• TimesAreAChangin

Skulle ni låta er 15åriga dotter..

åka till London med en vän i två dagar?

Jag är intresserad av era synpunkter, eftersom jag är 15 (har fyllt i år) och i sommar kommer jag åka till London i två dagar i sällskap av en ett år äldre vän. Jag är faktiskt oroligt stolt över att min mamma känner att hon kan lita på mig så pass att hon vågar släppa iväg mig till ett annat land utan vuxet sällskap.

Självklart kommer allt planeras in i minsta detalj och vi kommer ha regelbunden kontakt under hela resan.

Vad tycker ni, gör min mamma rätt som låter mig åka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-10 17:05
    Justja, kan även tillägga att jag varit i London förut, men bara en gång.

• Svar på tråden Skulle ni låta er 15åriga dotter..
  • Isanje

Tänkte aldrig i hela mitt liv. Sen kom jag på att jag kan låta henne tro att hon åker själv,och skickar iväg min kusin som spion/livvakt.

• jennyc

min mamma hade aldrig i livet släppt iväg mig när jag va i den åldern och jag hade aldrig släppt mina barn på nåt sånt

• amalie79

Nej, det hade jag inte. Däremot så hade jag svalt min avsky för att resa och åkt med min dotter om hon verkligen velat åka.

• Linda1976

Nej!! Även om jag litar på dottern, så litar jag inte på omvärlden! 17-18 däremot, så hade jag nog tyckte det var ok 15? Oh no!!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Simsonen
    lindaha skrev 2010-04-10 17:29:31 följande:
    När jag var 14 så åkte jag utomlands för första gången, med min 2år yngre kompis.Helt ensamma åkte vi till Tunisien, galet egentligen...Men som svar på din fråga så svarar jag att jag inte vet. Jag kan inte sätta mig in i situationen så jag bara har småbarn
    Jag tänker spontant när jag läser det att "stackars tolvåring att vara så oälskad"
    Det är helt enkelt bara hemskt synd om en tolvåring vars föräldrar skiter så mycket i barnet att det får åka ensamt till tunisien med en 14 årig kompis.
  • mirre2

nu har jag ju ingen 15årig dotter men mi8n äldsta (son) blir 15 om några dagar och nej jag hade inte låtit han åka till London själv.

• Isanje
    När jag var 14 så åkte jag utomlands för första gången, med min 2år yngre kompis. Helt ensamma åkte vi till Tunisien, galet egentligen... Men som svar på din fråga så svarar jag att jag inte vet. Jag kan inte sätta mig in i situationen så jag bara har småbarn
    Galet ja. Verkligen galet. Jag vet hur jag var när jag var 14,och hade jag varit min mamma så hade jag inte litat på mig själv.
  • La Lola

Inte en chans.
    Resa utomlands får mina barn göra när de blivit myndiga.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mirre2
    När jag var 14 så åkte jag utomlands för första gången, med min 2år yngre kompis. Helt ensamma åkte vi till Tunisien, galet egentligen... Men som svar på din fråga så svarar jag att jag inte vet. Jag kan inte sätta mig in i situationen så jag bara har småbarn
    Heregud nästan som jag hade släpt iväg min 15åring och hans bror på 12år rill tunisen ojoj aldrig..alltså hur fick ni ens lov att åka ensamma av flygbolag osv :O?
  • Michisen

Som fjortonåring var jag en månad i Hastings på språkresa. Som femtonåring drog jag och dåvarande pojkvännen till London i en vecka. Som sextonåring flyttade jag hemifrån och har inte flyttat hem än, fjorton år senare. Som artonåring tågluffade jag och en kompis runt Europa för övrigt...

Vad ville jag säga med det?
    Mjo, att om min femtonåriga dotter påminner det minsta om mig själv så är det nog bara vackert att inse att det bara är att släppa taget och låta barnen göra sina egna misstag någonstans.

Femtonåringar må vara barn, men de är fullt kapabla att åka på en resa tillsammans med en vän.
    Ta hand om er och ha det så skoj!

Svar på tråden Skulle ni låta er 15åriga dotter..