Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 11:16:13 följande:
    åååh jag längtar ... med sonen ville dom sättaigång mig samma dag direk men sen ongrade han sig och sa att han inte vågade så jag var glad att det inte blev något.

Nu hoppas jag att jag får ut honom då jag inte klarar av detta längre o e skit rädd att få en till så stor som han
    KOmmer säkert gå bra
    MrsHelgesson skrev 2010-11-11 11:17:13 följande:
    Igår hade jag tvättid i fem timmar så då sprang jag fram och tillbaka, fick mycket tvättat. Idag har jag städat hela nedervåningen, trappen och lite på övervåningen. Jag har bakat två kakor. Det känns helt underbart att ha orken tillbaka.
    Åhh vad härligt, jag vill  göra allt de där, men får ta lite i taget, kan stundtals inte röra mej...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

hihihi ja, finns juh olika sätt att räkna på men på förlossningen sa de att 36+6 räknas som lite tidigt men 37+0 är fullgånget retfullt om den kommer 36+6 Tungan ute

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-11-11 12:49:04 följande:

tänk om man ksulle kommain till förlossningen å så är man 36+6 och de vill stoppa förlossningen isf...

inte för att jag tror de gör det men det finns konstiga människor på förlossningen oxå

hahaha ja, kommer in vid 22 & de vill stoppa den i 2 timmar hihi, ne på vår förlossning sa de att de inte stoppar den ändå, kommer den så kommer den sa de....
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2010-11-11 13:00:07 följande:
    Efter v 34 (34+0) stoppar de inte en förlossning som startat, inte i Lund iallafall

Tror det är samma här...

• Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 13:36:45 följande:
    Hej alla och tack för tummarna idag..de hjälpte nog!  
    Allt var bra med mig och lillebror:
    Hb:127
    blt:100/60
    sf:35
    hjärtljud:144
    Huvud:fortf. rörligt

Läkaren gjorde en nedre undersökning också men där var det inget spännande..
    halvmjuk, 2cm lång tapp och inget öppet alls

Så till själva samtalet då: 
    Jag ska fortsätta med mina fragminsprutor och även 3mån efter förlossningen för att förhindra proppar. Trombyltabletterna ska tas bort i v.38
    En bäckenmätning ska göras snarast och de skulle skicka remiss så jag får en tid snart..
    Ett TUL ska göras i fullgången tid, nu blev det 39+0 vi bokade in. Så den 1december ska det ske! Är han så stor som vi då befarar och sen har bäckenmätningen också att utgå ifrån så blir det förmodligen ett snitt ganska omgående. Tror nästan hon menade samma dag iom att jag då ska göra TUL:et i Västervik så "man kan ta det i samband" eller nåt sånt sa hon..

Så kontentan av det hela blir väl att runt den 1december snittas jag med allra högsta sannolikhet! Flört Och inte mig emot...har bara goda erfarenheter av det då Nova kom med akutsnitt och det var såå proffsigt gjort allting. 

Grattis till dej
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-11-11 14:43:28 följande:
    Stoce:
    Angående gavicon (eller hur det nu stavas) så köpte jag det för att pröva om det var mer effektivt än novalucol som jag brukar äta, men USCH! Jag höll på att kräkas. När man tuggar på dem blir de till ett segt skum med äcklig smak. Inte en chans att jag stoppar en sådan i munnen igen.

Det bästa mot halsbränna ska vara att blanda 1 tsk bikarbonat i ett glas vatten och dricka det.  Jag har samarin kvar hemma som jag tagit ett tag på kvällarna, hjälper hyffsat. Novalucol tar jag när det krisar på bussen eller så, men då behövs några stycken...

NhjärtaD:
    När jag äter räkor gör jag det helst av allt med rostat bröd, gräddfil, kaviar och avocado. Super gott tycker jag!

När det gäller en fullgången graviditet så tror jag att man räknar från v. 37+0. Min lillebror föddes 3 veckor och 1 dag för tidigt och hamnade på neontalavdelningen. Hade han kommit en dag senare hade han legat på vanlig avdelning så det är där gränsen går. I alla fall i Stockholm. 
    Ja jag tänkte lite ihop plock så, men står still vad vi ska ha liksom, sambon är juh så kräsen med

Tror jag har lite små värkar Förvånad känns inte alls som förvärkarna.....men vågar inte säga nått till sambon för han blir så nervös om det skulle vara falskt alarm vilket det säkert är!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 19:04:48 följande:
    Ta panodil som jag och sätt dig på soffan och försök att klara av denna värk du har och tänk på något annat.
    Jag kan hantera denna värk, har juh fött 2 barn innan utan bedövning men ska ta alvedon & en dusch snart & går det inte över så är det nog dags att packa väskan
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-11 19:43:23 följande:
    Fast det funkar inte på mig, jag fick det när jag var tvungen att sitta på en träbänk i en halvtimme och vänta på bussen. Nu när jag har vilat rumpan på mjuka underlag några timmar är det nästan borta.

Älskarnova Grattis! :) Vad mysigt att du får träffa din bebis så snart! 
    Karttikeya skrev 2010-11-11 19:05:34 följande:
    Har ont i precis hela kroppen.. Är säkert någon smaskig influensa jag dragit på mig.. Tycker så otroligt synd om mig själv just nu, haha.. *host host*
    Blä din stackare! :( Krya på dig!Kanske ÄNNU en bebis som kommer tidigare än planerat haha, vad är det med den här tråden? Vilken vecka var du i? Du var nästan fullgången va?
    Den jäklas säkert, men det känns som värkar ele djäääääävulska förvärkar....36+2 idag så snart fullgången!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-12 21:01:33 följande:
    Åh jisses vad trött jag är! Har världens ont i magen, känns som mensvärk fast i hela magen. Knasigt.
    Har handlat, städat, och nu håller vi på och tvättar och nu ska vi äta. Idag blir det räkor! GOTT!
    Efter Idol blir det sängen för min del, är helt död verkligen!

Idag fick vi hem spjälsängen, så nu står den bredvid min sida sängen! -D Känns helt overkligt att VÅRT BARN ska ligga där om några veckor! Men det är så himla mysigt att gå in på sovrummet nu! Ska lista ut hur man höjer botten bara innan jag bäddar den. Längtar!

Nej, nu blir det att titta till tvätten och sen blir det räkor och mys i soffan med min karl!
    Hoppas ni alla har en trevlig fredag!
    Vi åt med räkor, hela 7hg färska räkor med tillbehör MMMM
    Karttikeya skrev 2010-11-12 21:53:29 följande:
    Buhuhu. Denna hostan gör mig galen Skrikandes Stackars magen gör så ont av det.. Gråter
    Usch ja, inget kul när man är höggravid, fick influensan i v39 med Elliot, hög feber, snorig & hosta....när febern släppt gick vattnet Så kan trösta er med att oftast när man har en infektion så kommer inte förlossningen igång för kroppen är upptagen med att läka infektionen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)