• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Ninnie81
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 15:34:05 följande:

TACK!
    Hjärta

Känns så underbart, nu ska jag banne mig ringa in de nyar året med en bebbe i magen!
    Jag kommer fortsätta följa er vid sidan om till ni var & en har er bebis i famnen!
    Kram

åhh...va glad ja blir för din skull.  då får du maj barn precis som ja har, båda mina söner är födda i maj även jag. maj är ett bra år

nu måste ja få klaga lite...har i natt blivit så himla täpp i näsan. känns som snoret ska komma ut genom ögonen. har ont i kroppen och känner mig allmänt deppig. sen blr inte saken bättre av att min mage är i total kaos. har tydligen fått nå i magen. min bm säger att antingen är de en bakterie eller magkatarr. kul not. skulle ge va som helst för att bara ha slutkampen kvar av grav...
    förutom allt de där så verkar ändå bebis må prima ballerina...sparkar och har sig...var igår och sparka runt revbenen sen på min pissblåsa..mindre skönt

nä nu har ja fått gnälla av mig lite
  • Karttikeya

Vecka 23 idag! Går nästan lite läskigt fort, haha! Om exakt en vecka börjar min 7 veckor långa praktik. Tänk så tjock och go jag kommer vara i slutet av den ^^

• Momalicious
    ondar skrev 2010-08-24 20:41:20 följande:
    åå de där e jättesöta:), har funderat på det också men tror att 56 e ett säkrare kort än 50. Fast det beror ju förstås på precis om du säger:).  
    åååh, tänk om man fick bebis INNAN jul så kunde man köpa sånt fint! Jag kommer förmodligen vara ytterst höggravid på julafton!
    Ninnie81 skrev 2010-08-24 23:00:19 följande:
    åhh...va glad ja blir för din skull.  då får du maj barn precis som ja har, båda mina söner är födda i maj även jag. maj är ett bra år

nu måste ja få klaga lite...har i natt blivit så himla täpp i näsan. känns som snoret ska komma ut genom ögonen. har ont i kroppen och känner mig allmänt deppig. sen blr inte saken bättre av att min mage är i total kaos. har tydligen fått nå i magen. min bm säger att antingen är de en bakterie eller magkatarr. kul not. skulle ge va som helst för att bara ha slutkampen kvar av grav...
    förutom allt de där så verkar ändå bebis må prima ballerina...sparkar och har sig...var igår och sparka runt revbenen sen på min pissblåsa..mindre skönt

nä nu har ja fått gnälla av mig lite
    Usch stackare! Gnälla bör man annars dör man Det är bara bra att andra också gnäller så slipper jag känna mig så ensam i allt gnällande! Krya på dig!
    Karttikeya skrev 2010-08-25 09:55:47 följande:
    Vecka 23 idag! Går nästan lite läskigt fort, haha! Om exakt en vecka börjar min 7 veckor långa praktik. Tänk så tjock och go jag kommer vara i slutet av den ^^
    WOHO! Jag går in i vecka 23 på fredag. Du är då alltid två steg före hahaha. Dåligt skämt, sorry
    Tänk vad go du kommer vara då! Du kommer vara i vecka 31 då, helt galet!

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-08-24 12:43:38 följande:
    mmen de körkortstillstånd som kommer in till transportstyrelsen tar bara 1 vecka, det är dom gamla som man skickade till vägverket de inte har hunnit med riktigt, vad jag förstod det som.

håller fortfarnade på med mitt körkort, känner egentligen inte att jag har nåt större behov av det men nu har dottern börjat gå ut mer så det är nog lika bra + att ha 3 små.

Blir så jäkla förbannad ang dottern, hon och flera kompsiar var ute på ett ställe som ligger lite avsides, det var typ avslutnign för att sommarlovet var slut, det öste ner som bara den.
    En kompis mamma kommer och hämtar och då säger min dotterns kompis att hon inte fick plats i bilen, stänger dörren och mamman köri väg, hur FAN kan en vuxen människa bara lämna en ensam tjej mitt i ösregnet alldels ensam.
    Då skulle hon ta bussen hem och den var överfull så hon fick inte plats, sån tur var så träffade hon på en killkompis som hon kunde sova över hos.
    Hade hon på nåt sätt råkat illa ut så skulle den mamman fått veta att hon levde.
    Hade jag varit den som skulle hämtat så skulle jag skitit i om det var sju tjejer som skulle få plats, då gör man plats, de får sitta i knät eller nåt sånt och skulle polisen stoppa en så skulle jag förklarad att jag vägrad lämna nån ensam tjej mitt i natten, skit i om jag fått böter faktiskt, går man ut tsm ser man oxå till att alla kommer hem tsm
    Fyy vad oansvarigt, skulle aldrig falla mej in & göra så! Grrrrr
    linasmama skrev 2010-08-24 14:21:00 följande:
    Idag har jag varit hos bm, hon tyckte allt såg bra ut. Fick lyssna på bebisen hjärta igen, 150 slag/min. Min tjej var med och hon tyckte det var jätte häftigt Hjärta

Har ni mätt era magar än? Min var 26 cm, är i v.24+6 idag, jag låg på översta sträcket, med dottern låg jag på mitten hela tiden.
    Mitt blodtryck sjunker fortfarande, det tyckte hon var bra, men jag mår ju så dåligt av det, har 110/60 nu och 120 i blodvärde så jag ska fortsätta med mina järntabletter. 

Har budat hem lite saker på tradera, åh vad det är roligt, jag har knappt aldrig köpt något där förut. Men har än så länge sparat 800 kr mot att köpa nytt + allt för mammakläderna då. Vi har pengarna att köpa nytt för men känns roligt att kunna spara och göra något kul för pengarna istället..
    Mysigt
    Jag ska dit om 2 veckor & ska då mäta magen, i v 28.

Jaaa Tradera är så farligt Jag budar med lite där, förr var jag mer för att köpa allt nytt där, men nu kan det även bli lite beg.
    Har budat hem ett spjälskydd, nytt för halva priset. De är juh svin dyra annars! Lite sängkläder osv
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Åhhh, håller tummarna!!! GRATTIS!!!{#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Momalicious

Jag måste gnälla lite jag med!
    Det GÅR inte att ringa till transportstyrelsen! Eller jo, men när man gjort alla val och ska komma till telefonkön så säger en jävla automatisk kvinnoröst (som jag vill döda numera) "Alla köplatser är tyvärr upptagna, var god försök igen" eller nåt sånt. Hur kan man ha ett system där man inte kan komma fram till telefonkön?! Det är ju helt idiotiskt. Då ska man behöva sitta och ringa om och om igen och hoooooppas att man kommer till den förmodligen milslånga telefonkön och be till någon högre makt att inte bli bortkopplad eller att telefonen får fnatt.

GAH! Så, nu har jag fått gnälla!    
    Jag HATAR myndigheter! 

• Trollungarnasmamma
    Rockringen skrev 2010-08-24 19:56:57 följande:
    Den skulle jag vilja ha Tomtedräckt storlek 50, fast man vet ju inte när bebisen vill komma ut.

www.tradera.com/Tomtedrakt-till-liten-tomte-s...
    Ja de e så söta

Jag har en sån fast klänning efter dottern, men då var hon juh över ett år så den kan jag glömma, & en sån på bilden har jag fast i stl 74 tror jag efter sonen, så verkar som jag får köpa ännu en
    Karttikeya skrev 2010-08-25 09:55:47 följande:
    Härligt, hoppas du fixar det   Jag känner att jag vet inte om jag skulle klara praktik nu, & förmodligen är det egentligen dax för det nu Men vill gärna....
  • Trollungarnasmamma

Hej på er!

Ruggigt väder idag, mys men inte redan

Har haft fullt upp sista dagarna, ele jag har suttit vak 2 nätter & då blir juh allt upp & ner, men nu är det tillrättat

Jaha vad ska jag skriva om då?

Ang vänner osv, jag har haft oturen att träffa vänner som tycker det är skit kul att snacka skit om varandra & skvallra osv....Nu nådde jag en gräns detta året & har tagit avstånd från dem, jag litar inte på många & säger ingenting som jag vill ska komma ut....känns bra, men ändå lite tomt, ele ja, inte så många att prata med för ibland behöver man juh ventilera sej lite, men det börjar kännas bra ändå.

Ang bebis & mage & mej så mår jag lite bättre, börjar acceptera min viktuppgång, hjälpte lite att köpa nya kläder som passar mej, men sexlusten är fortf = stort 0!!, bristningar har kommit massor, fogarna gör ont, blir bara värre & värre, men sd har blivit bättre efter att jag knappt jobbat nått. Är inte så deppig längre, men det kommer & går.

I helgen ska vi ha kräftskiva, ska bli kul att det händer nått Fira av sommaren lite & så....
    Så jag håller på & knåpar ihop vad vi ska bjuda på....är det någon som vill ge lite tips om en lyckad kräftskiva?? Vi ska stå för tillbehören.

kram på er underbara gravida!!

• Momalicious

Yay! Eftersom jag är arbetslös har jag upptäckt att det går 16 and pregnant varje dag typ tre avsnitt på mtv. Skitkul, så det underhåller jag mig med från 12 till 14.45 ;)

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-25 11:48:13 följande:
    Yay! Eftersom jag är arbetslös har jag upptäckt att det går 16 and pregnant varje dag typ tre avsnitt på mtv. Skitkul, så det underhåller jag mig med från 12 till 14.45 ;)
    Wiiiieee gött de!!
  • Utomlands

Ni som mätt magen... ehum... Vad är det för mâtt ni mäter 26 cm 27cm osv.???

Vâr bebis mâr bra bra bra!!! Fick provsvar igâr pâ blodprover plus att jag fâtt repetera 20 v ul för i 20v var en njure lite för stor, men nu är den bra och vi är 25 veckor och 3 dagar gravida (26e grav veckan).

I morgon flyger jag till kalla svearike sâ att den blivande mormorn ska kunna klämma och knacka pâ hos den lill*.

Kräftskivetips - pajer gâr alltid hem och är mättande, dvs att snappsarna har inte lika snabb effekt :D. Nâtt âr gjorde vi typ som midsommar mat och kräftor, det var oxâ lyckat. LYCKA till!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)