Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-11-01 19:34:19 följande:
    Var har du ont? Strålande? Molande? Ilande? Regelbunden? 
    inte regelbunden, tjejmagen kallar man det nog, liksom nedre delen av magen....
    är mer strålande tror jag, jag är kass på att beskriva sånt när jag inte känner igen smärtan...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-11-01 19:47:43 följande:
    Haha. Okej ;) Svårt att hjälpa då med "expert" råd ;)
    ahh jag vet
    jobbigt är det iaf....känns som jag vill skita varje gång jag är uppe & går med....
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-01 20:27:20 följande:
    Hej tjejer!!

Varit bortrest i helgen till Växjö (då åkte vi igenom Viserum,va de inte där du bodde älskarnova?)
    Orkar inte plöja mig igenom alla inlägg just nu,hihi!

Men ingen som fått bebis mer?? El är på G??

Själv har jag sen i Fredags haft onda,jobbiga förvärkar. Känns som ja ska bajsa på mig o magen drar ihop sig och den håller i sig i någon halv minut. Asa jobbigt när man e på stan o måste stanna o typ hålla i något o andas igenom den,hahaha så PINSAMT!
    Men va kan de betyda?? Kommer jag ha så nu tills jag föder bebis om ca 5 veckor??
    Jag bor i Växjö

låter som för mej....hela dagen har det kännts som jag ska bajsa på mej...inte så kul....ska till BM imon & har lite frågor....

Jodå en bebis till har nog kommit
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-01 22:35:53 följande:
    Gör du? Så roligt Alltid skoj med nån som bor lite närmre! Min sambos mamma bor där,så brukar åka dit ibland på helgerna tycker det är en himlans bra shopping stad,har så mycket fint jue! Handlade massor till bebis,hihi!!

Berätta gärna va BM sa om de me att de känns som man ska bajsa på sig?? Ja ska inte till min BM förrän om 1 vecka
    Jaha, vilket område?

haha tycker du? en annan tycker juh inte det, fast nu har det kommit massa nya affärer så nu kanske det är bättre

Det ska jag göra, meeeen jag tror hon typ kommer säga att den trycker sej neråt & då kan det trycka på endel, men ska höra!
    SaraKlippan skrev 2010-11-02 06:22:08 följande:
    Hej allihopa! :) Igår kl 12:28 föddes vår lilla pojke med kejsarsnitt 5 veckor för tidigt. Han vägde 2455 gram och är underbart fin och klara sig jätte bra med andning o så. Vilken lycka när man hörde hans skrik när de plockade ut honom! Jag och min sambo började båda stor tjuta där bakom skynket! Lite jobbigt sen när de tog ut honom o sambon följde med o ja fick ligga kvar där utan mina prinsar! Dröjde ca 2 timmar innan ja fick träffa vårt barn men som tur var så va sambon med honom hela tiden och det var underbart när ja kom åkande i sängen o fick se min sambo sitta där med vårt lilla knyte på bröstet! Lyckotårarna bara sprutade! Sen fick ja lille Benjamin till mig och låg kvar där med honom på bröstet till kl 23:00 då vi var tvugna att få lite sömn. Han var jätte duktig o fick mat genom sond men var ändå lite sugen på tutte o försökte att sutta lite från mina bröst! Nu ligger ja här o har precis vaknat o vill bara komma till min pojke igen! Min sambo sover, jag har svårt för att sova mer o har lite ont. Har precis fått smärtstillande och ligger här o oroar mig för hur det ska gå när ja behöver bajja! Rädd för att röra mig då de gör rätt så ont o känns obehagligt! Undrar hur lång tid de tar innan ja kan röra mig någorlunda igen? Hade gärna skickat en underbar bild men ja kan inte bifoga bild när ja är här inne i mobilen :( så ni får vänta ett tag till! Vi kommer kanske att få åka hem i slutet på veckan! Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar :) ni är underbara!
    Åhhhh GRATTIS!!! Så härligt att allt gick bra

Väntar på bilden då & krya på dej!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-02 10:12:39 följande:
    Stort grattis till saraklippan! Längtar efter bild! :)

Igår var det min och sambons 1-åriga förlovningsdag men han har jour så vi fick fixa lite mys här hemma istället! Jag gjorde en fläskfilégryta med ris och världens godaste sallad och till efterätt hade jag köpt en chokladmoussetårta. Sen hade vi tända ljus överallt och såg på film och bara mös :) himla mysigt!
    Det hade vi i söndags Men blev inte inget firande då, men i fredags köpte jag hem lite rosor & gjorde en enkel men smarrig middag tända ljus med såklart, men det har vi ofta ändå!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-02 10:27:17 följande:
    Ja tända ljus hör ju årstiden till tycker jag! Men hade en del mer än vanligt haha :) åååh jag är sjukt sugen på glögg!!
    Det gör det absolut!!

Jag med & lussekatter, mmm julmust med...meeeeeeeeen jag håller hårt på mina traditioner hihi

glögg, julmust & pepparkakor No No innan första advent, lussekatter No No innan lucia hahaha
  • Trollungarnasmamma

Åhhh storbråkar med sambon nu...suck suck....vi har nog inte grälat på jag vet inte hur länge, mest små tjur men nu är det igång.....men det är sånt som hör till....är så jäkla tråkigt bara, tar onödig energi, speciellt nu när det knappt finns nån att ta!!

Ska till BM idag iaf, han ska juh med, hoppas hon inte känner av spänningen...

• Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2010-11-02 11:09:51 följande:
    Grattis SaraKLippan!! Det var som tusan! Lycka till med allt!

Kanske skulle göra en nedkomst-lista?

Urk en riktig pissdag, bråkade med sambon så det stod härliga till. Skulle vilja gå i ide och komma fram när det är dags för bäbis att titta ut....inte jobba mer det här höstrusket. Bahhahaaahahahah jag är så LESS!!!!
    Känner samma här ang ide.
    MFJG skrev 2010-11-02 11:11:09 följande:
    Hur har era små legat när ni gjort era TUL?
    Min hade huvudet neråt fast liksom borrat in sej i ljumsken v 32+1
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-11-02 11:29:31 följande:
    jag har hållt stnehårt på att INGET före 1 december kommer in ähr i huset men så gravis som man är så blev det både julmust och julskinka, blev lite sur på mig själv att jag var så sugen men det här är det enda året det sker så tidigt, absolut inte tidigare nästa år.
    ondar skrev 2010-11-02 10:50:26 följande:
    Haha ja men om jag skulle gå över en vecka eller två så har ja ju massa dagar kvar Tungan ute. Så inget är ju särskilt säkert hihi. Vi får hoppas att du får ut din bebis lite tidigt då så du slipper vänta så mkt mer:). Tycker absolut att de ska vara här snart allihop
    Ja med den här tråden så kan ju allt hända, har varit med i 2 trådar tidigare med Elliot å William och då tror jag att det itne var nån bebis som kom för tidigt men här kommer ju alla lite om de vill hon låg i tvärläge då, men nu har hon vänt sig på nåt annat sätt, vilket är svårt att säga, när bm kände igår så visste hon inte vad som var huvud å vad som var rumpan men det spelar ingen roll för när jag la mig på sidan för att få akupunktur så la hon sig åt något annat håll iaf, hela hon vände på sig
    NhjärtaD skrev 2010-11-02 11:13:05 följande:
    Min hade huvudet neråt fast liksom borrat in sej i ljumsken v 32+1
    Oj då, det var ju inte så bra, så låg William oxå när han skulle komma och hanhade oxå nästan borrat sig fast så när jag fick värkar så fick bm försöka vända honom rätt med handen genom att köra upp handen medans jag hade värkar och det var inget kul, har aldrig haft så ont tyckte värkarna var tillräckligt men att känna en hadn där i mitt i allt, nä fy fan säger jag bara.
    Sen så kom han inte ner eftersom han hade fastnat lixom och efter varje värk så återhämtade han sig inte som han skulle så jag fick åka ner till op för att göra ks, men eftersom det skumpade lite på vägen så lossnade han med huvud och åkte ner rätt, så han kom på op-bordet den vanliga vägen
    Jo det är klart, detta året har vi en ursäkt, men jag ska försöka hålla mej

Ne man vad säger du?? Har inte tänkt på det, men jag tror den ändra läge, men ska höra med BM idag ändå inte tänkt så långt juh, hon sa inget om det heller...

Häftigt att han vände sej i sista sekunden
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-11-02 11:48:03 följande:
    Hoppas din lägger sig rätt innan det är dax, för det är inget kul att käna en hand uppe mitt i det heliga när man har värkar
    Usch ne, kan tänka mej det!! Räcker med att de kollar hur öppen man e juh!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)