Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-10-29 16:32:18 följande:
    Hej alla =) Ni skriver så dant, orkar inte läsa igenom allt :P

Fick världens bästa brev idag, från försäkringskassan som så snällt berättade att jag är beviljade havandeskapspenning fr.om. den femte november! SCORE!

Ser att ni pratar nappar, Nova slutade med sin napp julen innan hon fyllde tre, (född i januari) gjorde precis som Willes mamma skriver, hon gav dom till tomten, det funkade jättebra =)

Inköp Har köpt de stora sakerna, skötbord o vagn, säng hade vi sen innan . Sen lite kläder. Men inget mer, det är ju två månader kvar för mig så det är ju lugnt =) Har inte köpt blöjor, nappar, tvättlappar eller nått sånt, inte heller nått till mig.. Tänkte jag skulle köpa "fultrosor", finns ju ofta nått 5 pack eller så på åhlens eller nått. Kan va skönt att ha första tiden efter förlossningen när man faktiskt blöder mkt, o sen bara att slänga om man råkar läcka o så.

Är helt slut idag. Har skenat runt halva stan efter en halloween outfit, tills jag kom på att jag nog har hemma. Storhandlat o långpromenerat med hunden, shoppat loss på systembolaget inför festen imorgon (neeej inte till mig såklart) o åkt runt o haft mig till affärer som inte är inom gångavstånd. Nu är jag TRÖTT.
    Härligt

Bara jag som väntar på svar...har sån jäkla otur denna gången tycker jag,....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Trevlig halloween Spöke

Imon ska vi till Ikea & fixa lite små grejer innan vi sätter upp säng & himmel börja packa väskan med...

Ni som har gjort TUL, ni har stora bebisar vår låg juh på -2% vilket var helt normalt men detta kommer bli en liten på 3-3,5kg tror vi...precis som storasyskonen....

BM på måndag härligt!

• Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-10-29 21:54:59 följande:
    ska man packa väskan redan nu? 
    det behöver man inte men vi gör har gjort det med de andra vid denna tid & gör likadant nu
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-30 08:49:58 följande:
    Varför fick du ingen HP? skrev de deT? så himla dåligt! tycker alla borde få de som vill de! Hoppas,hoppas verkligen att du får SP nu....håller alla tummar o tår!
    Ne min chef sa det, hon "kunde" inte skriva på några papper för jag bara gick timmar.....

Tack vännen, hoppas med...
    Ninnie81 skrev 2010-10-30 11:57:53 följande:
    hej tjejer.

tänkte bara titta in och uppdatera er hur de går för lilleman som ej har nå namn.

nu är min älskade lillevän 10 dagar gammal och äntligen väger han 2 kg. han har börjat amma lite från mig men får även sond. är såå stolt över min lillprins. hoppas fortsätter gå upp såhär bra så då blir nog inte vistelsen på Neotrala såå himla lång.

men däremot så tror de att han är äldre än va de stod på sista ul. fick ju då den 15 dec men ja har alltid sagt den 10 eftersom de stämmer bättre med min senaste mens och de verkar som de stämmer. så ist för v.34 så är han i v.35 nu. kommer inte vara så stor när vi får hem han men de gör inge bara vi snart får börja fara hem på permiss.

förresten...skulle de inte vara kul att starta en tråd där vi fått våra små och typ såhär:

Ninnie81:  BF 15/12, Född 20/10 (v.32), Pojke 1938g och 43 cm

Eller nån annan kanske har ett bättre sätt att skriva på =) tänkte bara att e kunder vara e kul grej

kram på er alla mammor och bebbar vare de sig är i eller utanför magen och ha en superhärlig helg
    Härligt att det går framåt!!!

Klart vi ska starta en tråd för de som kommit, är juh endel redan
  • Trollungarnasmamma
    SaraKlippan skrev 2010-11-01 11:22:02 följande:
    Tack för alla fina ord :) vi har bestämt oss för kejsarsnitt nu och det kommer att ske inom de närmsta timmarna! Är jätte nervös och vet inte riktigt hur ja ska smälta allt! Kommer in o uppdaterar så fort ja kan!
    Hade jag med valt!!!

Förstår dej, men det kommer gå bra, är nästan avis Lycka till så hörs vi sen!!!
  • Trollungarnasmamma

Hej på er!

Sitter här & små droppar bröstmjölk, hahha dags att ta på mej bh kanske

Idag har jag barnen hemma, sonen blev biten av en hund igår när han var hos deras pappa...fick ett jack på kinden & en rispa på läppen så igår var han sååååå svullen, lite bättre idag...stackarn han fick antibiotika som vi måste tvinga i honom, inte så kul....

igår satte sambon upp sängen & bäddade han såg så nöjd ut!

Haft lite rosa i trosorna i 2 dagar nu, är inget att ringa över va? ska till BM imorgon....Har ett himla tryck neråt idag med när jag är uppe & går, nästan som jag känner mej bajsenödig hela tiden Obestämd

Nehe nu ska jag ta & byta ännu en bajsblöja...han bajsar som attan idag sonen!!!

kram på er

• Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-01 12:01:03 följande:
    Ja det har du rätt i, beräknar de _inte_ strlk kan man ju faktiskt be om det:). Smart!
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 11:53:28 följande:

Emille:
    Haha jag vill nog ha min pojk i magen til december början iaf så har jag honom och julen haha inte illa
    Jag vill inte ha en November bebis då det är många som fyller år i november som mamma sambon jag min kompis förlovningen massa berök osv haha nej nej jag vill vänta
    December är hans månad

Nu är skötväskan nästan klar fattas bara napp välling första nallen och stumpor

Jag har nu lagt in
    2 st mössor (tunna)
    1st mössa Tjock för hemgång med overall och babyskydd
    5st Blöjor
    Nessesär innehållande babyolja babycrem sinksalva och ammningsskydd och vanlig babycrem
    2 st boddys långärmade 
    2st byxor till
    1st lång ärmad
    1st långbyxor till tröjan
    En filt
    Nappflaska
    våtservetter
    Ersättningsburk

Fattas som jag ska köpa är babyskydd övertäck som jag hittat en åkbåse typ

Har inte tagit fram till mig då jag tänkte köpa till mig något innan det är dags som tröja trosor och byxor och sköna goa strumpor och tofflor
    Har hela badrummet fullt med bindor sen år 2009 då jag hade sista mensen i mars haha så jag har en del bindor jag sammlade i mig *skrattar*
    Sen tar jag med mig en nässesär med allt jag behöver sen.

där sa du nåt, jag fyller ju också i november fast nu i början- på fredag:P. O min äldsta bror fyller på torsdagen dan innan mig så om bebis vill ha en egen månad får den ju faktiskt komma i december. Dock firar vi knappt födelsedagar i vår släkt (bara småbarns) så det blir nog väldigt mkt bebis egna månad ändå skulle ja tro :P.

Vilken bra lista du la upp, den ska ja ta o härma lite:).
    Behöver man verkligen ha med "Nessesär innehållande babyolja babycrem sinksalva och ammningsskydd och vanlig babycrem", våtservetter, blöjor och ersättningsburk? Det kanske är skillnad på sverige o danmark i det avseendet men har de inte sånt där? Precis som bindor osv.
    Ne salvor osv är inget jag har med till bebis, amningsskydd kommer jag ha med mej...
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2010-11-01 12:09:25 följande:
    De gör ni rätt i...KS är antagligen säkrare för bebbe än att födas med säte...
    Är SÅ  avis på er som får er bebbe NU, LYCKA TILLNalle

Ang kvarvarande December bebbar, så finns jag oxå kvar=)
    Har BF den 9/12 å verkar inte alls som att min snutta hade tänkt sig att "ploppa" tidigare än så, snarare senare, å med min"tur" så blir de säkert någonstans MELLAN jul å nyår*S*  bara för ATT*S*
    Jag är med kvar! BF 6/12...har aldrig gått över tidigare så hoppas inre nu heller!!
    ondar skrev 2010-11-01 12:09:26 följande:
    Bra:) då behöver inte ja heller tänka på det:P. Pratade jättemkt om sånt på föräldragruppen men jag var bara på två av fyra möten så har glömt bort det mesta som sades:/
    Ne behöver du inte, jag har aldrig behövt nått sånt till de tidigare mer än det som finns på BB...
  • Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-11-01 14:42:47 följande:
    Vilken slags ont?
    Vet inte rikigt, svårt att beskriva...kommer & går...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)