-
HIhihi kan vara dags jaMrsHelgesson skrev 2010-11-04 14:03:24 följande:Herregud, nu börjar det hända grejer hela tiden verkar det som. Igår var jag ju inne på förlossningen pga smärtsamma förvärkar. Den inre livmodermunnen har börjat öppna sig, tappen är mjuk och är/var 3 cm. Mina förvärkar har fortsatt idag och det trycker neråt så fort jag ställer mig upp. Barnet har sjunkit ner och NU har jag börjat få annan färg på flytningarna. Ljusbruna små klumpar. Det har jag inte sett någon gång tidigare under graviditeten. Jag är i vecka 35+4. Dags att packa BB-väskan på riktigt kanske? =)
men kan även ta några veckor till, sånt man inte vet
-
Mina kommer gå på 15 timmar i veckan från 26/11, vi har så släktingar kan hämta dem om vi skulle behöva åka in. När vi kommit hem med bebis kommer de däremot få vara hemma om de vill de närmsta dagarna så vi alla kan ta allt i lugn & ro.....3 barns mamma84 skrev 2010-11-04 14:55:51 följande:När tiden är inne hur ska ni då göra med dem små ni har hemma och förskolan ?
Ska ni ha dem hemma dom sista dagarna för att ni inte orkar och vågar sattsa att vattnet går när dom är borta osv ..
jag vet inte själv jag har ju ebba på 5år och amadeus på 2år båda går nära men sambon jobbar och har bil och han mamma ja jag vill inte gå dit då precis men jag tänkte med sambon att jag ska vara en
''dum mamma''typ och ha dem hemma när jag bara har 10-1 dagar kvar då jag inte vågar ta någon risk.
Gjorde samma sak när jag väntade honom att dottern var hemma när jag närmade mig dagarna.
Sa till förskolan att hon skulle komma när lillebror hade kommit och det gick bra men då gick jag ju över (typist) då var det verkligen så att man inte vågade ta sig ut alls hahaha
hur ska ni göra ???
-
Jag är med i den klubben, mina bristningar är nästan blå/ill röda, syns på flera mils avstånd!!!! Lär bli hela magen här med, har nästan hela benen med....Momalicious skrev 2010-11-04 15:47:04 följande:Vi kan starta klubb, "de rosa zebrorna". Haha! -
Innan har inte den tanken slagit mej, men denna gången är jag oxå rätt nojjig för det. En vän var med om det förra året, precis i dagarna innan BF slutade hjärtat slåMomalicious skrev 2010-11-05 06:30:34 följande:Jag är verkligen skitorolig att bebisen ska dö i magen i slutet av grav. Typ att moderkakan inte ska fungera som den ska. Usch vad hemskt det är! Tänk att vara precis på mållinjen (eller kanske över den) och så dör bebis :(
Livrädd för det nu!Usch ja, min kompis fick i april & de satte igång henne BF+14 & han kom BF+15 för att fostervattnet var för lite...Willes Mamma 08 skrev 2010-11-05 08:48:53 följande:Här får man gå över till v 42+0 alltså v 43. Shit lixom! MARDRÖM att man tvingas gå så länge! Hualigen!GRATTISondar skrev 2010-11-05 08:52:01 följande:Fyller 26 idag. Sista födelsedagen som "omamma" som någon skrev på min facebook igår:). Hihi.
Mamma var inne igår på kaffe o kaka och jag fick en så himla fin present <3.
En kamera! Det har jag önskat mig hett i så många år men aldrig haft råd att köpa själv. Vi köper egentligen inte så där dyra presenter till varann i familjen, om vi ens köper nåt. Så blev rörd, glad och chockad.
Nu kan bebis fotas med annat än mobilkameran när den kikar ut:D:D:D.
Så idag ska jag o taxen ut och fota hela dagen, om han bara vaknar någon gång- slappisen
ahh kamera e ett måste när man får bebis
Vi ska juh hyra på lasarettet, men tror inte de har öppet på helgerna dock, så det gäller att den kommer en veckodag ele att vi får åka hem en veckodag iaf
annars kan vi åka dit & hämta hem det dagarna innan om man är nervös....
-
Jobbigt att ligga inne, jag hade fått panik, meeeeen du gör juh det av en anledningSelina04 skrev 2010-11-05 10:20:09 följande:Ush jag känner mig såå ledsen o nere nu och ser det som lite synd om mig jag vet, men jag blev inlagd igår pga av mitt blodtryck och jag vill verkligen inte!!!!
Jag är skitledsen över att ligga här när jag känner mig bra. Bebisen mådde jättebra, alla blodvärden är bra och inget fel på urinen men mitt tryck är högt.
Jag mår dåligt över att ligga här-det är väl hormoner! Sambon o jag träffas egentligen som bäst fredag-måndag då han jobbar natt resten o nu ska jag ligga här hela helgen och det gör mig ledsen.
Lika dant mina vovvar saknar jag ngt sååå enormt!!
Behövde väl skriva av mig bara ='(
Styrke kramar till dej!!!!
-
Idag är barnens kusiner här & leker
har fått dem till att baka chokladbollarna vi ska ha på kalaset imon
Nu är det bara snickerskakan & hallongrottorna kvar + tårtan som ska förberedas
Så imon kommer ca 25 pers hit i omgångar!!! phu! men tycker ändå det är kul!
Det är min underbara tös som fyller 4 år på söndag.
Tänk för fyra år sen exakt var jag gravid, likaså för 2 år sedan & likaså nu
hihihi
Ikväll ska barnen till sin pappa & fira lite, så ikväll blir det lite tomt man kanske bara bra inför imon
trevlig helg alla!
-
Jag är likadan men har fått inse att jag kan inte göra allt som förr, tar lite i taget & gör det viktigaste, mest sätter jag barnen först....sånt man måste försöka lära sej....3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 19:51:50 följande:Jag måste bara ha rent det är något som säger till mig att ha rent
något jag måste göra fast jag inte vill orkar. -
De har med dåliga dagar3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 20:06:59 följande:Barnen hoppar bara på mig
som dottern jävlar vad jag blev arg på henne Grrrr
kommer fram med en god lasage och hon bara tar armen på höften tittar på maten tittar på mig och säger ''finns det ingen sallad'' ???
Nej säger jag du har lasange på talriken räker det inte till dig ?
''Nej jag vill ha sallad alla vuxnar gör sallad'' !!
(Vi har alltid sallad på bordet)tilllägger jag men nu var salladen slut.
''Hon säger den med dålig addetyd det är inte mat på tallriken''
Då blir jag ARG jag frågar henne ska inte prinsessan glad över det du får nu så har du hela formen att proppa i dig''
Du ska inte tro att allt serveras med guld sked fram till dig.
Sonen ja han åt upp sin mat snällt men han är 2åris trottsig men han är snäll annars.
Jag blir knäpp om jag inte har det rent jag mår dåligt då coh jag kan inte koppla av
Jag tänker inte på mig har typ aldrig tänkt på mig utan alla andra först.
Men visst nu i slutet är det extra tufft, jag vet....
Jag tänker inte heller på mej själv annars & egentligen inte nu heller, men min kropp kan inte helt enkelt.... -
Vi svullar fram till bebis kommer, sen blir vi nyttiga igen har vi sagtludicrous skrev 2010-11-05 20:51:45 följande:Läser inte igenom alla sidor som skrivits idag, men jag har förstått att ondar fyller år! Grattis =)
Jag gick ju hem från sista passet i morse, och det verkar som att kroppen tillåter sig att vara gravid nu eller nått.. har massa sammandragningar och förvärkar så jag kan inte andas ibland :( Bebis får allt hålla sig kvar där inne ett bra tag til!
Tillhör också soveliten. Kan lätt sova 12 timmar eller mer / dygn.. Ska bli mer ordentlig med mina järntabletter tror jag..
Svullar lite ikväll, ska försöka sluta med sånt igen, har haft typ två veckor nu när jag gärna ätit godsaker men jag mår ju sååå dåligt efter, så jag ska försöka hålla tillbaka på det. bäst för alla ;D
Denna helg är det fullt hus, sambons två pojkar kommer ju varannan helg. Dom har haft jättekul alla barnen ikväll, vi har ätit tacos o glass med chokladsås. Mumma =)
-
Instämmer & så har vi det oftast nu oxåMysmamma70 skrev 2010-11-05 22:06:34 följande:Flickor, var rädda om er!
Är det verkligen bara jag som ligger i soffan och jäser medan mannen tar hand om hus, hem och barn och jobbar dessutom?
Visst, det är inte riktigt lika rent som jag önskat och vi får inte grönsaker till alla måltider och tvättberget tycks öka - men vi mår bra allihopa och älskar varandra och det handlar om några månader
Meeeeeeen jag är så envis juh & känner energi, men kroppen säger ifrån rätt ofta!