Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-02-03 10:48:20 följande:
    Skönt att allt gick bra idag ja byta tvättmedel så går det bra.
    Själv har jag med parfym i allt och inga kännsla ungar inte inte änns en rumpa som är lessen inte
    Och sköt att komjölk är som det skulle så han inte var allergisk.
    Och kolik beby nej då han vill bara öva på sina lungor ett tag då o då
    Och du är ingen dålig mamma dom här bebyna är inte 1 år ännu och vi kommer lära oss massor innan dess

Haha rödhårig ja det är elias med vet FAN vad han fått det ifrån då vi ALLA är blonda
    Han har brund koppar guld brund rött hår ja jag vet fasiken haha helt buskoooo
    Ja här kommer det från hans pappa iaf, det är väl det enda som han ärvt av honom haha! Alla bara säger "ååh han är så lik dig!", haha.

Nej jag eller Martin har inte heller varit känsliga som små, men jag tror att denna lilla knodd ärvt sin morbrors pigment, blir rödflammig för ingenting.
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2011-02-03 11:27:57 följande:
    Majorima - skönt att du kan börja slappna av och att ni hittar era egna rutiner. Du är expert på ditt eget barn och världens bästa mamma för honom

Vi kan inte jämföra våra bebisar för de är precis lika olika som vi.

En del är mer högljudda och klagar mer än andra. Men att de skriker för att träna sina lungor är en gammal okunskap.
    Hjärta Ja nej jag tror inte dom skriker för att lufta lungorna, men ibland får man acceptera att man inte kan trösta dom direkt. Tar ju ett tag innan bebisar kommer på vad dom vill också. Skulle inte få för mig att låta honom ligga själv och skrika "bara för att".

Har förresten gått ner ett kilo till senaste veckan typ. Glad Känns som om jag kommer klara de 10 kg mindre jag satt upp som mål inför mitt bröllop i maj ^^
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-02-03 12:36:54 följande:
    Skönt att det börjar kännas bättre majorima.
    Igår började vi med nan ha och har väl inte direkt hunnit utvärdera än men han fiser mycket mer än innan.
    Ja det började min lilla göra också. Och bajsa oftare..  Tungan ute
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-03 12:09:03 följande:
    Missförstånd har aldrig skrivit att man låter som lufta lungorna så man inte bryr sig !!
    Sa bara med skojs skulle att han kanske luftade lungorna .. det gör iaf mina barn på 5 och 2 år haha
    Men Elias ja det händer men då är det något han vill som är då (mat bajs kiss mysa sova)
    Nej jag tror inte att du menade att man inte bryr sig. {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2011-02-03 21:35:47 följande:
    Nu har jag fått min mens - sex veckor efter förlossningen och jag helammar. Min kropp vill verkligen bli gravid
    Ska ni ha fler då? Flört
  • Karttikeya
    Cissi: Mysigt, då får ni börja verkstaden dagen efter bröllopsnatten Flört

Vi tuffar på med våra rutiner här hemma. Någon mer än jag som har en bebis som behöver sova mycket men lätt blir övertrött istället? (=gnällig) Han somnar bara själv på natten, på dagarna får vi ta till lite olika metoder. Ju mer han har fått sova ju nöjdare är han, antar att han bara är en sån som behöver sova mycket.

Han vaknade 2.30 och 6.00 "inatt" igen, sen knorrade vi i 45 minuter (trööööött men vill inte sooova) och sen sov han till 10.

Hejjahejja ludi. Jag tänkte börja träna så smått nästa vecka på gymet. Mina föräldrar kan passa Tim på vardagskvällarna så att jag o Martin kan träna samtidigt när vi vill Glad Jag har en bröllopsklänning att komma i! Tungan ute
  • Karttikeya

8+1 timma verkar väldigt lite i mina ögon. Men mår han bra bra så. Tim är väl vaken max 6 timmar totalt eller så. Säkert mindre.

• Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2011-02-04 18:52:29 följande:
    Har med en tjej som vill sova mycket har vi kommit på, klarar 1-2 timmar vaken sen är hon skit arg....När hon är vaken vill hon att man ska prata & busa med henne hela tiden annars blir hon arg...Tungan ute
    Låter som att hon och Tim är ungefär likadana. En bestämd herre jag har. Och behöver hjälp för att sova annars blir han övertrött.. Tungan ute
  • Karttikeya

Ärftlighet, hm.. Martin var kolikbarn och jag sov hela dagarna tills jag var ett halvår.. Antar att Tim är ett mellanting, haha..

• Karttikeya

Grattis på din dag, Moma!

Vi har en liten gnällis idag, vad ont det gör i mammahjärtat när han inte är nöjd. Börjat med minifom idag, återstår att se om det ger verkan..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)