BOM ingen kontroll alls vattnet hade gått 2 omgångar innan dagen innan.
    Kom till sjukhuset och CTG på kontroll 4cm öppen.
    Låg kvar där med CTG i halv timme typ kändes som en hel dag.
    Åkter in med rullstol till förlossningen då jag inte kunde gå.
    Mina båda mammaor fick ju bära mig in till Huddinge sjukhus från bilparkeringen när ajg inte kunde gå kunde inte så på mina ben alls.
    Inne på mitt rum blev jag plaserad på sängen och hade värkar då o då.
    Kl var 11 på morgonen när jag kom in ringde in med värkar kl 10.40 då satt vi oss i bilen värkarna kom kl 08.00-09.00
    Kraftiga värkar fram till kl 18.00-19.00 till kvällen sen försvan dem helt :-0
    Blev då igångsatt med värkar istället.
    Då fick jag dropp som sattes på i hösta klass herregud ingen kontroll alls detta höl i sig och blev värre !!
    kl 23.00 var det lite hmmm hur ska vi nu göra då hjärtat på bebisen gick ner helt och hållet och jag svimmade under förlossningen.
    01.20 kommer läkaren in och kirurgen och bedömmer hur man skulle göra.
    Bm gör in hennes jävla arm som om jag vore en KO haha jag bara kollade på henne
     ''vad fan håller du på med''
    Men dottern hade kommit uppåt..
    Kirurgen sa att om jag inte får ut bebisen nu blir det en Akut snitt om jag inte lyckas få ut henne med sugklockan.
    01.47 var hon ute me hennes axel gick urled men hon mådde bra

vattnet fick 5 juni kl 23.00
    värkarna kom pang bom kl 08-09.00 6 juni
    Hon föddes 7 juni

Sonens berättelse kort.

Sonen låg på översta kurvan hela tiden (tvillingkurvan)
    Jag gick över 8 dagar och Tul var kallad av mig själv.
    vissade sig ligga på 4,8 g bm ringde förlossningen var öppen 2½cm men omogen tapp
    2 dagar efter fick jag planeradsnitt då hade ajg gått över 10 dagar.
    Ut kom han på 5,8 g
    Svår att få ut men skönt och lättad.
    På natten allvarliga koplikationer då mitt liv stod i spel.
    Hna föddes 13.20

Sonen
    Förlossningberättelse

Jag kommer få igångsättning eller planeradsnitt detta ska vi prata om i okt när ajgs ak andra gången till bm
    Då ska dem bestämma antingen 1-2 månader innan kommer min bebis ut denna gången.

• 3 barns mamma84
    ondar:
    Fy vilken drön urk sånt vill man inte vara med om
    Hoppas du får trevligare drömmar gumman.

Smurfen:
    Glöm inte bort julklapparna oxå

Jaya:
    Hehe det e mkt man ska tänka på innan dom små kommer sen är vi mammor kontrollfrike oxå
Svar på tråden December Bebis 2010 :)