-
Kan ha dolda hjärnskador som inte kommer visa sej förrens om 1-2 år.Willes Mamma 08 skrev 2010-11-13 23:31:30 följande:vad har hänt med MRS T:s dotter?? -
Hihi tror jag fått kläm på det nu iafHaligh skrev 2010-11-14 12:50:12 följande:
kanske kan höra med personalen i butiken då! Har inte heller införskaffat någon än...boobsen fullkomligen exploderade när jag blev gravid men jag tror de krymte igen, eller så är det förvillande med en jättekagge under som gör att de ser små ut 
tack!
-
Oj kan vara vilket som, men den slutar att återbilda sej en viss vecka har jag för mej....Hade med tyvärr gått & väntat, tycker jag gör det redanViktoria81 skrev 2010-11-14 13:19:12 följande:Hallå! "Måste prata av mig" min slempropp gick i fredagskväll....eller jag tror det för det va en ljusrosa (blodblandad) slemklump (tjockare flytning) i toapappret. I lördags kom det en liten genomskinlig klum och idag kom det åter lite som det som kom i fredags. Det är väl troligtvis slemmisen som kommer. I alla fall så bara går vi här hemma och väntar nu....väntar och väntar på något tecken av att en förlossning är på G men det verkar dröja! Undrar om man ska behöva vänta länge.....
Är inne på första dagen i v 38 idag =0)
Vad tror ni?
-
Man kan köpa sånt frotté underlakan, typ kisseskyddlinn78 skrev 2010-11-14 13:49:37 följande:Med sonen vaknade jag kl 03:00 och behövde gå och kissa. Då kom slemmisen och direkt efter den kommit så började mina värkar. Det gick absolut inte att ta miste på att det var en slemmis för det hängde ända ner till knäna på mej och tog liksom aldrig slut.
Inte alls fräscht, men ett väldigt bra sätt att starta en förlossning på då det var ingen tvekan om vad som hände. Hoppas på något liknande denna gång eftersom jag har fått grym fobi för att vattnet ska gå i sängen, soffan eller bilen där det är mycket svårare att tvätta.
Ni som vattnet har gått för hemma, var gick det någonstans? Och om det var typ sängen, hur och när har ni tvättat den då? Luktar väl inte så gott precis om det inte fixas med en gång och dessutom är vår bäddmadrass 160 cm så den går ju inte in i tvättmaskinen...
-
Ja vi har såna i sängen, mest för dottern men kommer ha kvar det ett tag tilllinn78 skrev 2010-11-14 14:04:53 följande:ja, jag har faktiskt tagit hem såna i papper från jobbet, sist hade jag 2 stora i sängen, en handduk bredvid sängen och ett litet sittskydd i bilen=) Får väl köra nåt liknande denna gång fast med skydd i soffan med för den är ju ny... Skulle vattnet gå när jag är någonstans tycker jag nästan att det skulle vara lite coolt istället att kunna säga: - Oj, mitt vatten gick nog precis. Det är just hemma, att behövs stå med en massa tvätt som inte kan vänta som jag har lite panik över.
Jaja, alla hänger vi upp oss på något=)
-
Ja de sista 8 veckorna ca har jag haft foglossningen i ljumskar & blygdbenet ist, men min har inte fixerat sej men sjunkit, men det hade den inte då det började.Momalicious skrev 2010-11-14 21:30:05 följande:Ni som har lidit av foglossning era andra graviditeter, har det blivit värre framme vid blygdbenet när bebis fixerat sig? För helt plötsligt pang boom idag så kan jag knappt gå och jag funderar på om han fixerat sig. Känns liite lättare att andas, tror jag.Du kommer fixa detMomalicious skrev 2010-11-14 21:42:53 följande:Usch vad jag är osocial hihi. Kan säga att jag just nu håller på att bli snorförkyld lagom till uppkörningen. Så jag trycker i mig C-vitamin och håller tummarna att förkylningen kan tygla sig några dagar till!
Allt som rör sig i mitt huvud nu är i princip uppkörning, bebis och min sambo haha.
Håller tummarna för att uppkörningen går bra nu så jag slipper hålla på med det mera. Nu vill jag bara få ta det lugnt innan bebisen kommer!
Nu ska jag hoppa i säng och förhoppningsvis sova ut förkylningen. :)
-
Lycka till vännen!!!MrsHelgesson skrev 2010-11-15 06:30:16 följande:Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.
Usch inatt har jag inte sovit nånting, kunde inte somna om efter sambon övertalat prinsessan att hon kunde fortsätta sova i sin säng....gick förvånansvärt bra meeeeen gjorde ont i mitt mamma hjärta för hon var såklart lessen
Vet inte vad klockan var men kunde inte somna om efter det så det blir nog en tupplur idag.
Har foglossning idag igen
Ingen rolig start på veckan mao!!!!
kram på er -
Ja jag var med det så det är okejMomalicious skrev 2010-11-15 09:55:22 följande:Aaaaaaah, nervööööös! Uppkörningen är ju snart ju! Är mest rädd att jag ska vara så nervös så jag gör fel därför. Vet ju att jag kan köra. Uscha. Gud vad skönt för er när jag slutar tjata om körkortet hahaha!
Men det går jag lovar
-
Här har vi sex en gång i veckan iaf, men känner som er andra att magen bara är ivägen, där nere får han heller inte vara. är precis så jag kan rida med, men man längtar tills man blir mer fit igen!!! Men han är nöjd iaf efter omständigheterna
Nu ska jag ta en tupplur.
-
Ne vad tristMysmamma70 skrev 2010-11-15 13:21:22 följande:MrsH - trist att det inte var på G, men nu är det nog inte så långt borta för dig

Ang. förstföderskor och omföderskor så är det så att man aldrig kan räknas till förstföderska igen om man en gång fött barn, oavsett hur länge sedan det var
Men kroppen byter ut samtliga celler vart sjunde år.
Jag har varit på BM-besök idag och det verkar inte bättre än att jag har en HF på G även denna gång. Trycket var 140/92 och äggvita 0,3. Suck. Jag är ju bara i v 34+1 och det är en låååång tråkig väntan med bara vila.
Bebis har vuxit, men inte så mycket, och ligger nu på normalkurvan. Det som var positivt var iallafall att hon vänt sig rätt nu och är ruckbar
Nytt BM-besök inbokat redan på torsdag.
Hoppas det inte blir allvarligare....
Willesmamma: Jag med
Åhhhhh har en sån foglossning idag & är ensam med barnen till efter 18 & lillan ska på dans.....kommer inte bli en kul em. Men men så är det, snart över!!!