Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 13:58:27 följande:
    Kan man ta en vanlig måttband som sambon har som e atomatisk haha ja ni vet en som åker in snabbt
    E nyfiken jag med haha
    Om det går att ta runt magen kan man väl det :p Jag tog ett såntdär vanligt mjukt måttband.
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Herreguuuud vad ni skriver Tog ju flera timmar att läsa ikapp bara från igår eftermiddag..

Vi var hos BM igår.
    Bltr var 115/60
    sf-mått 32 cm
    Hjärtljud 144
    Vikt +17 kg (!!!!!)
    Ingen äggvita

Hon tog inget järn eller sockervärde så det kan jag inte upplysa någon om haha.
    Sen var det föräldrautbildning också, och hon pratade om förlossningen. Rätt "ointressant" eftersom hon inte sa något jag inte visste, däremot ville jag anmärka på några grejer som hon sa som inte var riktigt rätt. Men det var en ganska gammal BM som kanske inte uppdaterat sig så värst..

Någon skrev om hjärtklappning. Det har jag med, fast jag tror mest det beror på att jag är så nervös haha. Kan dock få andnöd och hjärtklappning om jag får förvärkar. Känns som om livmodern pressar allt uppåt då.

Blä för denna snön som kommit (och fortsätter komma!). Gillar snö men när man ska iväg på olika grejer och bussar är inställda så är det riktigt frustrerande!  

• Momalicious

Åh herregud, fick precis veta att min kompis dött.. sånt händer ju för fan inte en själv, det är sånt man läser om i tidningen, tycker synd om familjen och går vidare. Jag vet inte hur jag ska klara av teoriprovet imorgon, känns som jag ska dö. Gråter

• Momalicious
    MFJG skrev 2010-11-09 19:13:07 följande:
    Beklagar! Jobbiga nyheter och förstår att du har svårt att fokusera. Massa kramar!
    Licebe skrev 2010-11-09 19:14:05 följande:
    Guud vad trist, beklagar verkligen!
    Får man fråga vad som hänt?
    Jag hade en kompis som dog för några år sedan, bara 17 år.
    Han somnade ute på fyllan och frös ihjäl.
    Tack.. Hon dog i en bilolycka. Hon var bara 18. Den andra föraren klarade sig utan svårare skador och hon dog, det känns så himla orättvist. Givetvis önskar jag inte att den andra föraren dog heller men hon borde inte dött. Usch, det är så himla svårt att förstå. Ena stunden gråter jag ögonen ur mig och andra är jag nästan oberörd, som att det inte hänt på riktigt. Går verkligen inte att fatta. 
    Får massa dumma förvärkar nu också, antar att det är för att jag är så ledsen.
  • Momalicious
    Licebe skrev 2010-11-09 20:01:03 följande:
    Det där är ju så typiskt, att den ena klarar sig.
    Och oftast är det den som kör, som gjort för att man ska kunna skylla på den.
    Hoppas att det inte blir allt för svårt att hantera för dig.
    Kramar!
    Båda körde, det var en kollision. Inte riktigt fattat hur det gick till ännu.. http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=7217&sidnamn=V%C3%85RG%C3%85RDA
    delifi2 skrev 2010-11-09 20:05:51 följande:
    Å vad jobbigt, kan du inte skjuta upp teoriprovet imorgon då så att du kan få sörja ifred utan att tänka på nåt annat? Beror ju på om du kan koncentrera dig eller inte och ur du är som person, jag är en sån som vill gråta själv några dagar och sen så blir jag mig själv igen
    Tyvärr inte, man måste boka om/av ett dygn innan och gör man inte det så får man betala hela avgiften samt att uppkörningstiden automatiskt stryks. I övrigt måste man ha läkarintyg och det får man nog inte för att någon dött.. 
    Stefanie skrev 2010-11-09 20:06:26 följande:
    Moma:

Hjärta 
    Tack! Hjärta Jag känner mig så självisk av nån anledning, när folk säger till mig att dom beklagar. Då får jag typ ångest för att jag är ledsen när det är mer synd om hennes föräldrar och syskon.. Helt knas att tänka så egentligen.
    Emelle skrev 2010-11-09 20:22:43 följande:
    Men herregud. Var ni nära??
    Det blir så overkligt när det händer en "på riktigt"
    Kramar i massor.
    Ja, rätt så. Vi har varit jättetighta men hade glidit isär lite nu det senaste tyvärr.
    Kram tillbaks
    linasmama skrev 2010-11-09 20:27:44 följande:
    Momalicious: Jag beklagar verkligen, vad hemskt Det är sånt som bara inte får hända..
    Selina04 skrev 2010-11-09 20:37:00 följande:
    Beklagar din väns bortgång! min bästa vän dog i en ridolycka för ett par år sen så jag vet hur det känns!
    Tack så hemskt mycket tjejer!

• Momalicious

Tack tjejer, ni är fina ni!
    Är verkligen hemskt disträ och sambon får säga allt flera gånger för att det ska gå vad han säger. Men han är så fin och stöttande. Hatar snön nu, för det känns som det är snöns fel att hon dog. Och jag har ingen alls lust att köra upp längre, vill inte ha körkort känns det som. Usch.

Har sån himlans mensvärk och tryck nedåt just nu, hoppas verkligen bara det är kroppen som känner av min sorg just nu. Han får inte under några omständigheter komma nu. Men det tror jag inte, kroppen som jäklas bara.
    Kram på er! Hjärta 

• Momalicious

Hej tjejer. Är fortfarande i en dimma fast det är inte så konstigt kanske. Kan inte förstå att hon är borta, gör man någonsin det? Första gången någon jag känner dött så vet ju inte riktigt hur det "ska" kännas.

Ska snart iväg och göra teoriprovet. Det är massa snö (och det snöar) och vi har sommardäck på bilarna fortfarande. Känns skithemskt, ärligt talat. Vill inte att vi ska dö också. Det blir att köra jäkligt lugnt in till Uddevalla idag.

Nu håller vi tummarna för att jag kan fokusera tillräckligt för att klara teoriprovet så jag slipper göra om det.
    Hoppas ni får en fin dag, och ta hand om er! :)

Kram 

• Momalicious

Hej mina kära kvinnor! 
    Håller på att laga middag för vi kom precis hem, så läser igenom det ni skrivit under eftermiddagen senare, men ville bara säga att jag klarade teoriprovet! Är himla glad! Fick 57 och godkänt är ju som de flesta vet 52. Känns skitskönt att ha klarat ett steg iaf.
    Kram 

• Momalicious

IIh tack! Jag tackade min vän Malin efteråt (hon som dog). Fick för mig att hon var med mig och hejade på FAN vad glad jag blev när ett stort, grönt GODKÄND poppade upp på skärmen :) Jag har verkligen varit jätteslarvig med att plugga också, så extra bra :)

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-11-10 18:44:44 följande:

Grattis vännen!!

Det känns väl super. Nu har du uppkörningen kvar och sen kan du bara fokusera på bebis!!

Jag hejjar på dig tills det är klart. Både bebis och kortet

Tack! Ja det känns skitbra. Trodde inte jag skulle bli så glad över teoriprovet bara men fan vad bra det känns att ha det avklarat. Förhoppningsvis går det bra på uppkörningen med! Tack kära du! :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)