Stefanie skrev 2010-10-14 14:09:58 följande:
Varför har han så ont? Det låter hemskt...
Jag måste säga att jag tycker att det är så mycket lättare att ha ont själv än när sambon har ont. Jag har jättesvårt att hantera när han är ledsen, har ont eller är sjuk.
Är han sjuk tänker jag ofta att han är töntig för jag tycker att han överdriver för det mesta. Har han ont tycker jag att det är jobbigt att inte kunna göra något åt hans onda, dessutom blir jag ofta orolig över att det ska vara någonting allvarligt. När han är ledsen brister mitt hjärta.
Han är mycket bättre på att ta hand om mig när det gäller sånt än jag är på att ta hand om honom. Han lyckas liksom göra det utan att jag känner att han tycker att det är jobbigt. Han tycker lagom synd om mig, han är van att se mig gråta och vet precis hur han ska göra. Börjar han gråta gråter jag med och det brukar inte vara mycket till hjälp.
Skönt att det är jag som ska föda och inte han.
Men, men. Jag är bra på att ta hand om honom på andra sätt. Och skämma bort honom när han inte mår dåligt!
Han har en infektion i fingret så de fick skära upp fingret igår för att trycka ut massor med var och han hade så fruktansvärt ont när bedövningen släppte. Hela vägen hem höll han på att gå under stackarn. Jag mår också väldigt dåligt när han har ont, och får ångest för att jag inte vet vad jag ska säga eller göra riktigt.