Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Åh, orkar inte med nätterna snart! Varför bara nån bra natt? Varför inte flera? Gick o la mig vid 22.30. Hörde köksklockan slå heltimme. Somnade strax efter det. Vaknade kl 23.25 av Loke. *suck*. Han somna  strax efter ett. Jag gick o la mig. Hann inte ligga där länge innan han skrek igen. Åh!  Tror han sover nu. Ligger på mage. Får försöka vända på honom o hoppas att han inte vaknar! :/

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-08-31 06:06:26 följande:
    Suzzy - varför låter du inte honom fortsätta sova på mage?
    Vi sover inte i samma rum, så då har jag inte koll på hans andning. *hönsmamma* hehe.
    Han vaknade inte av det. Men vaknade igen vid 4. *gäsp* Tog in honom till oss o han sov till 8. Han ligger i våran säng o gaggar o hans gröt står redo. Får snart hämta hit honom! =)
    snuttan23 skrev 2011-08-31 07:24:43 följande:
    Ni som ger vällning innan läggdags, hur mycket ger ni (vatten) och hur länge håller dom sig på det?
    Vi ger välling på hans ersättning, vid tar 3dl vatten, blir väl 270ml eller nåt sånt som han får kl 21. Olika när han vaknar igen!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag har nämnt det för sambon men han viftade bort det! =)
    Känns som han är för gammal för det. Han ligger varken platt på mage el platt på rygg när han sover! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Loke vägrar inte mat, men han brukar prutta med munnen, han tycker att det är lika roligt o göra det med mat i munnen!!! Flyger mat. Höjer rösten och säger Nej Loke. Fy! Dum Loke. Inte göra så! Han skrattar. Gör han så igen ställer jag matstolen i ett hörn (med ansiktet inåt) o sen får han inge mera! Elakt, jag vet. Men tycker att han är gammal nog och lära sig ordet nej! Han måste veta vad som är rätt o fel! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-08-31 17:34:25 följande:
    Suzzy, jag håller inte med dig där. Så små barns hjärnor är inte utvecklade nog för att förstå din "uppfostringsmetod".

Att lära sig ordet nej är en sak, men att bestraffa på det sättet är något helt annat.

Att barn pruttar med munnen i den här åldern är helt normalt och det går över
    Inte varje gång jag ställer undan stolen! Men han tycker det är kul, skrattar o pratar med väggen och försöker ta på den. hehe
    Ja, prutta med munnen har han gjort länge o det får han gärna göra, men INTE när han äter!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag tycker iaf inte att det är kul när man spottar ut maten över hela mig! Fast man säger åt honom!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Så! Nu har man börjat jobba! =) Ledig i torsdags, möte igår, 7.30-12.30 idag 16-21 imorgon! Sen jobb på tors igen! =) Jätte skönt faktiskt!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Lade plutten för natten kl 21 igår kväll. Han vaknade strax innan fem, somnade om efter 30min, vaknade vid sju, somnade om snabbt igen. Vaknade sen halv elva! Har fått sovit! Va skönt!
    Men plutten är dålig! Näsan rinner och när jag bytte blöja imorse var det löst! :( Han har ingen feber. 37.2.

Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)