Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nu sitter sambon på akuten igen. Vi var där i onsdags kväll för att han hade fått en infektion i fingret vilket gjort att det svullnat upp och en läkare skar upp det och tryckte ut massa var. Dock verkar den läkaren ha varit riktigt kass, han la över allt ansvar med mediciner på undersköterskorna som såg smått livrädda ut och det blev ju så bra som det låter. Inte bra alls alltså. Penicillinet var inte inringt igår så vi var tvunga och sitta på apoteket en timme och vänta på det. Nu är det dessutom sämre igen och såret ser helt hemskt ut, så ja.. 

Jag var helt slut och behövde äta så jag stannade hemma och gjorde mat. Nu har jag legat i soffan och vilat och kikat på Idol! Daniel som är med har jag stött på några gånger på fester så det är lite kul hihi. 
    Nu hoppas jag på att mannen kommer hem snart, vill sova. Men han har inte hört av sig än så han har inte varit hos doktorn än :/ Uscha.

Hoppas ni har haft en bättre fredagskväll än vi! :) 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Licebe: nja, jag känner mig så trång så det är obehaligt på snudd till ont innan slidan "vant sig". Håller med att det känns fel! Dessutom är jag så sjukt osmidig och osexig med magen så det drar ner det för mig. Sambon är dock inte det minsta påverkad. Önskar nästan att han inte ville ha sex, för känner mig elak som inte kan eller vill typ.

• Momalicious

Sitter på akuten med mannen för tredje gången denna veckan... Fy, vill aldrig se en akutmottagning igen!

• Momalicious

Vi ska till Ullared efter vi flyttat nån gång, fått sålt en av våra tre bilar och jag är färdig med körkortet. 
    Gud. Är helt död efter den här dagen!
    Först var vi på akuten med sambons finger och de fick skära upp fingret (IGEN) och tömma det på var och spola rent. Nu äter han två penicillinsorter så jag hoppas fan det släpper snart, usch.
    När vi kom hem åkte vi till sambons föräldrar och åt middag och när vi åkte hem såg vi en samling med några av våra kompisar som stod runt en uppenbart medvetslös kille så vi stannade och kollade läget. Sambon är ju brandman så han har ju koll. Hans pappa och farbror är dessutom också brandmän och hans farbror är räddningschef här så vi ringde dit dom och hans bror som är yrkesmilitär. Killen hade tagit en överdos och var halvnaken och hade oregelbunden puls. Skönt att vi kunde hjälpa innan polis och ambulans kom!

Nåt som var rätt gulligt var att mitt i allt så blev den killen som var medvetslös halvt medvetande och blev jäkligt aggressiv och alla dessa män ställde sig skitsnabbt som en mur runt mig för att skydda mig och magen hihi. Gulliga killar! 

Hoppas det blir bra med den där stackars killen. Man ska ge fan i droger! Ingen av oss visste dock vem han var och vi bor i ett väldigt litet samhälle så han kommer garanterat inte härifrån. Fyfan. Hoppas han blir bra och kan hålla sig undan knark.

Där var vår kväll i ett nötskal ;) 

• Momalicious

Ninnie81: lycka till nu! Det var visst en envis bebis ni har som vill komma nu! Kram
    Majorima: nej, den första läkaren var nonchalant och lät undersköterskorna göra allt egentligen för att han ville iväg. Han kollade ingenting. Den andra läkaren var ännu värre och 1. Kollade inte mer än en sekund på fingret 2. Sa att alsolsprit är dåligt och att det skulle tvättas med tvål och vatten bara och 3. Skrev ut ett till penicillin som skulle "ta infektionen från andra hållet". Nu äter han både heracillin och amoxellin (hur de stavas vettitusan haha). Den tredje dokotorn, ortopeden. Sa att han skulle odlat om det inte var för att han redan ätit penicillin i nästan fyra dagar. Han var iaf duktig och tog sig tid. Det tycker dock inte min mamma eftersom doktorn inte frågat vad min sambo jobbar med (han är murare/anläggare) så nu tror mamma att han ska dö av blodförgiftning bara för att man blir smutsig i tomas jobb. Men så länge han skyddar fingret ser jag inte hur det kan vara farligt.?

• Momalicious

Jag måste fråga er en sak. Min mamma är som jag, ett kontrollfreak. Nu har hon blivit väldigt jobbig angående bebisen. Typ om jag säger att vi köpt en overall säger hon att vi är dumma för man får så mycket och att det minsann är onödigt. Jaha. Ska barnet vara naket när vi åker hem från BB eller? Dessutom tänker inte jag räkna med att vi ska få hur mycket som helst. En annan sak hon gör är att tjata om namn och säger jag ett namn vi gillar så säger hon alltid hur fult det är eller så. Dessutom sa hon igår "men jag har faktiskt frågat många nu och loke kan han bara inte heta!! Det är som att döpa barnet till Judas". Blev jävligt sur. 1. Nej det är inte samma sak. Kristendomen är nutida och asatron är från typ... Jävligt längesen. 2. Vi väljer namn som är fina i första hand och skiter i vad de betyder.

Åh. Blir så arg. Det är vår bebis! Dessutom tycker hon att hon ska få komma till BB men jag vill inte ha besök då men jo, det får man räkna med, tycker hon. :(

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-10-17 11:36:45 följande:
    Ninnie81:  
    Lycka till, håller tummarna för att allt går bra
    MEGA kram till dig Gumman!!!!Tycker du ska sätta ner foten bara, som du skriver så är de ju ERT barn...
    (Vet att de e jobbigt, de e ju ändå ens MAMMA för tusan)

Sedan kan ju hennes "besatthet" bero på att hon är JÄTTE nervös för DIN/ER skull, med den stundande förlossningen, å föräldraskapet, hon ska ju bli MORMOR*ler*

Vill inte DU ha besök på BB så slipper du det, personalen går HET på vad DU som mamma vill, så det behöver du inte vara orolig över =)
    Jag vet, men det är så jobbigt för hon fattar inte riktigt bara. Jag sa till henne häromdagen och blev riktigt sur och hon änna viftade bort det. Vet inte hur jag ska få henne att förstå. Men det där med BB, vi ska säga att vi inte vill ha besök, men skulle hon nu mot förmodan (tror verkligen inte det kommer hända) dyka upp ändå så kommer jag säga till personalen att jag inte vill ha besök av någon annan än sambon (om han inte får stanna kvar då).
    Emelle skrev 2010-10-17 12:21:00 följande:
    Lycka till nu!!

TÄNK, bebisarna börjar komma nu. Åååå det är både läskigt och spänannde!

Ang. Ullared så skulle vi ju åkt i slutet av denna månad, men ajg spyr nästan efter 30 minuter i bil + att jag knappast orkar storhandla mat pga SD och foglossning så vi skiter i det...

Ang. Sexlivet så är det knappaste så att jag har mindre lust, därimot mindre ork + att jag känner mig så fruktansvärt osexig och klumpig så när det bli blir det alltid jättemysigt och bra. Men det är inte alls som innan. Längtar tills vi komemr tillbaka till det som innan var...

__________________________________________________ ________________________________

I natt 05.01 födde min allra bästa vän sin eftrlängtade son Hjärta, hon hade BF 21/10 så hon slapp gå över!
    Han är sååå söt och jag blir toookig av att vänta på min lilla skrutta. Vi att det ska vara jul nu ju!!
    Det är ju inte länge kvar nu. Och tur är det!
    Längtar också tills vi kommer tillbaka till det vanliga sexlivet, och jag slipper känna mig stor och tjock och osexig och allt sånt!

Grattis till din kompis! Jag längtar så himla mycket mer sen min kompis fick barn i onsdags. Blev verkligt på ett helt annat sätt då! I natt drömde jag att jag tog körkort och att förlossningen startade på vägen hem från uppkörningen hihi.

• Momalicious
    Jessika82 skrev 2010-10-17 12:31:59 följande:
    Då är man på förlossningen med värkar......
    Det var väldigt vad många bebisar som kommer tidigare i tråden! Lycka till! :)
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-10-17 19:04:47 följande:
    hon var inloggad 10:e okt senast iaf...e juh ett tag sen...
    Ja, jag såg det också. Hoppas allt är okej med henne. Blir lite orolig! 
    Kan kanske vara nåt med hunden? Kommer ihåg att hon skrev för ett tag sen att hon kanske skulle behöva göra sig av med en av sina hundar, så hon kanske har det jobbigt nu... Eller vem vet, det kanske kommit ytterligare en liten bebis i tråden!
    Stoce skrev 2010-10-17 19:28:38 följande:
    Hej tjejer!

Fogarna gör att jag inte kan sitta upp helt och hållet vid datorn så mycket. Jag läser och sådär, men kommenterar inte så mycket. Spännande, men samtidigt lite läskigt att bebisarna börjar vilja komma redan nu. Det gör att det känns så mycket närmare för en själv också, samtidigt som man inte vill något hellre än att få träffa liten därinne. Vi var på förlossningsbesök i tisdags och det kändes jättebra. En jättegullig barnmorska visade oss runt, och förlossningssalarna såg trevliga ut.

Denna tröja med tillhörande mössa har jag stickat halvliggandes i soffan i alla fall. Nu ska jag ta tag i dopklänningen som jag börjat sticka för länge sedan.

Förra helgen så läste min sambo att Peter Jöback ville ha barn, och vi fnissade lite och pratade om hur de skulle lösa det. På natten drömde jag att vi fick reda på att min sambo väntade tvillingar och eftersom han var karl och inte kunde föda på vanligt vis skulle jag vara tvungen att köra honom till en pytteliten by 20 mil bort, för det var endast där de snittade karlar. Jag blev lite panikslagen, "herregud, två nu i oktober och sedan en till i december. Vi som bara har saker till ETT barn. Och vad ska jag packa med mig, nu när jag ska vara förlossningspartner?!". Jag vaknade till lite grann, och höll på att väcka sambon för att höra hur långt han hade mellan värkarna, haha! Så knäppt!!

Bebis har sedan en vecka tillbaka börjat trampa mig på revbenen och håller konstant tryck så det känns som att jag måste flytta på hela kroppen och trycka tillbaka. Var på BM-kontroll i tisdags. Allt var bra, och bebis ligger med huvudet nedåt men har inte fixerat sig än. Har bara gått upp 3 kg hittills, så det känns väldigt bra då jag är överviktig.

Usch din stackare! Jag håller med dig att det är riktigt läskigt. Jag längtar verkligen SKITMYCKET och hade inte varit lika nervös om det inte vore för att det är så mycket som händer för oss snart, flytt, körkort och ullaredstripp. Det faktum att vi inte ens har en säng hemma till liten är sjukt läskigt, om han nu skulle få för sig att komma. Men allt skulle lösa sig, det är mest körkortet (och det faktum att han är alldeles för liten än) som gör det läskigt!

Riktigt fint set du gjort! Önskar jag med var duktig på att sticka men nae, det är jag inte. Klarar av halsdukar med nöd och näppe  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)