Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Ok. Ja, faserna har jag inge koll på alls! =)
    Han brukar somna kl 20. Vakna vid 22 ung, får då napp o buff i rumpan o brukar somna utan problem. Sen vaknar han olika tider ung vid 00, 02, 05, 6.30...... Inatt sov han bra iaf. =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

En "off topig" grej men måste säga det iaf. Nu är min son 7½månad. Jag har nu inte ammat sen i måndags. Ammade då en stund för det gjorde ont i ena bröstet. Har väntat på att det ska göra ont igen, men har inte gjort det ännu. Tänkte vänta till nångång nästa vecka och sen äta det jag känner för = det han inte tål! =) Ska bli skönt o sluta vara så noggrann till mig. Därav varför jag vill sluta amma. Vill egentligen inte, men just för att det är så jobbigt o vara så noga, o får han utslag så vet jag inte om det är ngt han ätit el jag. Därför ska bara han få äta nu. Ska ta mig en el två drinkar till kräftorna imorgon också, då gör det säkert ont i bröstet på söndag bara för det! =)
    (har ätit utan allt sen han var 4månader)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Åh! Vilken natt! Gärna igen tack! Underbart. JAG har fått SOVIT!!!! Weeee! Lade honom för natten kl 21. Han vaknade igen strax efter kl 7!!!!!!! KLOCKAN 7!!!!! 21-7! Underbara unge! Nu vet jag iofs inte om han varit vaken tidigare, men jag väcktes då iaf! Underbart! Sen fick jag honom o somna om kl 7.40 sen vaknade han igen strax efter 9! Fick sova en stund till! Sååååå härligt! Och solen lyser! Underbar dag! Skrattande Solig

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    AnnaCL skrev 2011-08-27 11:36:22 följande:
    Hurra för härliga nätter!
    Ja, dom är verkligen underbara! Mera sånna tack! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-08-27 12:06:22 följande:
    LYX! Själv har jag stått å burit en gråtande Emil hela natten. Jag är klipp slut. Enda sammanhängande sömnen jag fick var mellan typ strax efter 4 och till 5.30. Då sov han på mig, jag är skitstel nu! Konstig nog ville ungen upp vid 5.30 trots en sömnös natt. Och det e ju inte lite gnällig han varit...
    Usch o fy för sånna nätter! Man njuter verkligen dom nätter ungen sover! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Nu sitter man vaken i soffan igen med en klarvaken unge i sin säng! Hade hoppats på en repris, men nej! :( Får se hur länge han är vaken nu! :(
    Men fy FAN va det åskade för en timma sen! Hualigen. Blixt efter blixt efter blixt! Inge paus lixom. Blä! Vi var ute på balkongen kl 1 imorse o det var såååå varmt. Förstod att det skulle åska! Hua! :(

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-28 09:05:18 följande:
    Ebba har mask igår kväll kl var 22 så sa ebba att hon hade magsmärtor och ont i tissekornen och att det kliade i rumpan jag sa till henne att lägga sig på golvet föra tt jag skulle undersöka henne och jag såg MASSA maskar rörde sig utanför hennes anus massa små smaskar ploppade ut
    Hon har alltså fått mask.
    Så vi måste till sjukan med henne idag för o indersöka henne och sen få medicin till detta.
    Hon har urininfektion som man kan få av detta och behadligen av hela familjen idag.
    just nu är det morgonkaffe för mig och ebba har duchat nu på morgonen och jag tvättar alla kläder i snabb tvätt i 60 grader och sen blir det att städa hela jävla huset ..
    Sen så frukort sen sjukan med oss utan elias o amadeus .. sambon sover än så sen när ahn e uppe så åker vi det sa vi igår då ebba hade så ont och var så lessen      
    Men fy va läskigt! Hualigen. Vi som pratade om mask igår! Haha. Hur vi nu kom in på det! Hade ett par kompisar över! =)
    Hur har hon fått det?
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Idag har vi varit hos min mamma som bor nästan 5mil bort och ätit mat. Hon gjorde specialmat till mig o Loke. Första gången han fick testa fläskfile och ris! Det gick det med. Gick tom att äta bitar av köttet! Jasså? hehe. Fick även smaka blå bär och glass! Det spotta han inte ut! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-08-28 19:43:40 följande:
    Nu har Anton ett stort fint blåmärke i pannan. Han satt i min säng medan jag bäddade hans, jag vände mig mot honom lagom till att se han dyka i golvet. Han skrek med en gång så det är väl ingen fara va? Han lugnade sig efter några minuter och va sig själv igen.
    Fy sjutton vad kass man känner sig!
    Jag har lärt mig att skriker dom direkt efter fallet så ska det inte vara ngn fara. Är dom däremot tysta en stund efter fallet, det räcker med nån sekund så ska man åka upp, då kan de ha svimmat av! Jag vet inte! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)