• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan

Jag har inte köpt något ännu, jo en spjälsäng på IKEAS rea, den var ju så billig så den kunde jag inte missa. Seda så ar jag oxå en hel del då jag ahr både en tjej och en kille där hemma men lite nytt blir det allt. Idag går jag in i v 17 woopididoo och en dag närmare RUL som vi skall den 22  åhhhh vad jag längtar.
    Jag trodde att jag hade känt rörelser från barnet tidigare men har inte kännt något sedans dess så det måste har varit gas eller nåt men nu så känner jag små små petningar men dom ligger vid naveln och strax över och så högt går inte min livmoder ännu, jag vill ha buffar så jag vet att den lill* lever där inne. Avundsjuk är jag på er som känner av era bebisar. 

• Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-07-09 10:08:50 följande:
    Jag har inte köpt något ännu, jo en spjälsäng på IKEAS rea, den var ju så billig så den kunde jag inte missa. Seda så ar jag oxå en hel del då jag ahr både en tjej och en kille där hemma men lite nytt blir det allt. Idag går jag in i v 17 woopididoo och en dag närmare RUL som vi skall den 22  åhhhh vad jag längtar.
    Jag trodde att jag hade känt rörelser från barnet tidigare men har inte kännt något sedans dess så det måste har varit gas eller nåt men nu så känner jag små små petningar men dom ligger vid naveln och strax över och så högt går inte min livmoder ännu, jag vill ha buffar så jag vet att den lill* lever där inne. Avundsjuk är jag på er som känner av era bebisar. 
    Ja, jag håller med. Jag vill också känna buffar. Känns som ALLA känner det förutom jag. Och du då. Men jag är ju förstföderska så det kanske dröjer flera flera veckor innan jag känner nåt! :(

Igår fick jag gravid fylla-i-boken! Tycker det är himla trevligt när man beställer saker och de kommer nästa dag :) Den är jättebra iaf och som tur är har jag bloggat så bra så jag kan fylla i i efterhand de veckor som jag missat (5-15) 

I natt drömde jag att vi var på köns-ul och det var en liten pojke där inne! Ska bli kul att se om det stämmer eller inte. I början av graviditeten, direkt när jag plussat, var jag säääker på att det var en pojke och var det rätt länge. Sen blev jag osäker. Jag är fortfarande osäker men de brukar ju säga att om man drömmer det så är det stor sannolikhet att det är det könet.

I morse var jag förresten tvungen att spy. Innan jag ens ätit, så det var mest slem. Härlig info, jag vet. 
  • Emmaslemma02

Hihi.. jag var på ultraljud idag och allting såg jättebra ut :)
    Sambon har hoppats på en tjej hela tiden nu så vi ville ju kolla upp könet och det fick vi se hur tydligt som helst för h*n spretade på benen jättemycket :p fniss och då fnissade doktorn också å frågade oss om vi kunde se vad det var.. och då såg jag direkt att det var en pojke till :D Ja det stämmer sa doktorn.
    Sambon sa: fan också jag som ville ha en tjej...då får vi en buse till då :p Vår andra son är nämligen väldans busig *klättrar på hyllor m.m *

Men en pojke blir det iallafall hihi. så nu kan vi ta å stryka alla 15 tjejnamn. Nu har vi bara 3namn kvar på listan :p

Vilket tycker ni är finast?

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Eller om ni har andra förslag? Helst något lite annorlunda, inget så vanligt som andreas/peter/lucas osv.

• Emmaslemma02
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-09 11:15:27 följande:

Sambon har hoppats på en tjej hela tiden nu så vi ville ju kolla upp könet och det fick vi se hur tydligt som helst för h*n spretade på benen jättemycket :p fniss och då fnissade doktorn också å frågade oss om vi kunde se vad det var.. och då såg jag direkt att det var en pojke till :D Ja det stämmer sa doktorn.
    Sambon sa: fan också jag som ville ha en tjej...då får vi en buse till då :p Vår andra son är nämligen väldans busig *klättrar på hyllor m.m *

Men en pojke blir det iallafall hihi. så nu kan vi ta å stryka alla 15 tjejnamn. Nu har vi bara 3namn kvar på listan :p

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Eller om ni har andra förslag? Helst något lite annorlunda, inget så vanligt som andreas/peter/lucas osv.

4 förslag flåt :p
  • linn78

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Jag gillar Milio bäst. Vad heter storebror?
  • 3 barns mamma84

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Grattis till en kille igen
    Milio är fint tycker jag..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Jag har dessa som jag skulle vilja men inte ännu 100 till

Marinus
    Hugo
    Vilgot
    Ludvik

Pärlan
    Yra
    Margit
    Nathalie
    Dessire
    Jennifer

• 3 barns mamma84

Jag har dessa som jag skulle vilja men inte ännu 100 till

Marinus
    Hugo
    Vilgot
    Ludvik

Pärlan
    Yra
    Margit
    Nathalie
    Dessire
    Jennifer
    Tilllägger namnet jag glömde Paprika

• Emmaslemma02
    linn78 skrev 2010-07-09 11:29:03 följande:
    Jag gillar Milio bäst. Vad heter storebror?
    Det har jag faktiskt på förstaplats :)
    Storebror heter Sammy
  • Emmaslemma02
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 11:42:09 följande:
    Grattis till en kille igen
    Milio är fint tycker jag..
    Tackartackar  =D hihi
    De e fint ja, det ligger högst på listan för min del, men sen kan de va bra med fler förslag eftersom sambon e lite kräsen :p hehe
Svar på tråden December Bebis 2010 :)