Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-10-13 00:27:40 följande:
    Skvallra för mig om hur det går så vet jag om jag borde ta tag i jobb-fejk-sökandet redan nu eller också kan göra en paniksökning om det kommer på fråga med en redovisning...

Det är ju sant som handläggaren säger, vem anställer en höggravid tjej? Och speciellt någon som är ordinerad vila... Min nya handläggare har inte hört av sig om några möten vilket känns skönt men oroande, skulle vilja veta att jag är medvetet ignorerad och inte har hamnat utanför systemet, men jag har inte orkat höra av mig för då lär det ju bli dags för ett möte med redovisning och hela alltet...

Ja det ska jag göra. Jag är iofs inte ordinerad vila men jag håller på att ta körkort vilket jag gör på heltid så jag har inte tid och jobba, och skulle jag ha det kan jag bara ta dels ett jobb där det funkar med bussar (och bussarna är ett skämt här) och dels som är väldigt stillasittande eftersom jag inte orkar springa runt eller stå eller öht röra mig egentligen. Så ja, vi får se. Ska uppdatera när jag kommer hem
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-10-13 10:14:38 följande:
    Vi har ju samma bf, så har också nått vecka 30 idag, känns stort tycker jag. Borde firas på något sätt!
    Jag är i vecka 30 på fredag. Jag ska fira med en dubbel körlektion och att inte göra nåt jag inte måste (förutom att läsa teori...) på helgen :)
    Blev ingen arbetsförmedling för mig idag. Började kräkas och ja, det verkar vara matförgiftning eller nåt. Magsjuka maybe. Skickade iaf världens längsta mejl till min handläggare om vilka jobb jag sökt osv osv osv. Har bestämt att jag ska sluta gå till arbetsförmedlingen den 1 november och vara "mammaledig" då. Så det är skönt! Inga fler möten utan bara slut nu liksom. 

Nu behöver jag bara tänka på körkortet och bebisen och sådär, jätteskönt!
  • Momalicious

Förresten, idag när jag gick in på en kompis sida på facebook så var det tydligt att hon fått verkar (hon är beräknad till den 26 oktober) och jag är såå avundsjuk! Eller ja, på ett sätt är jag avundsjuk för jag längtar så efter vår lilla bebis, men på ett sätt vill jag inget hellre än att han stannar en vecka övertid, trots att jag klagar på alla dessa jäkla krämpor. Vi har så himla mycket kvar att fixa innan vi är redo att ta emot en bebis, och dessutom är han för liten nu ändå. Men ändå, en bebis... ÅÅÅH!

• Momalicious

Blä, har äckelmigrän idag! :( Inget kul alls kan jag tala om! 
    När sambon kommer hem måste vi dessutom åka till akuten för hans finger svullnade upp igår morse och har fortfarande inte lagt sig så förmodligen behöver han penicillin. Har ingen alls lust att sitta på akuten hela kvällen men men.. Ska hoppa in i duschen nu och göra mig i ordning. 

• Momalicious

Nej nu är jag fan förbannad! Sambon ligger och sover och snarkar som en gris, helt full med citodon och diklofenak. För fem minuter sen skrek han i princip av smärta. Men jag ligger kvar här, klarvaken och upprörd eftersom han hade så jävla ont. Kul. Jag ligger här och har ont som fan av foglossningen men inte får jag citodon eller nåt annat trevligt. Och sömn är tydligen också överskattat! Jävla fan!

• Momalicious

Haft en fruktansvärd natt med en sambo som skrikit av smärta i sömnen och själv har jag sovit ca 2 timmar. Som följd har jag migrän idag med. Blev faktiskt lättad när körskolan ringde och sa att min lärare var sjuk.

Min foglossning har förresten blivit riktigt illa. Värker även när jag inte rör mig. Hade inte varit fel att få spola fram tiden till jul och bara njuta av sista tiden!

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-10-14 14:09:58 följande:
    Varför har han så ont? Det låter hemskt...

Jag måste säga att jag tycker att det är så mycket lättare att ha ont själv än när sambon har ont. Jag har jättesvårt att hantera när han är ledsen, har ont eller är sjuk.

Är han sjuk tänker jag ofta att han är töntig för jag tycker att han överdriver för det mesta. Har han ont tycker jag att det är jobbigt att inte kunna göra något åt hans onda, dessutom blir jag ofta orolig över att det ska vara någonting allvarligt. När han är ledsen brister mitt hjärta.

Han är mycket bättre på att ta hand om mig när det gäller sånt än jag är på att ta hand om honom. Han lyckas liksom göra det utan att jag känner att han tycker att det är jobbigt. Han tycker lagom synd om mig, han är van att se mig gråta och vet precis hur han ska göra. Börjar han gråta gråter jag med och det brukar inte vara mycket till hjälp.

Skönt att det är jag som ska föda och inte han. 

Men, men. Jag är bra på att ta hand om honom på andra sätt. Och skämma bort honom när han inte mår dåligt!
    Han har en infektion i fingret så de fick skära upp fingret igår för att trycka ut massor med var och han hade så fruktansvärt ont när bedövningen släppte. Hela vägen hem höll han på att gå under stackarn. Jag mår också väldigt dåligt när han har ont, och får ångest för att jag inte vet vad jag ska säga eller göra riktigt. 
  • Momalicious

Usch vad jag känner mig negativ just nu, håller mig lite undan just därför. Hur kul är det att bara läsa om allt negativt jag gnäller om liksom Läser allt dock.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)