Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-01-06 21:22:49 följande:
    Vad skönt att ni kan lösa det så! Nej jag tycker inte heller det är schysst, som sagt jätte jobbigt för mig. Möjligtvis att han kan ta Sixten när han ätit men då får jag vänta länge och sen värma upp maten igen.. 

Jag har försökt att äta precis när han ätit och somnat men han vaknar alltid iaf, han sover nästan bara om han får sova i min famn.. 
    Om Albin blir kinkig när vi skulle äta,vilket inte händer så ofta som tur e så tar alltid Sambon honom i famnen och äter samtidigt så jag kan äta upp,sen tar jag honom o ger honom mat o då äter sambon!

Vet att de inte är de lättaste men försök o inte stressa gumman!!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2011-01-07 12:14:03 följande:
    alltså..mitt vänstra bröst är ca.c-kupa och mjuk och mitt högra är DD-kupa och sprängs nästan ur bh-kupan. Hur är detta möjligt?? Vet att han föredragit det högra bröstet men det är nu de senaste dagarna som skillnaden har kommit. 
    Känns som att han inte får ut så mycket på det lilla bröstet..och det är det han också alltid krånglar vid. Släpper-skriker osv..och då blir jag stressad och ger tillslut upp och ger honom det andra bröstet.

Tror ni att mjölken kan sina ur bara det ena bröstet eller är det ngn blockering av ngt slag? 

Båda mina bröst är mjuka, fast en tutten e lite,lite större än den andra o hänger lite mer ner,haha! Sexigt..eller inte! Känns som om att jag har lika mycket mjölk i båda brösten.

Men det är inte så länge sen du fick barn så du kan ju ringa BB om du vill o höra med dem hur du ska göra??
    Tror inte din mjölk håller på o sinar....det mjuka bröstet är det bara lite svårare för "oss" att mjölka ur än ett sprängfyllt bröst som de nästan rinner ifrån automatiskt.... Men visst stressen gör de ju inte bättre direkt
    usch ja....jag e så glad att min amning fungerar hitills smärtfri då William va hopplös!

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-07 12:07:24 följande:
    2barns mamma- haha det är ingen fas sambon går igenom, han e alltid så :P han e nööörd!

Willes mamma - sambon kom faktiskt upp imorse, visserligen vid typ halv tio, jag trodde han inte skulle komma upp på hela dagen. Men nu e spelet igång igen :P
    Härligt Hihi...blir andra bullar sen
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-07 15:28:44 följande:
    Ska beställa tid på måndag :)

Hur gör ni med parfym? Har vanan att "dra ett sprut" på nyckelbenen/brösten, men nu när lilleman ska ligga å snutta vill jag ju inte ha massa stickade parfym i näsan på honom..
    Ingen parfym hät,tänker som du.....men bra tip sfrån mamma smurfen,så nu kan man ju använda de igen om man ska nåe stans
    mamma smurfen skrev 2011-01-07 15:42:25 följande:
    Ta det i håret istället..
    (brukar jag göra efter ett tips från en stylist....parfym sitter tydligen kvar längre i håret än på huden=)....)
    jag sprayar rakt upp å låter parfymen "falla ner" i håret. 
    Smart,tack för tips

Min sambo på 31 år ,spelar med dator ( inte jätte mycket) o bygger datorer. spelar ps3 fantasy. vi gillar o spela tv spel tillsammans....som tex  little big planet o mario cart
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-01-07 18:27:22 följande:
    Jag sitter om myser med min sovande Cornelia i famnen nu. Skulle kunna lägga henne, men jag njuuuter av att ha henne i min famn och sitta och beundra henne - hon är så vacker och ljuvlig
    Åh det är sååå mysigt! Man inte se sig mätt på de små! Det är verkligen så underbart!  Och att man kan känna sådan kärlek så man nästan spricker av lycka!
  • Willes Mamma 08
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-07 19:04:29 följande:
    Åh det är sååå mysigt! Man inte se sig mätt på de små! Det är verkligen så underbart!  Och att man kan känna sådan kärlek så man nästan spricker av lycka!
    Man KAN inte se sig mätt på SKA DET STÅ
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2011-01-07 19:35:37 följande:
    Haligh: Jag har varit i affärer med honom..men bara på lilla ica/konsum och då är han i babyskyddet med filt halvt täckande över hela skyddet. Har det så när jag ska ta ut honom för att det inte ska bli för kallt/få en vindchock och då är det bara att ta av halva så får han luft men skyddas mot de värsta bacilluskerna (inbillar jag mig iaf)
    Här har jag precis tagit in honom och vikt upp den översta filten på "taket".

Så mysigt han har det där i Fina kläder med
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-08 12:10:53 följande:
    Ååh :( vi hade sex igår o idag.. Igår gick det fint, men idag började jag blöda efter :(
    har du slutat blöda då?? Jag har precis gjort de....alltså inga bruna flytningar heller!
    Läste i papper man fick från BB att man inte skulle ha sex o bada o använda tampong de första 4 veckorna?? pga av infektionTyst
  • Willes Mamma 08
    linasmama skrev 2011-01-08 12:10:23 följande:
    Vi är med i tidningen på internet idag men vet inte när vi kommer vara med i papperstidningen, kan inte kopiera in men här är länken:
    www.dt.se/familj/bebisar/article854971.ece 
    Fina ni e
  • Willes Mamma 08

alltså "får" man ha sex när man inte slutat blöda??? jag har nämligen läst att man inte ska ha sex de 4 första veckorna efter förlossningen?? likaså,bad och tampong.

Ja som tur e så har ja ju slutat o blöda nu o nu på måndag så har de gått 4 veckor sen Albin kom Så de antar jag att de bara e o tuta o köra,hehe!

Skulle aldrig vilja ha sex om jag blödde,likaså när de gäller mens osv...känns mig så äcklig när jag blöder

Älskarnova: så bra att du fick en sån o kunna röra dig mer fritt Han visste va du behövde med andra ord,hihi!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)