Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Alla märker inte av slemproppen. För mig sa det plask i toan några dagar innan BF och det kom ut en stor blodblandad slemboll ;) vissa märker inget. Det tog sen två veckor från att det släppt tills Nova kom

• ludicrous

Håller verkligen på att bli så sjuk :( !
    Blir bara snorigare o halsen gör ont. Jag som ska till BM imorgon!! Men tänker gå dit även som förkyld, det är ju bebis vi ska undersöka, inte mig direkt ;) haha
    Har sovit så skönt i natt, vilket gör saken lite bättre.
    Sen är jag mest glad just nu att jag inte ska föda barn förrän om två veckor! Dels som sjuk, dels som insnöad. Nu är det den 20de och jag har bestämt att bebis inte får komma efter den 20de faktiskt. Nu får h*n vänta till januari :) Och jag är konstigt nog väldigt tillfreds med det, jag som senaste dagarna varit heldeprimerad!
    Tänker inte övertolka ett endaste ont och tänker bara ligga o mysa med dottern som är hemma på jullov :)

Pratade med sambon igår om MVCbesöken o vi kom överens om att om bebis inte kommit på utsatt datum aå borde vi ju få en MVCtid strax därefter. Bebis är beräknad till första januari som är en lördag, då borde vi ju få en tid i veckan efter. Kom överens om att jag ska be om en hinnsvepning då i den veckan, och att jag i morgon ska be henne kolla om något hänt därnere :)

Idag ska vi verkligen bara ta det lugnt, kanske ska till min mosters jobb o fika lite.. om vi orkar :/

• ludicrous
    Fy så tråkigt att vara sängliggande. Min dotter ville helst komma ut i v 25+, pga GBS som retade till sammandragningar.Jag kunde inte göra ett skit, inte ens gå upp för en trapp utan att ligga däckad i flera timmar efter typ. Så jag låg still i typ 3 månader. Så jäkla deprimerande!!

Jag tröttnade på allt gnäll om att knipa, så jag frågade hur det var att va född i december i en tråd, och det verkar enligt decemberbarn rätt mysigt, läs själva :

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m56185149.html

Idag hade jag också tänkt tvätta o städa o hela grejen, men jag tar lite i taget känner jag, förkylningen säger ifrån
    :(
  • ludicrous
    Momalicious skrev 2010-12-20 11:21:20 följande:
    Vilken härlig tråd ludicrous! Om vår liten kommer i december (både min och sambons släkt är övertygade om mellandagarna, dom jävlarna ) så känns det ju bra att inte alla tycker det är hemskt att fylla år i december.
    Precis, här säger alla mellandagarna också ;D haha
    Men jag tror det är vad man gör det till. Får man varje år höra att det är så himla jobbigt att man ska fylla år mitt i julstök å allt, ja då blir det kanske inte så kul. Men jag har börjat använda lite argument ifrån den tråden, typ "det är ju roligare att fylla år på festdagen än bakisdagen " ;)
    sasty skrev 2010-12-20 11:21:20 följande:
    Är det bara jag som är knäpp
    Men hur fasiken, mitt i natten och villan vet man om man pissar eller om vattnet går..

Inatt hann man inte ens in till toan, haha
    kollade och det var fuktigt för långt bak tyckte jag...
    ursäka att jag är så detaljerad i min beskrivning..
    Man får helt enkelt lukta på det ;D känns fräscht o stoppa näsan i ett blött lakan mitt i natten.. noooot. :P Nä men är det vattnet så ska det ju rinna efter också. Men en kompis till mig fatta inte riktigt att vattnet gått eftersom barnets huvud låg så långt ner att det täppte till så det sa inte splash och sen forsade det. Det var ändå hennes andra barn och hon fick ringa in o säga att vattnet kaaanske gått ;D
  • ludicrous
    sasty skrev 2010-12-20 11:47:01 följande:
    och det här med att lukta på det..
    hur ska det lukta?
    någon som vet?
    inte kiss iaf ;)
    har hört att det kan lukta ingenting eller typ sperma/hav  (salt mao)
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-12-20 11:59:49 följande:
    Hej. Har stått i duschen halva natten med ont ont ont i magen och hemsk huvudvärk. Är uppe nu för att äta lite och sen sova en stund till inann minsta ska hem från dagis...

Jag får sååå ont när bebis rör sig nu. Trycker på och värker neråt. Blä vad trött jag är på att vara gravid.
    Hoppas jag öppnat mig lite mer. Ska ju till BM i morgon..
    Du har ju mycket huvudvärk, inte kul :(
    jag e typ livrädd för hf nu å tolkar nog vartenda tecken till hf.. uscha.

Kan också bli sådär öm så man önskar att bebis inte behövde knö sååå mkt..
    När skulle du dit imorgon?
  • ludicrous

Min deppighet har ju som tur e vänt och nu är jag inställd på att gå över :) och vill faktiskt vänta till 2011 :)
    Har haft en effektiv dag med både kola och knäckkokning och städning av kök o sopsortering o så, känns skönt :) imorgon blir det BMbesök :)

• ludicrous

Fy så jobbigt!! Jag ska be min bm göra en koll imorgon hur det ser ut där nere :)
    Hoppas det drar igång för dig på riktigt och att ni hinner in!! Vill heller inte ha på julafton..

• ludicrous

Moma- du skulle ju vänta med mig tills efter nyår, sluta ha värkar! Hoppas du inte åkt på magsjuka stackar :( jag e förkyld och tycker det e jobbigt, hua för magsjuka då!!

Jag är otroligt glad, eller tillfreds e nog ett bättre ord, med att vänta på bebis :)

Nu har lillbruden här hemma åkt på förkylning med feber också.. Tur jag har (min)mormor som hjälper till när jag ska till BM :)

GRATTIS CISSI!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)