Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-10-27 21:35:56 följande:
    majmamma (ts) hade väl mycket att göra om jag inte minns fel.
    Ondar då?

jag kom ju in rätt sent i tråden eftersom jag inte hade bestämt mig om jag skulle behålla den här eller inte

Majmamma är juh numera Willes mamma

Men Ondar har vi frågat efter för ett tag sen ja, men fortf inte hört nått

Åhhhhh vad jag längtar efter bebis nu!!!!!!!!!!!! vill vill vill vill ha den nu!!!

GRATTIS Jessika!!!!! ÄNTLIGEN!!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-10-28 09:33:34 följande:
    Jösses vad ni skriver. Vi håller ju på att flytta så har varken tid eller ork att sitta vid datorn. Sett att folk frågat efter Ondar. Jag pratade med henne för nån vecka sen och det var som vi misstänkte med hunden så hon är ju väldigt ledsen såklart. Hoppas på att hon tittar in till oss snart igen.
    Någon (majorima?) frågade om mitt hb. Det var på 130 nånting, 133 om jag inte minns fel.

I natt fick jag sova lite bättre. Dock vaknade jag vid fyra och insåg att jag råkat slänga mitt gamla anställningsbevis som jag ska skicka in till fk och då blev jag så förtvivlad att jag inte kunde somna om. Dock träffade jag min kära svärmor på bussen och hon jobbar på kommunen så hon kunde fixa med en kopia hem. Tur! Hade jag ringt min gamla chef hade det krävts dödshot innan hon hade orkat skicka det.

Kommer nog vara rätt osocial nu och inte skriva så mycket. Blir flyttflyttflytt nu och sen ska man komma oordning lite och sen har jag ju körkortet att tänka på ;)

Förresten, jag vet att det är tidigt men igår hos BM så låg bebis väldigt långt ner och igår kväll när jag gick på toa "klickade" det till där inne. Kan han ha fixerat sig redan?! Eller var det mitt blygdben som gick av haha. Känns väldigt tidigt att fixera sig i v 32, eller?
    Stackarn hoppas hon kryar på sej ele så....& att allt är bra annars!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-28 09:42:11 följande:
    Men hade du inte sökt HP från o med måndag nästa vecka?? Då borde du ju få ditt svar senast i morron! Men ring dem är mitt tips. Posten är ju alltid så seg,så du kan ju redan fått ett godkännande Wiii hoppas!!
    Och börja gå på a-kassa 2 månader typ e ju mest krångel med papper o skit,ännu värre än f-kassan kan ja tänka mig!
    Momalicious skrev 2010-10-28 09:33:34 följande:
    Jösses vad ni skriver. Vi håller ju på att flytta så har varken tid eller ork att sitta vid datorn. Sett att folk frågat efter Ondar. Jag pratade med henne för nån vecka sen och det var som vi misstänkte med hunden så hon är ju väldigt ledsen såklart. Hoppas på att hon tittar in till oss snart igen.
    Någon (majorima?) frågade om mitt hb. Det var på 130 nånting, 133 om jag inte minns fel.

I natt fick jag sova lite bättre. Dock vaknade jag vid fyra och insåg att jag råkat slänga mitt gamla anställningsbevis som jag ska skicka in till fk och då blev jag så förtvivlad att jag inte kunde somna om. Dock träffade jag min kära svärmor på bussen och hon jobbar på kommunen så hon kunde fixa med en kopia hem. Tur! Hade jag ringt min gamla chef hade det krävts dödshot innan hon hade orkat skicka det.

Kommer nog vara rätt osocial nu och inte skriva så mycket. Blir flyttflyttflytt nu och sen ska man komma oordning lite och sen har jag ju körkortet att tänka på ;)

Förresten, jag vet att det är tidigt men igår hos BM så låg bebis väldigt långt ner och igår kväll när jag gick på toa "klickade" det till där inne. Kan han ha fixerat sig redan?! Eller var det mitt blygdben som gick av haha. Känns väldigt tidigt att fixera sig i v 32, eller?
    Ah stackare,nu e de din tur o flytta,ja,jag e inte avis på dig....hoppas de går bra o du får låta alla andra flytta,du får stå o dirigera lasset Vi har fortf inte kommit iordning,men de går framåt sakta,sakta i varje fall o Lycka till med körkortet....kommer du hinna köra upp innan bebisen kommer el hur ligger du till??

Det där med klicket,minns ja de diskuterades om innan i tråden,men vet inte vad som sas då ja själv inte känner nåe sånt. Men att den kan ha fixerat sig i v 32 e möjligt,de gjorde William. Men det är väl i tidigaste laget
    Ne de har fortf 30 dagar på sej att handlägga oavsett om när du ansöker om det tyvärr
  • Trollungarnasmamma

Vet att vi skrivit om BB väskan innan men orkar inte leta bakåt Någon som hade en bra lista ele tips? Tänkte börja packa ihelgen

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-28 12:29:40 följande:
    Har lista på min blogg vill du ha den ?
    Alla tips är välkomna har skrivit en lista men alltid bra att dubbelkolla så man inte missar nått!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-28 18:18:35 följande:
    Jo men de brukar ju vara lite snabbare med dem som det är ont om tid på;-P För mig tog det en vecka. Vet fler som skickat in sent och fick veta efter en vecka
    Vikken lyx endel har
    Med mej fuckar sej allt, HP fick jag ingen & beslutet för SP har jag inte fått ännu....fick ett brev där det stod att det kan ta mer än 30 dagar...kul....
    delifi2 skrev 2010-10-28 20:13:09 följande:
    glömde det viktigaste, vi har julskinka i ugnen nån som är sugen
    Va? Vad gott!!!!!

Här blir det ingen julskinka förrens vid lucia
  • Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-10-29 08:14:08 följande:
    Halloj allihop!

Maten till julen är jag inge förtjust i och jag dricker varken läsk och alltså inte julmust heller. Däremot är jag en sucker för lussebullar, pepparkakor och julgodis. Skumtomtarna.. OMG säger jag bara! Farligt. Men oj vad gott. Bakade en saffranskladdkaka (recept finns på min blogg) och den va så in i bomben god. Den tog slut direkt. Dock var det inte jag som festade upp den det var gästerna och mannen min..=)

Nu ska ALLA äckelmagade sluta läsa. MEN jag gick precis på toaletten. När jag ska torka mig ser jag att det hänger ut en kanske 10 cm lång SLEMSTRÄNG.  Får den på pappret och den är vit, gul, genomskinlig. Inte alls som mina flytningar varit innan (haft mycket flytning pga svamp). Nej en slemmig lång sak. Någon mer med dessa absurda slem flytningar?

Har så mycket sammandragningar och molvärk på natten att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Magen blir stenhård efter varje besök på toaletten och molvärken sitter i rygg och mage. Mest i ryggen. Sen har jag ju sd så fort jag rör mig dagtid också. Men molvärken är mindre, den kommer iofs dagtid också. 52 dagar till beräknat. Längtar tills bebis kommer nu. För jag är helt slut i kroppen. Älskar att vara gravid men det är liksom bitterljuvt. 
    Ja förra veckan hade jag det så samma dag som jag skulle till BM så jag nämnde det till henne & det kan vara så i slutet sa hon så jag skulle vila lite extraObestämd
    ÄlskarNova skrev 2010-10-29 08:45:50 följande:
    Nu har jag precis druckit ur en stor kopp med hallonbladste..Tungan utedet är ju inte äckligt alls tycker jag! La i en klick honung med. Tänkte köra med en kopp per dag till att börja med. Kanske hjälper ngt sen vem vet?

Btw; Längtar så tills vi åker imorgon och hämtar vagnen!! Ska ringa dom idag så de kan sätta ihop den åt oss. 
    Hur många har köpt/tagit fram sina vagnar?

Ne inte mer än enkelvagnen från de andra barnen, men jag vill ha ny + att vi ska ha en syskonvagn....jag vill ha det fixat nu, men sambon draaaar på det....
  • Trollungarnasmamma

Köpt blöjor & nappar med nu...hihih så små blöjor sambon sa att han nästan blev tårögd
    Elliots rumpa kommer bli gigantisk när bebis kommer, hihihi minns det med Nova när Elliot kom, att hon blev såååå stor helt plötsligt! snyft

Ang tvättlappar osv, vi kommer med ha både och, tycker våtservetterna är så kalla & bebis blir såååå lessen då så hemma blir det tvättlappar & ljummet vatten...lite olja är bra i början med det kladdiga bajset

• Trollungarnasmamma

Ang napp så kommer vi ge bebis det om den tar det & behöver det....båda mina har tagit dem direkt, men däremot så slutade sonen med det efter några månader...ville ej ha den mer, medan dottern är en nappfantast, men får snart sluta för tycker hon är för stor....,båda barnen var så suttiga, med första är det okej att använda sej sjjälv som napp men nu med tredje kommer jag juh inte ha den tiden känner jag

• Trollungarnasmamma
    Annnika skrev 2010-10-29 13:49:35 följande:
    hej allihop :) tänkte höra lite med er som varit hos barnmorskan och kollat så bebisen ligger rätt.. jag ska dit nästa vecka och kolla detta och jag har hört och läst att barnmorskan kommer känna jättehårt runt bebisens huvud.. e lite nervös för detta.. såklart fattar jag ju att barnmorskan kan sitt jobb men jag kan inte låta bli att oroa mig.. trycker de jättehårt? tänker ju på den lille pluttens huvud..

kram på er!
    Hihi förstår din oro men så hårt trycker de inte
Svar på tråden December Bebis 2010 :)