Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

Nu borde mamma smurfen snusa bebis!!

Moma- getost har jag faktiskt ätit hela tiden.. Dock upphettad ;)

Nu börjar jag bli nojjig. Har länge haft ont på en punkt i höger ljumske. Det gör ont om man lyckas komma åt o trycka på den o det gör ont om bebis trycker emot. Jag kan inte själv hitta punkten genom att trycka i ljumsken, men när Bm känner efter bebis huvud kan hon komma emot och det gör ONT!!! Nu när jag vaknade gör det även ont när jag rör mig... Fortfarande bara en punkt... Är orolig att det är en propp eller nått!

• ludicrous

Hihi i ljumsken e det ju alltid varmt :)
    Ska till bm på tisdag, håller koll så bebis rör sig bara, så får jag höra med henne :)

• ludicrous
    pickaboo skrev 2010-12-18 10:56:14 följande:
    Jag har så satans ont i ryggen att jag håller på att gå sönder

Mannen ska iväg och hjälpa sin styvfar nu och då har jag ytterligare en dag ensam med krisande ettåring och jag kan inte mer... Jag känner det.
    Kroppen klarar inte mer.

Om inte jag föder nu så kommer de behöva lägga in mig på psyket.

Jag går under.
     :( Vet hur det känns med att inte orka allt själv. Min sambo är borta ungefär 12 timmar nu varje dag och jag har en femåring att ta hand om. Som tur är är hon ju så pass stor att jag oftast kan säga att mamma måste vila så hon får leka, men då slår ju det dåliga samvetet till istället. Men jag känner mig så hemsk som inte orkar med hennes "mamma mamma mamma, kolla, titta, lyssna, gör". När jag helst bara vill sova :(
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-18 13:09:21 följande:
    Hihi, jag lovar dig sötis, det KOMMER bli en bebis av det hela så småningom! {#emotions_dlg.flower} Men det där med när, det är lite lurigt har jag förstått det som. Hoppas dock det tacklar av eller slår till ordentligt för dig å det snaraste, förstår att det är skitjobbigt.

Själv har man ju som sagt inga känningar alls, vågade mig tillochmed på lite rajtantajtan i morse, men vi fick avbryta för jag fick kramp i KNÄT! HAHA! Ja kära jistanes.
    Försöker också tänka sådär, att nån gång kommer den ju faktiskt, även om det känns som att jag kommer vara gravid i all evighet :P
    Det känns mycket lättare idag när sambon också är hemma och jag vet att jag inte är ensam hela dagen, just n e han iväg o klipper sig o till o med det känns jobbigt ;D Separationsångest deluxe!
    Men ju längre dagen går ju mer nere blir jag ändå faktiskt.

Hur lyckas man få kram i knät av alla ställen? haha jag kan få i höft eller ljumske när vi har sex, haha men knät har jag då aldrig hört talas om :D
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-18 13:22:33 följande:
    Ja, men vi är inte gravida i all evighet faktiskt, det är max 5 veckor nu som det handlar om, lite mindre för mig (tror jag).

Jag har också grym separationsångest och idag ska jag på middag. Hatar inte bara när han är borta utan när jag måste åka från honom, haha. Men han verkar inte klaga så mycket i alla fall.

Tro mig, jag tappar hoppet ibland också. Men jag tänker som såhär: Man får lov att vara deppig och känna sig hopplös, MEN; du väljer själv i slutändan om det verkligen är värt att känna så jämt. Det är trots allt ett övergående stadium, hur avlägset det än känns. Sen förstår jag att det är sjukt svårt att tänka så med alla dessa krämpor, men att "göra det bästa av situationen" kanske är det bästa man kan göra. Jag bara svamlar som vanligt. Tro mig som sagt, ibland bara vill jag lägga mig ner och trycka ut ungen med tankekraft, men eftersom det inte fungerar så får man bita ihop helt enkelt. *snark* Så oerhört vis jag låter..

Jag vet faktiskt inte hur det gick till, jag vet bara att det låste sig och gjorde sanslöst ont, typ.. "åhh vad skönt-stön" som förändras till: "FAN HELVETE FAAAAAN AAAAAAAAAAAJJJ". Kan säga att karln såg lätt förskräckt ut.
    Här får man gå över två veckor tror jag, så jag har högst fyra veckor kvar. Men jag har ju förvärkar o sammandragningar varje dag så det gör ju att hoppet hålls uppe :/

Ska iväg från min sambo sen jag med, ska på lite glöggkalas, fast jag inte alls är sugen på det, glögg är jag sugen på men jag orkar inte duscha, klä på mig annat än mjukiskläder och stövla mig bort till värdinnan :P haha
  • ludicrous

Tjejer lyckas med allt, så nu har även jag fått till en "riktig" färdknäpp. Har lite onda sammandragningar men mer blir det inte tror jag . Inte ett dugg regelbundet o inte så värst onda alls tyvärr, men men. Verkar som att jag mest får skäll för att det finns möjlighet att bebis kommer i december :( förut var svärmor här o när jag sa att jag gärna föder nu så verkade hon nästan bli irriterad o bara "Neeej! Det är JÄTTESYND om ungen då!!" jag svarade med att det nog är vad man gör det till men det är tydligen plågeri fram tills man fyller 20 o vara född i december :(

• ludicrous

Haha ja det är det verkligen ;) tror också bebis kommer när den är färdig, innan kan man ha hur mycket sex som helst utan att nått händer, o när bebis väl e klar kommer den hur som helst :)
    Hur som helst e det bra med lite förvärkar så man kommer ihåg vad man väntar på :)

• ludicrous
    Mysmamma70 skrev 2010-12-18 18:40:22 följande:
    Och dessutom kan de ju göra nytta - mina förvärkar har ju mjukat upp och förkortat tappen
    Ska be BM kolla på tisdag om det går hur det står till där nere. Samtidigt vet jag inte om jag vill få höra "här blir det bebis snart" den 21a december. Just julafton vill jag undvika faktiskt. Å då kan jag likagärna vänta till januari.
    med dottern gick jag över 13 dagar, o de säger ju att nästa barn föds 2-3 dagar tidigare än det första. Då skulle denna födas på typ BF+11.. o det blir på dotterns födelsedag :(
Svar på tråden December Bebis 2010 :)