Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-08-29 00:33:46 följande:
    Det känns så sjukt avlägset, de tiden är man kunde lägga dom nånstans utan att de flyttade sig.

Elliot höll på att kvävas häromdagen. Han bet av en bit av min melon och satte i halsen. Minns knappt vad som hände för det gick så fort. Minns att jag ropade att han kvävdes, att jag dunkade i ryggen och att biten flög ut på min fot och då häll jag honom upp och ner. Usch.. Han har liksom kommit på att om någon håller något han vill ha, kan han ta tag och dra i handen så han får det i munnen och det var det han gjorde. Snabbt som tusan! Hann inte ens reagera förrän han blev hysterisk.
    Loke är inte så jätteduktig på o flytta sig själv. Han kan men ve inte om det! haha!

Jättebra gjort! Upponer behöver man inte hålla, bara man lutar dom "neråt" och slår med handloven mellan skuldrorna! Men visst blir man skärrad! Loke satte ofta i halsen när vi började med mat! Om föremålet inte kommer upp när man dunkar i ryggen, tryck med två fingrar på diafragman. Det kan hjälpa! =)
    En klapp på din axel! =)
    Loke är också sån, allt en annan har i handen ska han ha i sin mun! =) Tv-dosa, mobil, sax....you name it! =) hehe
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-08-29 18:17:05 följande:
    Har haft en dag i helvetet!!! Fy!
    Hon är sååå pipig så jag blir galen. Och sen lägga till massa andra problem som vart idag och igår. Varför kan inte saker bli som man vill?
    Det är Loke med! Jätte grinig! Vad man än gör! :(
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    toksnippa skrev 2011-08-29 21:30:22 följande:
    Ja om det ändå hjälper för oss med... men supp funkar inte på denna herren då han trycker ut den på stört! ha ha!

Han har upp mot 41 grader plutten så då är det svårt o få ner tempen, men nu kändes han lite svalare när jag var upp och kikade till honom. Har testat allt, badat honom sval, baddat osv. Endast blöja på. Ont i munnen så man knappt får i han något.

Så nu hoppas vi att det gör susen med lite sömn, fortsätter han dricka dåligt inatt/imorgon får vi ringa in då han har så hög feber och se om han behöver dropp. Elände!
    Man får trycka in fingret lite med suppen, mne bara lite och sen trycka ihop skinkorna en stund =)
    hoppas han blir bättre inatt.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Konstigt att min unge är gnällig samtidigt som era då han är 1månad yngre! Hoppas han inte är lika gnällig idag!

Vad lätt det är o se fel på klockan. Jag vakna av Loke, titta på kl som var 05.19. Gick in till honom o försökte få honom o somna om! Tog en evighet. Tänkte att snart ringer nog sambons klocka, då får han ta över. Den ringer halv sju! Kände att jag orkar inte. Han somnade tillslut o då tittade jag på klockan som då var 05.18! Vänta lite! Står kl stilla??? Den måste ha varit 4.19 när jag klev upp! hehe
    Trött som fan var man. Hörde inte ens sambons klocka ringa, märkte inte ens att han klev upp!
    Loke sov från 21-4. 5-8.30! Ganska godkänt faktiskt!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    sweet86 skrev 2011-08-30 20:55:31 följande:
    Försöker å hänga med här men får sällan tid till att bara sitta å skriva...
    Herregud så snabbt dom små liven utveckas nu, vart tog våra bäbisar vägen..
    Jag har en kille som inte är still en sekund han kryper dit han vill, ställer sig upp, älskar att gå om han får hålla oss i händerna och nu börjar han bli så pass stadig att han törs släppa den ena.. Gunga tillhör också favoriterna.
    Han är dock väldigt kräsen vad det gäller mat, bara mammas hemgjorda och couscous med kyckling på burk går ner..
    Liam sover i eget rum ibland hela natten med mat 1 gång, annars sover han tills ca kl 04 i sin säng å så kommer han över till oss. min plump vägde 10,1 kg och var 75,4 cm lång.
    Tand nr 7 och 8 är påväg upp.. Å han gilla å bitas vill jag lova!!

Just nu njuter jag av varje dag som går, älskar han sååååååå j'vla mycket vårt lilla mirakel..

Mensen har jag inte fått tillbaka än, väntar å väntar.. slutade amma 12 juli. 

<3Lycklig mamma<3
    Stora killen! Min kille väger nånting över 7kg får jag hoppas! Ska till bvc den 8sep. BOEL test! =)
    Ja, bitas vill Loke med göra. Så hårt han bara kan. Aj!
    Hur går det med allergin? Är den borta?
    Ska ni till öppna nåt? Ta med dig Jenny o lilltjejen! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    snuttan23 skrev 2011-08-30 21:42:11 följande:
    V har 2 tänder nere och nu kommer 2 st uppe dock inte dom i mitten utan "vampyrtänderna" så han kommer se jätte lustig ut :)
    haha, precis som på loke. vampyr tänderna har tittat ut, nu har ena framtanden brytit igenom o snart den andre! =) hihi
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-08-30 22:01:34 följande:
    Här är det bara 2 tänder som kommit , de i mitten nere. Dom kom på hennes 7 månaders dag. Inte sett att några andra är på väg heller. Men dessa bara var där en dag typ, inget gnäll alls så hoppas att resten kommer upp lika smärtfritt också.
    Det lät härligt! Loke börja dregla o bita massor när han var 3½ månad. Innan tanden bröt igenom var han hemsk! På ren svenska. Fy! Men blev sig själv när den brytit fram. Tand nr 6 är på g o han var gnällig igår o idag. Vet inte om det är den som spökar. Han har inte gnällt över de andra tänderna, eller så har man vant sig o nu gnäller han lite extra! =) hehe 4e tanden tog tid på sig o nu är det 6e som tar tid! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)