• TimesAreAChangin

Skulle ni låta er 15åriga dotter..

åka till London med en vän i två dagar?

Jag är intresserad av era synpunkter, eftersom jag är 15 (har fyllt i år) och i sommar kommer jag åka till London i två dagar i sällskap av en ett år äldre vän. Jag är faktiskt oroligt stolt över att min mamma känner att hon kan lita på mig så pass att hon vågar släppa iväg mig till ett annat land utan vuxet sällskap.

Självklart kommer allt planeras in i minsta detalj och vi kommer ha regelbunden kontakt under hela resan.

Vad tycker ni, gör min mamma rätt som låter mig åka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-10 17:05
    Justja, kan även tillägga att jag varit i London förut, men bara en gång.

• Svar på tråden Skulle ni låta er 15åriga dotter..
  • vårat

tycker du verkar vara en mogen tjej som skriver på fl om detta, vissa 15 åriga skulle skita i vad andra tyckte. Men nej jag skulle inte låta min dotter åka till London med en 16åring. PGA allt som kan hända, och när man är 15 så tänker man inte som vuxna gör och kan fatta dåliga beslut. vad är syftet med Londonresan? Hoppas det blir bra för er och var rädda om er, men som sakt så skulle jag aldrig släppa iväg min dotter fören hon va 18 eller om hon va yngre så skulle det va med vuxet sällskap.

• Attol

Nu har jag inga tonåringar än, men om jag hade skulle jag inte släppa iväg dem till London utan vuxet sällskap när de endast var 15 år. En annan fick hålla tillgodo med cykelsemester på Gotland med kompisen när man var 15... (fast visst, det kan ju hända grejer där också)

• TimesAreAChangin

Syftet med Londonresan är väl... Tja, jag planerar att flytta till London direkt efter gymnasiet eftersom jag älskar staden. Så att ha roligt, språkträning och helt enkelt göra mig hemmastadd i staden. :)

Hela min familj AVSKYR att resa, men vet hur otroligt gärna jag vill dit. Det verkar som att hon förstår att jag inte tycker den här chansen att få åka dit själv är värd att sumpa. Jag vet inte ens om jag hade släppt iväg min 15åring till London... Det är så otroligt individuellt, men jag är överlycklig över att hon förstår hur gärna jag vill och är villig att låta mig göra det här!

• mandelblomma

nix pix inte på världskartan ändå ...hur mogen hon än må vara skulle jag inte låta min dotter åka själv med en kompis....och det trots att jag som 16 åring själv åkte som au-pair till New York ;)

• Tingeling83

Jag hade nog följt med men inte varit på min dotter & hennes vän utan hållt mig bakgrunden. Så de känner sig trygga OM ngt skulle hända.
    Om du förstår.

Kärlek
  • lindaha

När jag var 14 så åkte jag utomlands för första gången, med min 2år yngre kompis.
    Helt ensamma åkte vi till Tunisien, galet egentligen...

Men som svar på din fråga så svarar jag att jag inte vet. Jag kan inte sätta mig in i situationen så jag bara har småbarn

• Lussekatten87

Jag åkte till London i 2,5 vecka med några vänner. Jag var 16 år.

• Pixxiedust

Nu är mina tjejer inte tonåringar ännu, men kände spontant "HAH nä! glöm det" när jag läste TS. :P

Svar på tråden Skulle ni låta er 15åriga dotter..